30/06/2025

H πρώτη υπηρεσία του δημοσίου που θα ολοκληρώνεται μέσω βιντεοκλήσης

laptop-820274_640

Για πρώτη φορά στην ιστορία του ελληνικού δημοσίου, πολίτης θα εξυπηρετείται από το δημόσιο μέσω… βιντεοκλήσης.

Αυτή είναι η πρώτη υπηρεσία του δημοσίου που θα ολοκληρώνεται μέσω βιντεοκλήσης

Για πρώτη φορά στην ιστορία του ελληνικού δημοσίου, πολίτης θα εξυπηρετείται από το δημόσιο μέσω… βιντεοκλήσης. Και μάλιστα για μια απαιτητική διαδικασία, που προέβλεπε αναμονή στην ουρά, όπως η απόκτηση Αριθμού Φορολογικού Μητρώου.

Με την πλατφόρμα myaadelive.gov.gr εγκαινιάζει ένας κύκλος παροχής υπηρεσιών από απόσταση που είναι το λεγόμενο digital on boarding. Σταδιακά, ο κατάλογος με τις διαδικασίες που θα μπορούν να ολοκληρωθούν από απόσταση, θα εμπλουτίζεται ώστε να περιοριστούν οι επισκέψεις με φυσική παρουσία στις Δ.Ο.Υ.

Η πρεμιέρα για την εξυπηρέτηση μέσω βιντεοκλήσης έγινε σήμερα με την ανακοίνωση της ΑΑΔΕ η οποία αναφέρει:

“ΑΦΜ ψηφιακά, σε λίγα λεπτά, μέσω τηλεδιάσκεψης, έχουν πλέον τη δυνατότητα να αποκτήσουν οι πολίτες, μέσω της υπηρεσίας myAADE Live, της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων”.

Η διαδικασία περιλαμβάνει τα εξής απλά βήματα:

· Είσοδος στην υπηρεσία μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (myaadelive.gov.gr)

· Συμπλήρωση των απαραίτητων στοιχείων στην ψηφιακή αίτηση Απόκτησης ΑΦΜ και λήψη αριθμού καταχώρησης

· Επιλογή της ημέρας και ώρας για ραντεβού με εκπρόσωπο της ΑΑΔΕ

· Σύνδεση μέσω βιντεοκλήσης, όπου – μετά τη διαδικασία ταυτοποίησης – λαμβάνεται ο ΑΦΜ, ενώ η σχετική βεβαίωση αποστέλλεται ως ηλεκτρονικό έγγραφο

Με την εισαγωγή της απόκτησης ΑΦΜ στην υπηρεσία myAADElive, ολοκληρώνεται η πρώτη διαδικασία του ελληνικού Δημοσίου για εξ αποστάσεως ταυτοποίηση πολιτών (digital onboarding). Στην ιδία βιντεοκλήση, ο πολίτης μπορεί να πάρει και κλειδάριθμο.

Από οποιοδήποτε σημείο του κόσμου
Ο φορολογούμενος, από οποιοδήποτε σημείο του κόσμου, μπορεί πλέον να αποκτήσει ΑΦΜ και Κλειδάριθμο και να ξεκινήσει να συναλλάσσεται με την ΑΑΔΕ, χρησιμοποιώντας τις ψηφιακές υπηρεσίες της.

Όπως δήλωσε ο Διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής, “Η ψηφιοποιημένη ΑΑΔΕ προσφέρει ολοένα και περισσότερες επιλογές συναλλαγών με τους πολίτες και τις επιχειρήσεις. Ο τελικός στόχος παραμένει πάντα να φτάσουμε στο σημείο, όπου οι φορολογούμενοι θα πραγματοποιούν το σύνολο των συναλλαγών τους ψηφιακά, χωρίς να χρειάζεται να επισκεφτούν κάποια ΔΟΥ. Είμαστε σταθερά προσηλωμένοι στη διαρκή βελτίωση των υπηρεσιών μας, προς όφελος τόσο των πολιτών και των επιχειρήσεων, όσο και της ίδιας της ΑΑΔΕ”.