«ΗΠΑ: Οι κρυφοί κίνδυνοι για την υγεία από τους ταχυφορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων»
Εκατοντάδες δημόσιοι ταχυφορτιστές υπάρχουν στις ΗΠΑ για να εξυπηρετήσουν τους οδηγούς ηλεκτρικών οχημάτων που αναζητούν μια καθαρότερη εναλλακτική λύση στα αυτοκίνητα με βενζίνη. Αλλά συνοδεύονται από έναν κίνδυνο: Οι σταθμοί φόρτισης δημιουργούν ατμοσφαιρική ρύπανση. Ενώ τα ηλεκτρικά οχήματα συμβάλλουν πολύ λιγότερο στην ατμοσφαιρική ρύπανση από τα οχήματα με καύση, οι σταθμοί ταχείας φόρτισης είναι αυτό

Η Ρύπανση από Σταθμούς Φόρτισης Ηλεκτρικών Αυτοκινήτων
Στις Ηνωμένες Πολιτείες, έχουν εγκατασταθεί εκατοντάδες δημόσιοι ταχυφορτιστές για να εξυπηρετήσουν τους οδηγούς ηλεκτρικών αυτοκινήτων που αναζητούν μια πιο φιλική προς το περιβάλλον εναλλακτική λύση σε σχέση με τα οχήματα που λειτουργούν με βενζίνη.
Ωστόσο, υπάρχει και μια ανησυχία: οι σταθμοί φόρτισης ενδέχεται να συμβάλλουν στην ατμοσφαιρική ρύπανση. Παρά το γεγονός ότι τα ηλεκτρικά οχήματα εκπέμπουν σημαντικά λιγότερους ρύπους σε σύγκριση με τα παραδοσιακά αυτοκίνητα, οι γρήγοροι φορτιστές έχουν χαρακτηριστεί ως «παραβλεπόμενη πηγή ατμοσφαιρικής ρύπανσης», σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του Bloomberg.
Κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου του έτους, προστέθηκαν 703 νέοι σταθμοί γρήγορης φόρτισης στις ΗΠΑ, αυξάνοντας τον συνολικό αριθμό στους 11.400 σύμφωνα με στοιχεία του Υπουργείου Ενέργειας. Οι εταιρείες που παρέχουν υπηρεσίες φόρτισης σχεδιάζουν την εγκατάσταση εκατοντάδων επιπλέον σταθμών πριν από την ολοκλήρωση της χρονιάς, καθιστώντας επιτακτική την ανάγκη να αντιμετωπιστούν οι κίνδυνοι για τη δημόσια υγεία προτού η υποδομή εδραιωθεί.
«Το ζήτημα μπορεί να αντιμετωπιστεί», δήλωσε ο Γιουάν Γιάο, συν-συγγραφέας της έρευνας και μεταδιδακτορικός ερευνητής στη Σχολή Δημόσιας Υγείας Fielding στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια στο Λος Άντζελες. «Θέλουμε να διασφαλίσουμε ότι η υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων είναι πραγματικά καθαρή», προσθέτει το Bloomberg.
Οι εκπομπές φαίνεται πως σχετίζονται με τους ανεμιστήρες που χρησιμοποιούνται στους θαλάμους των φορτιστών συνεχούς ρεύματος. Αν και αυτοί βοηθούν στη διατήρηση της ψύξης του εξοπλισμού, η πρόσφατη έρευνα δείχνει ότι ενδέχεται να εκτοξεύουν σωματίδια από ελαστικά και φρένα στον αέρα.
Οι επιστήμονες μέτρησαν την ποιότητα του αέρα σε 50 σταθμούς γρήγορης φόρτισης στην κομητεία Λος Άντζελες, οι περισσότεροι εκ των οποίων ήταν εγκατεστημένοι σε σημεία υπερφόρτωσης Tesla. Η εταιρεία δεν έχει απαντήσει σε αίτημα για σχόλιο σχετικά με τις παρατηρήσεις αυτές.
Η μέση συγκέντρωση λεπτών σωματιδίων στον αέρα στους συγκεκριμένους χώρους ήταν 15,2 μικρογραμμάρια ανά κυβικό μέτρο — λίγο υψηλότερη από αυτή που καταγράφηκε σε πρατήρια καυσίμων και σημαντικά μεγαλύτερη απ’ όσα παρατηρούνται σε άλλες αστικές περιοχές όπως είναι τα πάρκα. Περίπου το ήμισυ των σημείων φόρτισης παρουσίασε ημερήσιες εκπομπές λεπτών σωματιδίων πάνω από τις συστάσεις του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας για την ποιότητα του αέρα (η συγκεκριμένη έρευνα επικεντρώθηκε στις εκπομπές εκτός καυσαερίων και δεν περιλάμβανε άλλους τύπους ρύπων σχετικών με βενζινοκίνητα οχήματα), αναφέρει το Bloomberg.
Οι εταιρείες παροχής υπηρεσιών φόρτισης μπορούν να ενσωματώσουν φίλτρα στους θαλάμους τους ώστε να μειώσουν τη μόλυνση ανέφεραν οι συγγραφείς της έκθεσης. Επιπλέον μπορούν επίσης να αποφεύγουν τη θέση των φορτιστών κοντά σε σχολεία ή κατοικημένες περιοχές.
Kάποιες επιχειρήσεις δηλώνουν ήδη ότι έχουν λάβει πρωτοβουλίες για τη μειωση κινδύνου λόγω σωματικών particulates αναφέρει το bloomberg. «Για όλους τους τρέχοντες DC φορτιστές μας η ChargePoint εφαρμόζει ένα ελάχιστο ύψος εισαγωγής και εξαγωγής αέρα ώστε ν’ αποτρέψει είσοδο σκόνης ή νερού», δήλωσε εκπρόσωπος της ChargePoint Holdings Inc.,μιας εταιρίας που διαχειρίζεται ένα μεγάλο δίκτυο φορτιστών στις ΗΠΑ. Προγραμματίζουν επίσης την προσθήκη φίλτρων στον εξοπλισμό DC ώστε ν’ αποτρέψουν περαιτέρω είσοδο σκόνης ή νερού στο σύστημα καθώς κι έξοδο σωματικών particulates.»
Tα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα εξακολουθούν ωστόσο ν’ αποτελούν έναν πολύ μεγαλύτερο κίνδυνο για τη δημόσια υγεία λόγω τόσο των εκπομπών όσο κι επειδή επηρεάζουν αρνητικά τον περιβάλλον γύρω μας μέσω πρατηρίων καυσίμων δήλωσε ο Joe Allen ειδικός στην ποιότητα του αέρα κι καθηγητής στη Σχολή Δημόσιας Υγείας TH Chan στο Χάρβαρθ χωρίς ωστόσο ν’ έχει συμμετάσχει στην εν λόγω έρευνα . Οι τελευταίες αναλύσεις δείχνουν πως τα πρατήρια καυσίμων είναι σημαντικές πηγές πτητικών οργανικών ενώσεων συμπεριλαμβανομένου ενός χημικού παράγοντος γνωστό ως βενζόλιο , ενώ παράλληλα τα μηχανικά μέσα παραγωγής κινητικής ενέργειας δημιουργούν μολύνσεις που προκαλούν νέφος . Οι εκπομπές CO2 επηρεάζοντας αρνητικά επίσης την υγειονομική κατάσταση λόγω κλιματικής αλλαγής όπως σημειώνει το bloomberg .
“Θα προτίμησα σαφώς ν’ανανεώσω μπαταρίες ενός ηλεκτροκινήτου μου αντί ν’ανανεώσω ένα συμβατικό όχημα μου”,είπε ο Άλεν . “Καθώς διευκολύνουμε τη διαδικασία χρήστη ηλεκτροκινούμενων — κυρίως μέσω γρηγορότερων στάσεων — πρέπει παράλληλα ν’ασχολούμαστε σοβαρά μ’εκείνες τις πιθανότητες μόλυνσεων προερχόμενες απ’τον ίδιο τον μηχανισμό τροφοδότη”, ανέφερε τέλος ο Γιάο.