30/06/2025

«Καύσιμα και Διατροφή: Λήγει αύριο το Πλαφόν στο Κέρδος – Τι Αποκαλύπτουν οι Ειδικοί»

Μέχρι αύριο, 30 Ιουνίου ισχύει το πλαφόν στο μικτό περιθώριο κέρδους σε καύσιμα και βασικά προϊόντα διατροφής. Yπενθυμίζεται πως  αυτό άρχισε να εφαρμόζεται ως έκτακτο μέτρο  κατά την περίοδο της πανδημίας και αυτό διήρκησε περισσότερο από μία τριετία. Αν και η κατάργηση του πλαφόν ήταν πάγιο αίτημα της αγοράς, στους καταναλωτές έχει προκαλέσει ανησυχία, καθώς

Καύσιμα και βασικά προϊόντα διατροφής: Μέχρι αύριο ισχύει το πλαφόν στο μικτό περιθώριο κέρδους-Τι λένε οι

Λήξη Πλαφόν στο Μικτό Περιθώριο Κέρδους

Μέχρι αύριο, 30 Ιουνίου, ισχύει το ανώτατο όριο στο μικτό περιθώριο κέρδους για καύσιμα και βασικά διατροφικά προϊόντα. Αυτή η πολιτική είχε εφαρμοστεί ως προσωρινό μέτρο κατά τη διάρκεια της πανδημίας και έχει διαρκέσει πάνω από τρία χρόνια.

Η κατάργηση του πλαφόν ήταν ένα αίτημα που επαναλαμβανόταν από την αγορά, ωστόσο οι καταναλωτές εκφράζουν ανησυχία σχετικά με το ενδεχόμενο νέων αυξήσεων στις τιμές των προϊόντων στα ράφια. Παρ’ όλα αυτά, στελέχη από τις βιομηχανίες καθώς και από τον οργανωμένο λιανικό τομέα τροφίμων δηλώνουν στην εφημερίδα “Ελεύθερος Τύπος” ότι δεν αναμένεται νέο κύμα ανατιμήσεων -εκτός αν προκύψει κάποιο απρόβλεπτο γεγονός- καθώς θα έχουν περισσότερη ευελιξία στην τιμολογιακή τους στρατηγική, κάτι που θα τους επιτρέψει να μειώσουν τις τιμές.

«Με την κατάργηση του πλαφόν, οι βιομηχανίες αλλά και τα σούπερ μάρκετ θα μπορούν να μειώνουν τις τιμές σε βασικά αγαθά που είναι απαραίτητα για κάθε νοικοκυριό αλλά δυσκολεύονται να αποκτηθούν από τους καταναλωτές, όπως π.χ. γαλακτοκομικά προϊόντα ή τυριά. Αντίθετα, μπορεί να υπάρξει αύξηση σε άλλες κατηγορίες όπως τα απορρυπαντικά», σημειώνει εκπρόσωπος μεγάλης αλυσίδας σούπερ μάρκετ στην εφημερίδα “Ελεύθερος Τύπος”, προσθέτοντας ότι μεσοπρόθεσμα οι τιμές αναμένεται να αποκλιμακωθούν προς όφελος των καταναλωτών.

Δυνατότητες Ρυθμίσεων

Για παράδειγμα,μια εταιρεία που διαθέτει τρόφιμα καθώς και απορρυπαντικά μπορεί να επιλέξει να μειώσει τις τιμές ορισμένων τροφίμων που ίσως τώρα πωλούνται ακριβά ενώ ταυτόχρονα μπορεί να αυξήσει τις τιμές σε κάποιο σαμπουάν ή απορρυπαντικό όπου οι προωθητικές ενέργειες είναι συχνές και έντονες.Έτσι ο καταναλωτής δεν θα χρειαστεί να πληρώσει περισσότερα.

Αντίστοιχα, μια βιομηχανία τροφίμων μπορεί επίσης να αποφασίσει τη μείωση των τιμών σε προϊόντα υψηλής ζήτησης ενώ παράλληλα μπορεί ν’ αυξήσει την τιμή ενός άλλου είδους που είτε είναι πιο φθηνό είτε λιγότερο δημοφιλή. Μέχρι σήμερα όμως δεν είχαν αυτή τη δυνατότητα λόγω της υποχρέωσης διατήρησης του περιθωρίου κέρδους ίδιου ή χαμηλότερου συγκριτικά με τον Δεκέμβριο του 2021 παρά τις αυξήσεις στις πρώτες ύλες.