Αποσκευές σε Κίνδυνο: Τα Δικαιώματα των Καταναλωτών σε Περίπτωση Φθοράς ή Απώλειας!
Τα δικαιώματα που έχουν οι καταναλωτές που ταξιδεύουν με αεροπλάνο και έχουν φθορά ή απώλεια αποσκευών αναφέρει η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας. Πότε ισχύουν τα δικαιώματα Τα δικαιώματα, ισχύουν σύμφωνα με τη νομοθεσία της ΕΕ, μόνο εάν: Η πτήση εκτελείται από και προς χώρα κράτος μέλος της ΕΕ, από αερομεταφορέα οποιασδήποτε χώρας, εντός ή εκτός

Δικαιώματα των Επιβατών σε Περίπτωση Φθοράς ή Απώλειας Αποσκευών
Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας αναλύει τα δικαιώματα που έχουν οι επιβάτες αεροπλάνων όταν αντιμετωπίζουν φθορές ή απώλειες στις αποσκευές τους.
Προϋποθέσεις Ισχύος Δικαιωμάτων
Τα δικαιώματα αυτά ισχύουν σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία μόνο εφόσον:
- Η πτήση πραγματοποιείται από και προς κράτος μέλος της ΕΕ, ανεξαρτήτως του αερομεταφορέα.
- Η πτήση εκτελείται από τρίτη χώρα προς χώρα της ΕΕ, με αερομεταφορέα που ανήκει σε κράτος μέλος της ΕΕ.
- Η πτήση είναι από χώρα της ΕΕ προς τρίτη χώρα, ανεξαρτήτως του αερομεταφορέα.
Υπευθυνότητα για τις Αποσκευές
Ο αερομεταφορέας είναι υπεύθυνος για οποιαδήποτε ζημία ή απώλεια των αποσκευών σας που έχουν υποβληθεί σε έλεγχο.Αυτό ισχύει εφόσον το περιστατικό συνέβη κατά τη διάρκεια της πτήσης ή όταν οι αποσκευές ήταν υπό την ευθύνη του. Σε αυτές τις περιπτώσεις, μπορείτε να διεκδικήσετε αποζημίωση έως 1.220 ευρώ. Ωστόσο, αν η ζημία προήλθε από ελάττωμα στην ποιότητα των αποσκευών σας, δεν έχετε δικαίωμα αποζημίωσης.
Για τις χειραποσκευές, ο αερομεταφορέας φέρει ευθύνη μόνο αν η ζημία προκλήθηκε εξαιτίας δικής του υπευθυνότητας. Αν παραδώσετε τις αποσκευές σας και διαπιστώσετε φθορά κατά τον έλεγχο εισιτηρίων, θα πρέπει να υποβάλετε γραπτό αίτημα στον αερομεταφορέα εντός 7 ημερών και για καθυστέρηση εντός 21 ημερών μετά την παραλαβή τους.
Αντιμετώπιση Χάσιμης Βαλίτσας
Eάν δεν βρείτε τη βαλίτσα σας μόλις φτάσετε στον προορισμό σας στο αεροδρόμιο, θα πρέπει να ενημερώσετε άμεσα το Γραφείο Απωλειών του συγκεκριμένου αεδρομίου και να συμπληρώσετε μια Δήλωση Απώλειας Αποσκευής ώστε να ειδοποιηθείτε αν βρεθεί. Αν η βαλίτσα δεν εντοπιστεί μέσα σε 21 ημέρες θεωρείται ότι έχει χαθεί.
Πληροφορίες σχετικά με τα δικαιώματα των ταξιδιωτών μπορείτε να βρείτε στο «Αλφαβητάρι του Ταξιδιώτη» στην ιστοσελίδα της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας.