«Καταναλωτές σε πρώτο πλάνο: Η ΕΕ ενισχύει με 129.000 ευρώ τον Συνήγορο του Καταναλωτή Ελλάδας»
O Συνήγορος του Καταναλωτή προχώρησε σήμερα στην υπογραφή, από κοινού με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, νέας σύμβασης χρηματοδότησης για τη διετία 2026-2027 με σκοπό την κάλυψη του 55,26 % (και μέχρι του ποσού των 129,118.35 ευρώ) των συνολικών δαπανών του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή Ελλάδας, η λειτουργία του οποίου από το 2012 έχει ανατεθεί από το Υπουργείο
Υπογραφή Νέας Σύμβασης Χρηματοδότησης από τον Συνήγορο του Καταναλωτή
Ο Συνήγορος του Καταναλωτή ανακοίνωσε σήμερα την υπογραφή νέας συμφωνίας χρηματοδότησης σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την περίοδο 2026-2027. Η χρηματοδότηση αυτή καλύπτει το 55,26% των συνολικών εξόδων του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή Ελλάδας, με ανώτατο ποσό τα 129.118,35 ευρώ. Από το 2012, η λειτουργία αυτού του Κέντρου έχει ανατεθεί στο Υπουργείο Ανάπτυξης και από το 2014 έχει θεσμοθετηθεί ως αποκλειστική αρμοδιότητα της Αρχής.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, ο Συνήγορος είναι ο μοναδικός δημόσιος φορέας που παρέχει εναλλακτική (εξωδικαστική) επίλυση διαφορών για καταναλωτές σε όλους τους εμπορικούς τομείς στην Ελλάδα.Αυτός ο φορέας θα συνεχίσει να παρέχει υποστήριξη στους καταναλωτές που κάνουν αγορές εντός της Ενιαίας Αγοράς προκειμένου να γνωρίζουν τα δικαιώματά τους και να πραγματοποιούν ασφαλείς συναλλαγές.
Επιπλέον, προσφέρει υπηρεσίες διαμεσολάβησης για εγχώριες αλλά και διασυνοριακές διαφορές ανάμεσα σε καταναλωτές και προμηθευτές από κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης καθώς και από χώρες όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, η Νορβηγία και η Ισλανδία.
Το ΕΚΚ Ελλάδας αποτελεί μέλος ενός Δικτύου Ευρωπαϊκών Κέντρων Καταναλωτή που έχει δημιουργήσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Για το 2024 παρατηρήθηκε αύξηση κατά 35,47% στα αιτήματα πληροφόρησης από τους καταναλωτές συγκριτικά με το προηγούμενο έτος ενώ παράλληλα υπήρξε αύξηση κατά 23,44% στις διασυνοριακές υποθέσεις.
Στην ανακοίνωση σημειώνεται ότι οι υπηρεσίες του ΕΚΚ ήταν ιδιαίτερα γρήγορες όσον αφορά την εξυπηρέτηση των πολιτών. Στις πρώτες 14 εργάσιμες ημέρες απαντήθηκαν ποσοστό άνω του 82% των ερωτημάτων των καταναλωτών ενώ επίσης εκδόθηκαν οι πρώτες απαντήσεις στο 95,4% των αναφορών προς τους προμηθευτές μέσα στο ίδιο χρονικό πλαίσιο.
Pεραιτέρω δεδομένα δείχνουν ότι περίπου το 87,5% όλων των αναφορών επιλύθηκαν εντός στόχου διάρκειας έως τις τρεις μήνες – ένα αποτέλεσμα που προσέφερε σημαντικά οικονομικά οφέλη στους κατα消费者 λόγω της αποτελεσματικής διεκπεραίωσης των ζητημάτων τους. Συγκεκριμένα, η μέση αξία κάθε οικονομικού συμβιβασμού ανέβηκε στα €352 έναντι €200 που ήταν πέρσι.
Aξιοσημείωτο είναι επίσης ότι σύμφωνα με ετήσια έρευνα εξακρίβωσης της ευ satisfaction υπό τη σκέπη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τον χρόνο αυτόν (2024), ποσοστό %73 εργαζομένων δήλωνε υψηλή ή πολύ υψηλή ποιότητα υπηρεσιών που έλαβε από τον ΕΚΚ Ελλάδας σχετικά με τη διαδικασία επίλυσης διαφορών μαζί μας προμηθευτές μέσω διαμεσολάβησης; Παράλληλα , πάνω από μισό ποσοστό (%52) δήλώνει επίσης πως ήταν ευχαριστημένοι απο τις παρεχόμενες Νομικές Υπηρεσίες σ’ αυτόκό Άρθρο Ανάνθρωπι .
