«Κυρανάκης: Ριζική Μεταμόρφωση του Σιδηροδρόμου έως το 2026 με την Ψηφιακή Πλατφόρμα railway.gov.gr»
Ο σιδηρόδρομος δεν είναι απλώς υποδομή, είναι στρατηγική επιλογή και στόχος της κυβέρνησης είναι εντός της θητείας της, όχι μόνο να τον ανατάξει, αλλά να τον καταστήσει οικονομικά βιώσιμο και ασφαλή, όπως επισήμανε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, γνωστοποιώντας ότι το νομοσχέδιο για την ανασυγκρότηση του ΟΣΕ αναμένεται να ψηφιστεί εντός των αμέσως επόμενων

Στρατηγική Αναβάθμισης του Σιδηροδρόμου στην Ελλάδα
Ο σιδηρόδρομος δεν αποτελεί απλώς μια υποδομή, αλλά μια στρατηγική επιλογή για την κυβέρνηση.Ο στόχος είναι να αναβαθμιστεί και να καταστεί οικονομικά βιώσιμος και ασφαλής κατά τη διάρκεια της θητείας της, όπως δήλωσε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης. Το νομοσχέδιο για την αναδιοργάνωση του ΟΣΕ αναμένεται να ψηφιστεί σύντομα.
Κατά τη διάρκεια ημερίδας που διοργανώθηκε στη Θεσσαλονίκη από τη voria.gr με θέμα «Η επόμενη ημέρα για την οικονομία της Βόρειας Ελλάδας», ο κ. Κυρανάκης τόνισε ότι «η Ελλάδα πρέπει να είναι ισχυρή» και αυτό προϋποθέτει άμυνα, γεωπολιτική σταθερότητα και μια δυνατή οικονομία. Η βελτίωση των υποδομών είναι θεμελιώδης σε αυτήν τη στρατηγική.
Αναφερόμενος στο νέο σιδηροδρομικό πλαίσιο, επισήμανε ότι η ψήφισή του θα διευκολύνει την προσέλκυση στελεχών από τον ιδιωτικό τομέα, θα επιταχύνει την ψηφιοποίηση των διαδικασιών και θα ενισχύσει την ασφάλεια στις μεταφορές.
«Η αποκατάσταση του σιδηροδρόμου είναι υψηλής προτεραιότητας για την ελληνική κυβέρνηση», δήλωσε ο ίδιος προσθέτοντας ότι «στόχος μας είναι η αύξηση των δρομολογίων με ασφαλείς και σύγχρονες υποδομές». Μέχρι το 2026, όπως ανέφερε, «θα έχουμε αποδείξει ότι μπορούμε να διαχειριστούμε μεγαλύτερους όγκους μεταφοράς ανθρώπων και εμπορευμάτων». Ιδιαίτερη μνεία έκανε στη σύνδεση του 6ου προβλήτα του λιμανιού Θεσσαλονίκης με το σιδηροδρομικό δίκτυο καθώς επίσης στην ενοποίηση της Βόρειας Ελλάδας με τα Βαλκάνια.
«Για να επιτύχει η Ευρώπη πραγματική στρατηγική αυτονομία, η Ελλάδα πρέπει να προετοιμαστεί», σημείωσε χαρακτηριστικά τονίζοντας πως μπορεί να αποτελέσει σημαντική εναλλακτική διαδρομή για τη μεταφορά εμπορευμάτων μέσω των Στενών του Βοσπόρου.
Ο κ. Κυρανάκης ανακοίνωσε επίσης τη λειτουργία μιας νέας ψηφιακής πλατφόρμας στο railway.gov.gr που θα παρέχει real-time παρακολούθηση δρομολογίων με ακρίβεια εκατοστών – ένα κρίσιμο εργαλείο για την ασφάλεια και αξιοπιστία του συστήματος. Για το Flyover επιβεβαίωσε ότι οι εργασίες προχωρούν γρήγορα ώστε το έργο να παραδοθεί εντός της κυβερνητικής θητείας ενώ σχετικά με τις αστικές συγκοινωνίες ανέφερε πως πλέον υπάρχει μετρό στη Θεσσαλονίκη.
“Συγγνώμη”, είπε ο ίδιος σχετικά με τις πρόσφατες διακοπές λειτουργίας λόγω τεχνικών προβλημάτων στο μέτρο Θεσσαλονίκης ενώ ανακοίνωσε σχέδια επέκτασης και εκσυγχρονισμού στόλου στον ΟΑΣΘ μέχρι το 2027.
Παραγωγική Αναδιάρθρωση της Βόρειας Ελλάδας
“Δεν μπορούμε να σχεδιάζουμε χρησιμοποιώντας εργαλεία παρελθόντος”, τόνισε ο υφυπουργός Ανάπτυξης αρμόδιος για Έρευνα & Καινοτομία Σταύρος Καλαφάτης κατά τη διάρκεια συζήτησης στην ημερίδα.Επεσήμανε πως οι εξελίξεις στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης απαιτούν έναν συνολικό μετασχηματισμό στο παραγωγικό μοντέλο μας.”
“Η έρευνα δεν πρέπει απλά να υπάρχει αλλά πρέπει ν’ έχει θετικό αντίκτυπο στους πολίτες”, πρόσθεσε μιλώντας για εφαρμοσμένες λύσεις που αφορούν καθημερινά ζητήματα όπως κυκλοφοριακές ρυθμίσεις ή συνεργασίες μεταξύ ερευνητικών κέντρων κι επιχειρήσεων.
Eξαγωγές: Το Κλειδί Για Την Ανάπτυξη
“Για πραγματική αύξηση ΑΕΠ χρειαζόμαστε εξαγωγές”, δήλωσε ο πρόεδρος ΣΕΒΕ-Σύνδεσμος Εξαγωγέων Σίμος Διαμαντίδης τονίζοντας πως η αλλαγή κουλτούρας στην παραγωγή είναι απαραίτητη ώστε οι μικρές επιχειρήσεις ν’ αποκτήσουν πρόσβαση στις αγορές εξωτερικού.”
Bιομηχανική Πολιτική: Υπάρχει Αλλά Χρειάζεται Δράση
“Η βιομηχανική πολιτική υπάρχει μόνο στα χαρτιά,” ανέφερε η πρόεδρος FIBRANΕ Μαρία Αναστασιάδου προσθέτοντας πως υπάρχουν σοβαρά δομικά προβλήματα που πλήττουν τις ελληνικές βιομηχανίες.”