«Καύσωνας και Θερινές Εκπτώσεις: Πώς θα επηρεαστεί ο τζίρος σύμφωνα με την ΕΒΕΠ»
Στις επιπτώσεις του καύσωνα στις πωλήσεις των εκπτώσεων αναφέρθηκε ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ (Εμπορικό & Βιομηχανικό Επιμελητηρίο Πειραιά), Βασίλης Κορκίδης, μιλώντας στην ΕΡΤ. Συγκεκριμένα ανέφερε μεταξύ άλλων: Αρνητικές επιπτώσεις 1. Μειωμένη Κίνηση στα Καταστήματα: Οι καταναλωτές αποφεύγουν τις μετακινήσεις, ειδικά σε ανοιχτές αγορές ή καταστήματα χωρίς κλιματισμό. Ειδικά σε ώρες αιχμής (12:00-18:00), η ζήτηση πέφτει

Επιπτώσεις του Καύσωνα στις Πωλήσεις Εκπτώσεων
Ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ (Εμπορικό & Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά), Βασίλης Κορκίδης, αναφέρθηκε στις συνέπειες του καύσωνα για τις πωλήσεις κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων σε συνέντευξή του στην ΕΡΤ.
Αρνητικές Επιπτώσεις
- Μειωμένη Κίνηση στα Καταστήματα: Οι καταναλωτές προτιμούν να αποφεύγουν τις μετακινήσεις, ιδιαίτερα σε ανοιχτούς χώρους ή καταστήματα χωρίς κλιματισμό. Η ζήτηση μειώνεται δραστικά κατά τις ώρες αιχμής (12:00-18:00).
- Πτώση Αυθόρμητων Αγορών: Λόγω της δυσφορίας και της κόπωσης, οι πελάτες δεν περιηγούνται στους διαδρόμους ή στα ράφια — αγοράζουν μόνο τα απολύτως απαραίτητα.
- Αναστολή Προγραμματισμένων Εξορμήσεων: Οικογένειες και επισκέπτες αποφεύγουν εμπορικά κέντρα και αγορές, κυρίως σε περιοχές που δεν έχουν τουριστικό ενδιαφέρον.
Ουδέτερες ή Θετικές Εξαιρέσεις
- Aύξηση Online Αγορών: Σε περιόδους καύσωνα παρατηρείται στροφή προς το ηλεκτρονικό εμπόριο, καθώς οι καταναλωτές επιλέγουν να ψωνίζουν από την άνεση των σπιτιών τους.
- Eνίσχυση Πωλήσεων Εποχικών Προϊόντων: Υπάρχει αύξηση στη ζήτηση για «δροσιστικά προϊόντα» όπως ανεμιστήρες, κλιματιστικά και ελαφριά ρούχα που είναι διαθέσιμα στις εκπτώσεις.
Eνδεικτικά Δεδομένα
S σύμφωνα με το ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ, οι περίοδοι με παρατεταμένους καύσωνες το 2021 & 2023 συνοδεύτηκαν από πτώση τζίρου έως 15-20% στα φυσικά καταστήματα, ειδικά εκτός μεγάλων εμπορικών κέντρων. Αντίθετα, οι online πωλήσεις ενισχύθηκαν έως και 10% την ίδια περίοδο.
Sτρατηγικές Αντιμετώπισης για Eμπόρους
- Pροσφορά εξυπηρέτησης σε πιο δροσερές ώρες (ανοίγματα το απόγευμα ή βράδυ).
- Pροσανατολισμός στην online προβολή και προσφορές μέσω e-shop.
- Pροώθηση εποχικών προϊόντων με σύνδεση στις τρέχουσες καιρικές συνθήκες.
Sυνοψίζοντας τις επιπτώσεις του καύσωνα κατά τη διάρκεια των θερινών εκπτώσεων:
- Pτώση έως -18% στις πωλήσεις φυσικών καταστημάτων λόγω μειωμένης επισκεψιμότητας.
- Aύξηση 10% στο ηλεκτρονικό εμπόριο καθώς οι καταναλωτές προτιμούν να αγοράζουν από το σπίτι τους. li >
< li >Eλαφρά αύξηση 5% στις πωλήσεις εποχικών προϊόντων όπως μαγιό και είδη θαλάσσης.
li >
ul >(Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ)