05/12/2025

«Κυρανάκης: Οριστική Δρομολόγηση του Συστήματος Ασφάλειας Αθήνα–Θεσσαλονίκη το Καλοκαίρι του 2026»

Στα επικείμενα αναπτυξιακά έργα που αναμένονται στη χώρα μας, αλλά και στην ενίσχυση του συστήματος ασφάλειας και τηλε-διοίκησης του ΟΣΕ, αναφέρθηκε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, στη συζήτηση στο AIF Forum. «Όλοι συνηγορούμε ότι τα πράγματα πρέπει να αλλάξουν», ανέφερε υπογραμμίζοντας κυρίως, τη δικαιολογημένη καχυποψία και τη δυσπιστία απέναντι στο σύστημα ασφαλείας του σιδηροδρόμου

ΟΣΕ: Στο β’ τρίμηνο του 2026 η σταδιακή λειτουργία του ETCS στον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη

Αναπτυξιακά Έργα και Ενίσχυση της Ασφάλειας στον Σιδηρόδρομο

Στη συζήτηση που διεξήχθη στο AIF Forum, ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, αναφέρθηκε στα επικείμενα αναπτυξιακά έργα στη χώρα μας καθώς και στην ενίσχυση του συστήματος ασφαλείας και τηλε-διοίκησης του ΟΣΕ.

«Όλοι συμφωνούμε ότι απαιτούνται αλλαγές», τόνισε επισημαίνοντας ιδιαίτερα τη δικαιολογημένη καχυποψία που υπάρχει σχετικά με το σύστημα ασφάλειας της σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Όπως δήλωσε, «το 2019 το σύστημα ασφάλειας του σιδηροδρόμου ήταν στο 1% και το ATS στο 0%. Σήμερα έχουμε φτάσει το 80%». Ο κ. Κυρανάκης διαβεβαίωσε ότι η αποκατάσταση του υπολοίπου 20% θα ολοκληρωθεί μέχρι τον Ιούλιο του 2026, διασφαλίζοντας πλήρη κάλυψη των συστημάτων ασφαλείας καθώς και των αυτόματων συστημάτων πέδησης.

«Το πρόσφατο περιστατικό στη Θεσσαλονίκη απέδειξε την αποτελεσματικότητα της τηλε-διοίκησης», σημείωσε κατά τη διάρκεια της συνομιλίας του με δημοσιογράφο. Πρόσθεσε ότι από το 2026 θα ενισχυθεί όχι μόνο η ασφάλεια αλλά και η χωρητικότητα της γραμμής καθώς και όλου του δικτύου. «Οι εκπαιδεύσεις προσωπικού έχουν ήδη ξεκινήσει μέσω προσομοιωτών», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ο κ.Κυρανάκης δεν παρέλειψε να μιλήσει για τις επενδύσεις από την Ιταλία σε νέα τρένα, σημειώνοντας: «Η πρώτη παραγγελία θα είναι έτοιμη μέχρι το τέλος του 2027». Ανέφερε επίσης ότι υπάρχουν ήδη προβλήματα στη συνεργασία με την ιταλική εταιρεία: «Θα σας ενημερώνω για τα ζητήματα συνεργασίας» είπε χαρακτηριστικά προσθέτοντας πως υπάρχει πρόβλεψη στην σύμβαση για καταγγελία εάν δεν τηρούνται οι συμφωνίες.

Aκόμη ανέφερε πως κάποιοι σταθμοί θα αποκτήσουν εμπορικό χαρακτήρα με στόχο να προσεγγίσουν αισθητική αντίστοιχη εκείνης των ευρωπαϊκών προτύπων. Ο κ. Κυρανάκης έκανε μάλιστα λόγο για τον Θριάσιο που εδώ και πάνω από δύο δεκαετίες ήταν απλά ένας άδειος χώρος: «Μέχρι το 2026 οι αποθήκες θα γεμίσουν ξανά κι έτσι ο Θριάσιος θα αποκτήσει ζωή ώστε όλη η Βαλκανική Ευρώπη να ωφεληθεί από προϊόντα ελληνικής παραγωγής» είπε συγκεκριμένα.

Tέλος, επισήμανε την τάση brain gain στον ελληνικό σιδηρόδρομο καθώς περισσότερα από 307 έμπειρα στελέχη από Ευρώπη, Ασία κι αραβικές χώρες έχουν υποβάλει αίτηση εργασίας.