Η Ελλάδα ως Μαγνήτης για Luxury Real Estate: Τι Αναζητούν οι Αγοραστές;
Την εκτίμηση πως η Ελλάδα αναδεικνύεται σταθερά και κερδίζει συνεχώς έδαφος σε επενδυτικό προορισμό για διεθνείς πελάτες, Έλληνες της διασποράς αλλά και για εγχώριους αγοραστές που αναζητούν ακίνητα υψηλής αισθητικής και υπεραξίας είτε για ίδια χρήση είτε για επενδυτική αξιοποίηση εξέφρασαν σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ ανώτερα διοικητικά στελέχη της BARNES International Realty στο πλαίσιο της

Η Ελλάδα ως Ελκυστικός Επενδυτικός Προορισμός
Σύμφωνα με ανώτερα στελέχη της BARNES International Realty,η Ελλάδα συνεχώς αναδεικνύεται και κερδίζει έδαφος ως προορισμός για επενδύσεις από διεθνείς πελάτες,Έλληνες του εξωτερικού και εγχώριους αγοραστές που επιθυμούν να αποκτήσουν ακίνητα υψηλής ποιότητας και αξίας. Αυτά τα ακίνητα προορίζονται είτε για προσωπική χρήση είτε για επενδυτικούς σκοπούς.
Εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι η Αθήνα και τα ελληνικά νησιά κατατάσσονται για πρώτη φορά στις αναδυόμενες επιλογές επένδυσης, καταλαμβάνοντας την 11η θέση στη σχετική λίστα. Αυτή η εξέλιξη υπογραμμίζει τη νέα δυναμική της Ελλάδας στον τομέα των πολυτελών ακινήτων, τόσο ως αστικό κέντρο όσο και ως τουριστικός προορισμός.
Η κυρία Μητσοτάκη τόνισε ότι οι ξένοι αγοραστές με υψηλή περιουσία δεν περιορίζονται μόνο σε ακίνητα μεγάλης αξίας αλλά ενδιαφέρονται επίσης για πιο οικονομικές επιλογές που ανταγωνίζονται αισθητικά τις προσδοκίες τους. Αναφέρθηκε σε παραδείγματα πωλήσεων ακινήτων στην Ελλάδα που κυμαίνονται από 17 εκατομμύρια ευρώ στη Σκιάθο έως 150.000 ευρώ για μια εξοχική κατοικία στην Κάρπαθο.
Η χώρα μας παραμένει ελκυστική λόγω του προγράμματος Golden Visa, των ευνοϊκών φορολογικών συνθηκών για μη φορολογικούς κατοίκους (non-Dom) καθώς και της θετικής φορολογικής μεταχείρισης των ξένων συνταξιούχων. Το 50% των αγορών πραγματοποιείται από διεθνείς πελάτες με κύρια κίνητρα τον τρόπο ζωής τους, τις επενδύσεις και τους δεσμούς καταγωγής.
Δημοφιλή Ακίνητα: Από Πολυτελείς Βίλες έως Οικονομικές Επιλογές
Τα πιο περιζήτητα ακίνητα περιλαμβάνουν παραθαλάσσιες βίλες στα ελληνικά νησιά, νεόδμητες κατοικίες στη Ριβιέρα της Αθήνας καθώς και ανακαινισμένα διαμερίσματα σε περιοχές όπως η Κυψέλη και το Παγκράτι.Οι τιμές αυξάνονται συνεχώς αλλά υπάρχουν ακόμα σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης συγκριτικά με άλλες χώρες όπως η Γαλλία ή η Γερμανία.
Για παράδειγμα:
- Με ένα εκατομμύριο ευρώ μπορεί κάποιος να αποκτήσει μια μεζονέτα 230 τ.μ.στην Κηφισιά ή ένα διαμέρισμα δίπλα στη θάλασσα στη Βούλα.
- Aκόμη μπορεί να βρει μια Art Deco κατοικία 365 τ.μ. στην Κυψέλη ή μια οικία με θέα τη θάλασσα στην Τήνο.
Aνερχόμενες Περιοχές & Νέα Τάση Αγορών
Pεαλιστικές περιοχές όπως ο Άγιος Δημήτριος, ο Νέος Κόσμος καθώς επίσης λιγότερο γνωστά νησιά όπως η Τζια και τα Κύθηρα αρχίζουν να τραβούν την προσοχή εγχώριων αλλά κι international αγοραστών.
Οι δημοφιλείς περιοχές εξακολουθούν να είναι το κέντρο της Αθήνας καθώς επίσης οι παράλιες ζώνες όπως το Κολωνάκι ή η Γλυφάδα μαζί με καθιερωμένα τουριστικά σημεία όπως Μύκονος ή Πάρος.
Οι Έλληνες αγοραστές επιστρέφουν ενεργά στο παιχνίδι αγοράς πολυτελών ακινήτων ενώ άτομα παγκόσμιας εμβέλειας επιδιώκουν ποιοτικό τρόπο ζωής μέσω επενδύσεων εδώ.
Το “Back to Greece” κίνημα ενισχύεται από ομογενείς που επιθυμούν να συνδεθούν ξανά με τις ελληνικές τους ρίζες μέσω αγοράς ακινήτου ώστε πιθανόν να αποκτήσουν ελληνική ή ευρωπαϊκή υπηκοότητα.
Eπένδυση σε Οικολογικά Ακίνητα & Μελλοντικές Τ τάσεις
Mεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζουν πλέον οι οικολογικά ευαισθητοποιημένοι επενδυτές που αναζητούν ενεργειακά αποδοτικά ακίνητα συμβατά προς τις αξίες τους.
H ζήτηση στρέφεται προς γοητευτικούς τόπους εκτός συνηθισμένων διαδρομών υποδηλώνοντας πως οι “out of the box” επιλογές θα καθορίσουν τις τάσεις στο μέλλον.
Στον διεθνή δείκτη BARNES City Index του 2025:
- Nτουμπάι: αύξηση τιμών κατά 13-15% λόγω εισροής τεχνολόγων κι διεθνών πελατών;
- Mαϊάμι: πρωτοκαθεδρία στις μισθώσεις πολυτελών ακινήτων;
- Mоνακό: ισχυρή ζήτησή του ξεπερνάει τα €100k ανά τετραγωνικό;
- Mιλάνο:,έντονο ενδιαφέρον λόγω νέου φορολογικού καθεστώτος;
Eπιβεβαίωση Brand “Greece”
Tην κορυφαία πεντάδα νέων αναπτυσσόμενων αγορών καταλαμβάνουν Λονδίνο,Ρώμη ,Κων/πολη ,Βαρκελώνη & Βουδαπέστη ενώ Αθήνα & ελληνικά νησιά εμφανίζονται στην 11 θέση επιβεβαιώνοντας την ενίσχυση brand “Greece”.