30/10/2025

«Κικίλιας: Η Ναυτιλία Απαιτεί Παγκόσμιους Κανόνες Συμφωνημένους από Όλους, Όχι Τιμωρίες»

“Η ναυτιλία χρειάζεται διεθνείς κανόνες αποδεκτούς από όλους και όχι τιμωρητικούς μηχανισμούς. Η Ελλάδα, ως η μεγαλύτερη δύναμη στην παγκόσμια ναυτιλία, στηρίξε διαχρονικά τον ΙΜΟ ως αποκλειστικό ρυθμιστή των κανόνων για τη ναυτιλία. Έθεσε νωρίς τον προβληματισμό της για το λεγόμενο “πλαίσιο μηδενικών εκπομπών”, προτείνοντας σημαντικές βελτιώσεις, έτσι ώστε αυτό να ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες

Κικίλιας: «Νέο Προεδρικό Διάταγμα για την προσβασιμότητα ΑμεΑ και ατόμων με μειωμένη κινητικότητα στην ακτοπλοΐα»

Η ανάγκη για παγκόσμιους κανόνες στη ναυτιλία

“Η ναυτιλία χρειάζεται διεθνείς κανόνες αποδεκτούς από όλους και όχι τιμωρητικούς μηχανισμούς.” Η Ελλάδα, αναγνωρίζοντας τη θέση της ως ηγετική δύναμη στον τομέα της ναυτιλίας παγκοσμίως, έχει διαρκώς υποστηρίξει τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ) ως τον μόνο υπεύθυνο που θεσπίζει τους κανονισμούς στον συγκεκριμένο τομέα. Από νωρίς ανέδειξε τις ανησυχίες της σχετικά με το “πλαίσιο μηδενικών εκπομπών”, προτείνοντας ουσιαστικές αλλαγές ώστε αυτές οι ρυθμίσεις να αντικατοπτρίζουν τις πραγματικές ανάγκες και δυνατότητες του κλάδου και την κατάσταση της διεθνούς αγοράς καυσίμων,” δήλωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιώτικης Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, μετά την ολοκλήρωση της 2ης Έκτακτης Συνόδου της Επιτροπής Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος του ΙΜΟ.

Σύμφωνα με τον κ. Κικίλια: “Οι διαπραγματεύσεις που ακολούθησαν ήταν δύσκολες και αποκάλυψαν σημαντικές αδυναμίες όσον αφορά τα χρονοδιαγράμματα εφαρμογής, τη δυσανάλογη μεταχείριση του LNG καυσίμου αλλά και τις υπερβολικά υψηλές κυρώσεις προς τη ναυτιλία.Αν αυτές οι ποινές υιοθετούνταν, θα μπορούσαν να προκαλέσουν σοβαρές διαταραχές στο παγκόσμιο εμπόριο καθώς και αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων. Η ψήφος επί της τελικής συμφωνίας αναβλήθηκε για ένα χρόνο ώστε να γίνουν κρίσιμες συζητήσεις μεταξύ των κρατών-μελών του ΙΜΟ,ενσωματώνοντας ρεαλιστικά τις απόψεις των αγορών.” Αυτή η διαδικασία είναι επιτακτική για την ενεργειακή ασφάλεια τόσο στη διεθνή ναυτική δραστηριότητα όσο και στη συνολική οικονομική ανάπτυξη.

“Η Ελλάδα με τη μεγάλη ναυτική παράδοση, την ιδιαίτερη τεχνογνωσία και τον ισχυρότερο στόλο θα διεκδικήσει έναν σημαντικό ρόλο στις διαπραγματεύσεις αυτές για το υπό διαμόρφωση πλαίσιο,” καταλήγει ο κ. Κικίλιας.