«Κυρανάκης: Ο Σιδηρόδρομος Αθήνα-Θεσσαλονίκη έτοιμος για πλήρη λειτουργία το καλοκαίρι του 2026!»
Το καλοκαίρι του 2026 θα είναι πλήρως λειτουργικός ο σιδηρόδρομος Αθήνας – Θεσσαλονίκης, με όλα τα συστήματα ασφαλείας, ενώ στα τέλη Ιανουαρίου έρχεται διαγωνισμός για 15 νέους συρμούς στο μετρό, όπως ανέφερε ο Αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, στο 2ο Διεθνές Συνέδριο «Redefining the Future Horizons: Σχεδιάζοντας τις βιώσιμες στρατηγικές του αύριο», που διοργανώνει το
Αναβάθμιση Σιδηροδρομικών και Συγκοινωνιακών Υποδομών
Ο σιδηρόδρομος που συνδέει την Αθήνα με τη Θεσσαλονίκη θα έχει ολοκληρωθεί το καλοκαίρι του 2026 με πλήρως λειτουργικά συστήματα ασφαλείας. Παράλληλα, αναμένεται διαγωνισμός στο τέλος Ιανουαρίου για την προμήθεια 15 νέων συρμών του μετρό, όπως ανακοίνωσε ο Αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, κατά τη διάρκεια του 2ου Διεθνούς Συνεδρίου «Redefining the Future Horizons: Σχεδιάζοντας τις βιώσιμες στρατηγικές του αύριο», το οποίο διοργανώνεται από το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων (ΤΜΕΔΕ) στις 9 και 10 Δεκεμβρίου.
Ο κύριος Κυρανάκης ανέφερε ότι στα τέλη της επόμενης χρονιάς θα εφαρμοστούν για πρώτη φορά μακροχρόνιες συμβάσεις συντήρησης (service level agreements) σε εκτενή τμήματα του σιδηροδρομικού δικτύου, όπως είναι η διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη. «Η χώρα μας πρέπει να αποφύγει τις προσωρινές λύσεις. Το 2026 θα είναι η τελευταία χρονιά όπου θα εφαρμόζονται αποσπασματικές συμβάσεις», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Ο υπουργός παρουσίασε τον σχεδιασμό για τον ελληνικό σιδηρόδρομο μέσω ενός τριπτύχου: «νέα υποδομή – νέα τρένα – νέοι σταθμοί». Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει δύο φάσεις αναβάθμισης των κεντρικών σιδηροδρομικών σταθμών Αθηνών και Θεσσαλονίκης, αρχίζοντας με μια αρχική ανακαίνιση ώστε να αποκτήσουν σύγχρονη εμφάνιση. Ακολούθως, οι δύο σταθμοί θα επεκταθούν μέσω συνεργειών για να γίνουν νέα σημεία ενδιαφέροντος στις αντίστοιχες πόλεις.
Όσο αφορά τα νέα τρένα, ο κ. Κυρανάκης ενημέρωσε πως στη διαδικασία επαναδιαπραγμάτευσης με τη Hellenic Train έχει ενσωματωθεί όρος που επιτρέπει στο δημόσιο να καταγγείλει τη σύμβαση εφόσον δεν πραγματοποιηθεί η δέσμευση των 300 εκατομμυρίων ευρώ για την προμήθεια 23 νέων τρένων έως το 2027.
Επιπλέον εστίασε στη συμφωνία που υπογράφηκε πρόσφατα στις Βρυξέλλες σχετικά με την κατασκευή ενός κάθετου άξονα Ελλάδας-Βουλγαρίας-Ρουμανίας. «Πρώτη φορά δημιουργείται ένας σύγχρονος κάθετος άξονας που θ’ απελευθερώσει την Ελλάδα από τη σιδηροδρομική απομόνωση»,εξήγησε τονίζοντας τις γεωπολιτικές πτυχές της συμφωνίας.
Στην ευρεία συζήτηση γύρω από τα κυκλοφοριακά ζητήματα στην Αθήνα ο κ. Κυρανάκης σημείωσε: «Η υπερσυγκέντρωση πληθυσμού στην Αθήνα οδηγεί σε ασφυξία των υποδομών μας· απαιτείται αποκέντρωση». Τόνισε επίσης πως περιφερειακές πόλεις όπως το Κιάτο και η Λιβαδειά μπορούν να λειτουργήσουν ως κόμβοι επιχειρηματικής δραστηριότητας καθώς η στήριξη από τον σιδηρόδρομο μπορεί να προσφέρει ευκαιρίες στους εργαζόμενους εκεί.
Στον τομέα των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας ανακοίνωσε διαγωνισμό για αγορά νέων συρμών στον Φεβρουάριο καθώς επίσης και επιστροφή σε χρήση παλαιότερων συρμών προς βελτίωση χρονοαποστάσεων πριν από τον χειμώνα του χρόνου στην Γραμμή 3 του μετρό.
Aπό πλευράς ηλεκτρικού συγκοινωνιών δήλωσε ότι παρά καθυστερήσεις υπάρχει πρόοδος στην ανακαινιστική διαδικασία όπου οι πρώτοι έτοιμοι συρμοί προβλέπονται μέχρι Μάρτιο του ’26 μειώνοντας χρόνο αναμονής στους επιβάτες στο μέλλον.
Sχετικά μ’ αυτά τα ζητήματα ο κ. Κυρανάκης σημείωσε πως μέχρι Μάρτιο ’26 θα υπάρχουν πάνω από χίλια νέα λεωφορεία στο δρόμο ενώ αντιμετωπίζει πρόβλημα λόγω έλλειψης οδηγών· ωστόσο προγραμματίζεται οικονομικό κίνητρο στους ενεργούς οδηγούς αστικών συγκοινωνιών ώστε οι χρόνοι μετακίνησης να μειωθούν σημαντικά.
Τέλος παρουσίασε μία νέα καμπάνια ασφαλείας στον δρόμο επικεντρώνοντας στη σημασία της υπευθυνότητας πίσω απ’ τους τροχοφόρους.
Η καμπάνια αυτή μάλιστα σκοπεύει ειδικά στο ανδρικό κοινό δεδομένου ότι ποσοστά δείχνουν ότι μεγάλο ποσοστό εμπλεκομένων σε τροχαία δυστυχήματα είναι άνδρες.
