Κυρανάκης στη Βουλή: Ο Νέος ΚΟΚ και η Σημασία της Υπεύθυνης Οδικής Συμπεριφοράς για την Προστασία της Ζωής

«Η προστασία της ζωής δεν είναι θέμα τύχης αλλά οδικής συμπεριφοράς» τόνισε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, κατά την έναρξη της συζήτησης και επεξεργασίας επί της Αρχής, του σχεδίου νόμου «Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας και λοιπές διατάξεις» στην κοινή συνεδρίαση των Επιτροπών Παραγωγής – Εμπορίου και Οδικής Ασφάλειας. Ο κ. Κυρανάκης επιφυλάχθηκε ότι

Κυρανάκης στη Βουλή για νέο ΚΟΚ: Η προστασία της ζωής δεν είναι θέμα τύχης αλλά οδικής συμπεριφοράς – Τι

Η Προστασία της Ζωής δεν είναι Θέμα⁤ Τύχης αλλά Οδικής Συμπεριφοράς

Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών ‌και Υποδομών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, κατά την⁣ έναρξη της συζήτησης και επεξεργασίας επί της Αρχής του σχεδίου νόμου «Κώδικας⁣ Οδικής Κυκλοφορίας και ⁢λοιπές διατάξεις» ⁤στην κοινή συνεδρίαση των Επιτροπών ‌Παραγωγής –⁢ Εμπορίου⁣ και Οδικής Ασφάλειας.

Ο ‌κ. Κυρανάκης επιφυλάχθηκε ότι θα μελετήσει τις προτάσεις των αγορητών και ειδικών αγορητών της αντιπολίτευσης, που αρκετές, όπως ​είπε, είναι θετικές.

Στη διάθεση μας δεν είναι σαφώς να συγκρουστούμε με τους οδηγούς ταξί», σχετικά με τις απαγορεύσεις κίνησης στις λεωφορειολωρίδες.

Αντικείμενο του άρθρου είναι η προστασία των ​πολιτών από ατυχήματα που μπορεί να ⁢προκύψουν από‍ την οδήγηση υπό κακές συνθήκες.

Αλλαγές στον ΚΟΚ: Προτάσεις και ⁣Αντιρρήσεις

Η κ. Πέρκα αναφέρθηκε στην «επιτήρηση ⁣της ‍αστυνόμευσης» και τόνισε ότι ⁢«έχει παρατηρηθεί‍ ότι οι υψηλές ποινές, χωρίς επιτήρηση, οδηγούν σε ⁣μη εφαρμογή του ΚΟΚ». Σημείωσε ότι με τα νέα συστήματα επιτήρησης (κάμερες),το κύριο ζήτημα δεν είναι το​ ύψος των προστίμων ‌αλλά η διασφάλιση της κανονικής επιβολής τους.

Σχετικά με την εισαγωγή της υποτροπής, η βουλευτής εξέφρασε τη γνώμη ότι είναι θετική αλλά δεν ‍υπάρχει ‍διαφοροποίηση ανάλογα με τη σοβαρότητα των⁤ παραβάσεων.Όσον αφορά τον περιορισμό ταχύτητας‍ στα 30⁣ χλμ/ώρα⁤ σε κατοικημένες περιοχές, χαρακτήρισε το μέτρο ως περιορισμένης εμβέλειας και άτολμο, σημειώνοντας πως ⁤δεν εξετάζονται οι λειτουργικές ανάγκες των δρόμων.

Η δυνατότητα κίνησης ⁢ποδηλάτων⁢ σε πεζοδρόμια ⁢υπό⁣ προϋποθέσεις θεωρείται θετική από την κ. Πέρκα. Ζήτησε αυστηρότερα μέτρα για την οδήγηση‍ υπό⁣ την⁢ επήρεια αλκοόλ και πρότεινε μηδενική κατανάλωση ‍αλκοόλ κατά⁢ την οδήγηση σύμφωνα με τις προδιαγραφές της ΕΕ.

Η βουλευτής υπογράμμισε τη σημασία εκπαιδευτικών πολιτικών για την οδική συμπεριφορά‌ και πρότεινε αλλαγές⁢ στη διαδικασία εκπαίδευσης νέων οδηγών καθώς και τη δημιουργία ενός Ταμείου από τα έσοδα προστίμων για εκπαιδευτικές δράσεις.

Ο  Κομνηνός Δελβερούδης, δήλωσε ότι «η δική μας θέση είναι ότι όσες αλλαγές κι αν γίνουν στον ΚΟΚ δεν θα υπάρξει καμία βελτίωση στους δρόμους εάν δεν επέλθουν αλλαγές στην βελτίωση του⁤ οδικού δικτύου». Επισήμανε επίσης πως⁤ οι οδηγοί αποτελούν μέρος του προβλήματος που αφορά την οδική ασφάλεια.

Σύμφωνα με τον ίδιο, απαιτούνται σημαντικές‍ αναθεωρήσεις στον ΚΟΚ αλλά οι προτεινόμενες τροποποιήσεις «δεν στοχεύουν ευθέως στην πρόληψη επικίνδυνων καταστάσεων». Υπογράμμισε πως η Τροχαία θα έπρεπε‌ να επικεντρώνεται στην πρόληψη σοβαρών παραβάσεων αντί να λειτουργεί ως μέσο είσπραξης δημοσίων εσόδων μέσω προστίμων για ήπιες παραβάσεις όπως η παράνομη στάθμευση.

Επίσης ανέφερε τις ‌δυσκολίες που προκαλεί η έλλειψη θέσεων ⁣στάθμευσης στις μεγάλες πόλεις. Για τη νέα ρύθμιση σχετικά με τη⁢ μείωση ταχύτητας στα 30 χιλιόμετρα εντός ⁢πόλεων ⁤εξέφρασε αμφιβολίες σχετικά με τη βιωσιμότητά της λόγω πιθανής αύξησης κυκλοφοριακής συμφόρησης.

Αναφορικά με τις διατάξεις που ‍αφορούν τα‍ ΤΑΞΙ στις λεωφορειολωρίδες, είπε πως ⁤«είναι​ λάθος» γιατί αυτά πρέπει να παρέχουν υπηρεσίες ανάλογες του κόστους τους. Ο αγορητής Διαμαντής Καραναστάσης⁣ επισήμανε επίσης τις τραγικές συνθήκες⁢ στους δρόμους όλης της χώρας και ζήτησε κρατική‍ στήριξη για αγορά κράνους⁣ καθώς και ενσωμάτωσή⁣ τους στη σχολική εκπαίδευση.

⁢ ‍ “Με τον τιμωρητικό‌ χαρακτήρα ⁣που έχει αυτό ​το νομοσχέδιο εμείς προτείνουμε το παράδειγμα και τον πολιτισμό.”

​ Αύριο στις 12:00 θα διεξαχθεί ακρόαση φορέων επί του νομοσχεδίου.

Copyright © All rights reserved. | CoverNews by AF themes.