Κυρανάκης: Νέοι 15 συρμοί για το μετρό μέχρι τον Φεβρουάριο – Μια νέα εποχή στον σιδηρόδρομο!
Το καλοκαίρι του 2026 θα είναι πλήρως λειτουργικός ο σιδηρόδρομος Αθήνας – Θεσσαλονίκης, με όλα τα συστήματα ασφαλείας, ενώ στα τέλη Ιανουαρίου έρχεται διαγωνισμός για 15 νέους συρμούς στο μετρό, όπως ανέφερε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, στο 2ο Διεθνές Συνέδριο «Redefining the Future Horizons: Σχεδιάζοντας τις βιώσιμες στρατηγικές του αύριο», που διοργανώνει το
Σημαντικές Εξελίξεις στον Σιδηρόδρομο και τις Αστικές Συγκοινωνίες
Ο σιδηρόδρομος που συνδέει την Αθήνα με τη Θεσσαλονίκη αναμένεται να είναι πλήρως έτοιμος μέχρι το καλοκαίρι του 2026,εφοδιασμένος με όλα τα απαραίτητα συστήματα ασφαλείας. Παράλληλα, στο τέλος του Ιανουαρίου προγραμματίζεται διαγωνισμός για την προμήθεια 15 νέων συρμών για το μετρό της Αθήνας. Αυτές τις πληροφορίες ανακοίνωσε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, κατά τη διάρκεια του 2ου Διεθνούς Συνεδρίου «Redefining the Future Horizons: Σχεδιάζοντας τις βιώσιμες στρατηγικές του αύριο», διοργάνωσης από το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων (ΤΜΕΔΕ), στις 9 και 10 Δεκεμβρίου στο κτίριο της Τράπεζας Ελλάδος.
Ο κ. Κυρανάκης τόνισε ότι στα τέλη του επόμενου έτους θα υπογραφούν οι πρώτες μακροχρόνιες συμβάσεις συντήρησης για σημαντικά τμήματα του σιδηροδρομικού δικτύου, μεταξύ των οποίων και η διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη. «Η χώρα μας πρέπει να απομακρυνθεί από την πρακτική των προσωρινών λύσεων. Το 2026 θα είναι η τελευταία χρονιά όπου θα έχουμε αποσπασματικές συμβάσεις», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ο σχεδιασμός για τον ελληνικό σιδηρόδρομο συμπυκνώνεται στο τρίπτυχο «νέες υποδομές – νέα τρένα – νέοι σταθμοί». Ορισμένες αναβαθμίσεις στους βασικούς σιδηροδρομικούς σταθμούς στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη θα γίνουν σε δύο φάσεις: αρχικά μια ανακαίνιση ώστε να αποκτήσουν μια σύγχρονη εμφάνιση και στη συνέχεια επέκταση των εγκαταστάσεων μέσω συνεργασιών.
Αναφορικά με τα νέα τρένα, ο υπουργός επισήμανε ότι στην επαναδιαπραγμάτευση με την Hellenic Train ενσωματώθηκε όρος που προβλέπει ότι αν δεν πραγματοποιηθεί η δέσμευση επένδυσης ύψους 300 εκατομμυρίων ευρώ σε 23 νέα τρένα μέχρι το 2027, τότε «το δημόσιο έχει τη δυνατότητα να καταγγείλει τη σύμβαση». Επιπλέον, πρόσθεσε ότι υπεγράφη συμφωνία στις Βρυξέλλες για την κατασκευή ενός σύγχρονου κάθετου άξονα Ελλάδας-Βουλγαρίας-Ρουμανίας. «Αυτός ο άξονας θα βγάλει την Ελλάδα από τη σιδηροδρομική απομόνωση», εξήγησε σχετικά.
Σχολιάζοντας τα κυκλοφοριακά ζητήματα στην Αθήνα, ο κ. Κυρανάκης σημείωσε: «Η πόλη μας αντιμετωπίζει πρόβλημα υπερβολικής συγκέντρωσης πληθυσμού ενώ οι υποδομές δεν μπορούν να τον αντέξουν· απαιτείται αποκέντρωση». Ανέφερε επίσης πώς περιφερειακές πόλεις όπως το Κιάτο και η Χαλκιδα μπορούν να λειτουργήσουν ως κόμβοι για επιχειρήσεις χάρη στους σιδηροδρόμους.
Όσο αφορά τις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας, δήλωσε πως προγραμματίζεται διαγωνισμός τον Φεβρουάριο για αγορά νέων συρμών στις γραμμές 2 και 3 του μετρό καθώς επίσης ξεκινάει διαδικασία αναβάθμισης παλαιότερων συρμών ώστε έως τον επόμενο χειμώνα οι χρόνοι ανάμεσα στους δρομολογιακούς κύκλους να μειωθούν σημαντικά στη Γραμμή 3.
Για τον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο ανέφερε πως παρά τις καθυστερήσεις ενός εργολάβου που επιβλήθηκε πρόστιμο ύψους περίπου τεσσάρων εκατομμυρίων ευρώ λόγω καθυστέρησης στον εκσυγχρονισμό των συρμών τους πρώτους μήνες μετά το Μάρτιο του ’26 θα είναι διαθέσιμος ο πρώτος εκμοντερνισμένος συρμός.
Με σωστό σχεδιασμό υπάρχει πιθανότητα μειώσεως της χρονοαπόστασης ανάμεσα στους επιβάτες από τα σημερινά οχτώ λεπτά στα πέντε λεπτά μέσω προσθέτων υλικών ή υπηρεσιών μεταφοράς
Στον τομέα των λεωφορειακών συγκοινωνιών δήλωσε πως μέχρι τον Μάρτιο του ’26 προβλέπονται πάνω από χίλια νέα λεωφορεία ενώ ήδη πλησιάζουν κοντά σε αυτό τον αριθμό.Δηλαδή στόχος είναι εφόσον υπάρξει ανάγκη κι ένα σχέδιο δράσης γίνεται αντιληπτό μπορούμε εύκολα να φέρουμε περισσότερους οδηγούς στη θέση τους διότι παρατηρείται μία θετική αντίδραση όσον αφορά τους οδηγούς που αυξάνεται συνεχώς.
Το πρόγραμμα ελέγχου λεωφορειολωρίδων μέσω καμερών τίθεται σε εφαρμογή καθώς ξεκινούν διαδικασίες επιβολής προστίμων αρχής γενομένης από Ιανουάριο μέσω ηλεκτρονικών πλατφορμών .
Tέλος παρουσίασαν μία επικείμενη καμπάνια ευαιθητοποίησης γύρω από θέματα ασφαλείας στο δρόμο δίνοντας έμφαση στο μήνυμα :«Τα λάθη σου στον δρόμο δεν κοστολογούνται μόνο προσωπικά» ,μειώνοντας έτσι θανάσιμες περιπτώσεις τροχαίων ατυχημάτων εντός της χρονιάς όπου στόχος είναι αυτή η περίοδο ανάπτυξης προς ασφαλή ακριβείς μετακινήσεις.»
