28/07/2025

«Καύσωνας και Θερινές Εκπτώσεις: Πώς θα επηρεαστεί ο τζίρος σύμφωνα με την ΕΒΕΠ»

Στις επιπτώσεις του καύσωνα στις πωλήσεις των εκπτώσεων αναφέρθηκε ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ (Εμπορικό & Βιομηχανικό Επιμελητηρίο Πειραιά), Βασίλης Κορκίδης, μιλώντας στην ΕΡΤ. Συγκεκριμένα ανέφερε μεταξύ άλλων: Αρνητικές επιπτώσεις 1. Μειωμένη Κίνηση στα Καταστήματα: Οι καταναλωτές αποφεύγουν τις μετακινήσεις, ειδικά σε ανοιχτές αγορές ή καταστήματα χωρίς κλιματισμό. Ειδικά σε ώρες αιχμής (12:00-18:00), η ζήτηση πέφτει

ΕΒΕΠ: Εκτίμηση για τις επιπτώσεις του καύσωνα στο τζίρο των θερινών εκπτώσεων – enikonomia.gr

Επιπτώσεις του Καύσωνα στις Πωλήσεις Εκπτώσεων

Ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ (Εμπορικό & Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά), Βασίλης Κορκίδης, αναφέρθηκε στις συνέπειες του καύσωνα για τις πωλήσεις κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων σε συνέντευξή του στην ΕΡΤ.

Αρνητικές Επιπτώσεις

  1. Μειωμένη Κίνηση στα Καταστήματα: Οι καταναλωτές προτιμούν να αποφεύγουν τις μετακινήσεις, ιδιαίτερα σε ανοιχτούς χώρους ή καταστήματα χωρίς κλιματισμό. Η ζήτηση μειώνεται δραστικά κατά τις ώρες αιχμής (12:00-18:00).
  2. Πτώση Αυθόρμητων Αγορών: Λόγω της δυσφορίας και της κόπωσης, οι πελάτες δεν περιηγούνται στους διαδρόμους ή στα ράφια — αγοράζουν μόνο τα απολύτως απαραίτητα.
  3. Αναστολή Προγραμματισμένων Εξορμήσεων: Οικογένειες και επισκέπτες αποφεύγουν εμπορικά κέντρα και αγορές, κυρίως σε περιοχές που δεν έχουν τουριστικό ενδιαφέρον.

Ουδέτερες ή Θετικές Εξαιρέσεις

  1. Aύξηση Online Αγορών: Σε περιόδους καύσωνα παρατηρείται στροφή προς το ηλεκτρονικό εμπόριο, καθώς οι καταναλωτές επιλέγουν να ψωνίζουν από την άνεση των σπιτιών τους.
  2. Eνίσχυση Πωλήσεων Εποχικών Προϊόντων: Υπάρχει αύξηση στη ζήτηση για «δροσιστικά προϊόντα» όπως ανεμιστήρες, κλιματιστικά και ελαφριά ρούχα που είναι διαθέσιμα στις εκπτώσεις.

Eνδεικτικά Δεδομένα

S σύμφωνα με το ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ, οι περίοδοι με παρατεταμένους καύσωνες το 2021 & 2023 συνοδεύτηκαν από πτώση τζίρου έως 15-20% στα φυσικά καταστήματα, ειδικά εκτός μεγάλων εμπορικών κέντρων. Αντίθετα, οι online πωλήσεις ενισχύθηκαν έως και 10% την ίδια περίοδο.

Sτρατηγικές Αντιμετώπισης για Eμπόρους

  • Pροσφορά εξυπηρέτησης σε πιο δροσερές ώρες (ανοίγματα το απόγευμα ή βράδυ).
  • Pροσανατολισμός στην online προβολή και προσφορές μέσω e-shop.
  • Pροώθηση εποχικών προϊόντων με σύνδεση στις τρέχουσες καιρικές συνθήκες.

Sυνοψίζοντας τις επιπτώσεις του καύσωνα κατά τη διάρκεια των θερινών εκπτώσεων: