«Κίνα: Οικονομία σε Σταυροδρόμι – Ανακαλύπτοντας Προκλήσεις και Ευκαιρίες»
Η κινεζική οικονομία αντιμετωπίζει μια «πολύ σοβαρή και περίπλοκη» κατάταση, δήλωσε σήμερα ο Κινέζος υπουργός Εμπορίου, προσθέτοντας ότι το Πεκίνο ενδέχεται να υιοθετήσει μέτρα για τη στήριξη της οικονομίας. Το κινεζικό ΑΕΠ αυξήθηκε επισήμως κατά 5,2% το δεύτερο τρίμηνο της χρονιάς, χάρη στις εξαγωγές οι οποίες ενισχύθηκαν λόγω του φόβου για ενδεχόμενη επιδείνωση του εμπορικού

Σημαντικές προκλήσεις για την οικονομία της Κίνας
Η οικονομική κατάσταση στην Κίνα χαρακτηρίζεται από «πολύ σοβαρές και περίπλοκες» συνθήκες, όπως δήλωσε σήμερα ο υπουργός Εμπορίου της χώρας. Ο ίδιος τόνισε ότι το Πεκίνο εξετάζει τη δυνατότητα εφαρμογής μέτρων για την ενίσχυση της οικονομικής δραστηριότητας.
Επίσημα, το Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν (ΑΕΠ) της Κίνας σημείωσε αύξηση 5,2% κατά το δεύτερο τρίμηνο του έτους, κυρίως λόγω των αυξημένων εξαγωγών που προήλθαν από τις ανησυχίες σχετικά με μια πιθανή κλιμάκωση του εμπορικού πολέμου.
Ωστόσο, οι ειδικοί προειδοποιούν ότι απαιτούνται ευρύτερες πολιτικές στήριξης για να αποφευχθεί μια επιβράδυνση στο δεύτερο εξάμηνο του έτους. Οι παράγοντες που συμβάλλουν σε αυτήν την κατάσταση περιλαμβάνουν τη χαμηλή κατανάλωση, τις αποπληθωριστικές πιέσεις και τις συνεχιζόμενες εμπορικές διαμάχες με τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ευρώπη.
«Ακόμα αντιμετωπίζουμε μια πολύ σοβαρή και περίπλοκη κατάσταση.Οι παγκόσμιες συνθήκες είναι ασταθείς και γεμάτες αβεβαιότητα. Ορισμένες πολιτικές μας θα προσφέρουν νέες λύσεις», δήλωσε ο υπουργός Εμπορίου Ουάνγκ Ουεντάο κατά τη διάρκεια μιας συνέντευξης Τύπου. «Η εργαλειοθήκη μας είναι πλήρης και είμαστε απολύτως έτοιμοι»,πρόσθεσε.
Όταν ρωτήθηκε σχετικά με την εξάρτηση της ανάπτυξης από τις εξαγωγές,ο υπουργός απάντησε ότι η κυβέρνηση σχεδιάζει μέτρα για να «ενισχύσει περαιτέρω την ανάπτυξη και την κατανάλωση». «Η κινεζική οικονομία δείχνει σημάδια βελτίωσης ενώ τα μακροχρόνια θεμελιώδη στοιχεία παραμένουν σταθερά. Τα χαρακτηριστικά της καταναλωτικής αγοράς – όπως η ισχυρή δυναμική, η αντοχή και η ζωντάνια – παραμένουν αναλλοίωτα», συμπλήρωσε.
Ωστόσο, η ψυχολογία των Κινέζων καταναλωτών συνεχίζει να επηρεάζεται αρνητικά από τη μακρόχρονη κρίση στον τομέα των ακινήτων καθώς επίσης από τα υψηλά ποσοστά ανεργίας στους νέους αλλά και στάσιμες τιμές που οδηγούν τους καταναλωτές στο να καθυστερούν τις αγορές τους. Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία που δημοσιοποιήθηκαν χθες Τρίτη, ο δείκτης εμπιστοσύνης των καταναλωτών στην Κίνα αυξήθηκε κατά 4,8% τον Ιούνιο – ποσοστό ελαφρώς κάτω από τις εκτιμήσεις των αναλυτών.
Μετά από τέσσερις μήνες αποπληθωρισμού, οι τιμές των καταναλωτικών αγαθών παρουσίασαν επίσης μικρή αύξηση τον Ιούνιο σύμφωνα με τα ίδια στατιστικά στοιχεία.