Κορκίδης: Η Σημαντική Μετατόπιση Κατανάλωσης από το Εμπόριο στις Υπηρεσίες
«Ενώ η συνολική εικόνα του λιανικού εμπορίου παρουσιάζει βελτίωση με ελαφρά ανοδική τάση, ύστερα από περίπου δύο χρόνια καθοδικής πορείας, δυστυχώς αυτό δεν ισχύει σε πολλούς εμπορικούς κλάδους και για τις περισσότερες πολύ μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις λιανικής», τονίζει ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς Βασίλης Κορκίδης. Σύμφωνα με τον Β. Κορκίδη μάλιστα

Παρά την ελαφρά βελτίωση που παρατηρείται στο σύνολο του λιανικού εμπορίου, έπειτα από σχεδόν δύο χρόνια πτωτικής πορείας, η κατάσταση δεν είναι εξίσου θετική για πολλούς κλάδους και τις περισσότερες μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις στον τομέα της λιανικής», επισημαίνει ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, Βασίλης Κορκίδης.
Σύμφωνα με τον Β. Κορκίδη, τα τελευταία δεδομένα από το ΙΟΒΕ δείχνουν ότι καθώς οι εκπτώσεις πλησιάζουν στο τέλος τους, οι πωλήσεις των εμπόρων είναι φέτος πιο χαμηλές σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι.Η εικόνα των καλοκαιρινών εκπτώσεων είναι απογοητευτική και δεν φαίνεται να μπορεί να αναστραφεί με λιγότερο από μία εβδομάδα μέχρι το τέλος Αυγούστου. Οι φετινές εκπτώσεις αποκάλυψαν τη σημαντική μείωση στο διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών,τη μειωμένη αγοραστική ικανότητα και την πτώση της κατά κεφαλήν κατανάλωσης,η οποία υπολείπεται κατά 19% σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.
Φέτος παρατηρήθηκε επίσης μια έντονη μετατόπιση της τριμηνιαίας κατανάλωσης περίπου 7 δισεκατομμυρίων ευρώ από το εμπόριο προς τις υπηρεσίες, σε ποσοστό ανάλογο της πτώσης που σημειώθηκε στη λιανική για είδη ένδυσης-υπόδησης, οικιακά προϊόντα, ηλεκτρικές συσκευές και έπιπλα. Οι Έλληνες καταναλωτές προτίμησαν φέτος στις καλοκαιρινές εκπτώσεις να «επενδύσουν» σε διακοπές αντί για καταναλωτικά αγαθά.Πρώτα ήρθαν οι λογαριασμοί και τα μπάνια στη θάλασσα κι ακολούθησαν οι αγορές.
Στον ιδιωτικό τομέα,το επίδομα αδείας ύψους 1.6 δισεκατομμυρίων ευρώ χρησιμοποιήθηκε κυρίως για εισιτήρια και διαμονή σε τουριστικούς προορισμούς. Η επιδείνωση του τζίρου φέτος υπολογίζεται από τους τοπικούς εμπορικούς συλλόγους ότι μπορεί να φτάσει έως και 20%. Παράλληλα, η καταναλωτική εμπιστοσύνη έχει σημειώσει τη χαμηλότερη επίδοση των τελευταίων εννέα μηνών.
Οι προσδοκίες των καταναλωτών σχετικά με την οικονομική κατάσταση των νοικοκυριών τους για τους επόμενους 12 μήνες φαίνεται να χειροτερεύουν: σχεδόν το 60% ανησυχεί ή περιμένει ελαφριά ή σοβαρή επιδείνωσή της – μια εκτίμηση που θα επηρεάσει όχι μόνο τις τρέχουσες αλλά και τις μέλλουσες αγορές τους. Τελικά ούτε οι καλοκαιρινές εκπτώσεις μπόρεσαν να λειτουργήσουν ως «αντίδοτο» στον πληθωρισμό που συνεχίζει να προκαλεί σοβαρούς προβληματισμούς στα νοικοκυριά ενώ έχει αρνητικές συνέπειες στην ελληνική αγορά.