Κυρανάκης: «Απαραίτητη η μελέτη για τον νέο σταθμό στο Μοναστηράκι» στον Realfm 97,8
Για τα έργα εκσυγχρονισμού στον ελληνικό σιδηρόδρομο, την αντικατάσταση των παλαιών λεωφορείων και τρόλεϊ και τα έργα στον Προαστιακό μίλησε, μεταξύ άλλων, ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης στην εκπομπή του Νίκου Χατζηνικολάου στον Realfm 97,8. Για την επίθεση σε βάρος του Μάκη Βορίδη ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης ανέφερε ότι «απαράδεκτη επίθεση, μία ακόμη από τους ακροαριστερούς
Συνέντευξη του Κωνσταντίνου Κυρανάκη για τον εκσυγχρονισμό των συγκοινωνιών
Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών,Κωνσταντίνος Κυρανάκης,συμμετείχε στην εκπομπή του Νίκου Χατζηνικολάου στον Realfm 97,8,όπου συζήτησε για τα έργα εκσυγχρονισμού των ελληνικών σιδηροδρόμων,την αντικατάσταση παλιών λεωφορείων και τρόλεϊ καθώς και τις εξελίξεις στον Προαστιακό.
Αναφορικά με την πρόσφατη επίθεση κατά του Μάκη Βορίδη, ο Κυρανάκης δήλωσε: «Μία απολύτως απαράδεκτη ενέργεια από τους ακροαριστερούς που αντιλαμβάνονται μόνο τη βία ως μέσο έκφρασης. Η επίθεση αυτή είναι ιδιαίτερα σοβαρή καθώς συνέβη μπροστά στην 12χρονη κόρη του Βορίδη και οι δράστες πρέπει να οδηγηθούν στη δικαιοσύνη».
Για την κηδεία του Διονύση Σαββόπουλου και τη μη παρουσία των ηγετών της Κεντροαριστεράς πλην της Ζωής Κωνσταντοπούλου ανέφερε ότι «τουλάχιστον μικροψυχία δείχνει αυτό. Ο Διονύσης Σαββόπουλος ήταν μια εμβληματική προσωπικότητα που συνδέθηκε με τον ελληνισμό και την ιστορία μας».
Όσον αφορά το σχετικό δημοσίευμα της εφημερίδας «Τα Νέα», που επικαλείται προβλήματα στατικότητας στο σταθμό του Ηλεκτρικού στο Μοναστηράκι, ο υπουργός τόνισε: «Πιστεύω ότι υπάρχει μια συντονισμένη προσπάθεια από συγκεκριμένα μέσα ενημέρωσης να υποβαθμίσουν τις δημόσιες συγκοινωνίες. Δεν γνωρίζω ποια συμφέροντα κρύβονται πίσω από αυτή τη στρατηγική». Επιπλέον δήλωσε πως δεν ζητήθηκε η γνώμη τους πριν από τη δημοσίευση ενός τέτοιου άρθρου.»
“Πρόσφατα δημιουργήσαμε ένα εργαλείο επικοινωνίας για τους πολίτες μέσω της πλατφόρμας report.oasa.gr,” δήλωσε ο Κυρανάκης. “Λάβαμε αναφορές σχετικά με την κατάσταση στο Μοναστηράκι. Θυμίζω ότι ο συγκεκριμένος σταθμός λειτουργεί από τον 19ο αιώνα κι απαιτεί τακτική συντήρηση”. Ανέφερε επίσης πως έχουν προκύψει ανάγκες για μελέτη στατικότητας μετά από αυτοψίες.»
“Έχουμε προχωρήσει στη διαδικασία πρόσκλησης για τη μελέτη αυτή,” συνέχισε ο υπουργός. “Η μελέτη θα καταδείξει τα προβλήματα που υπάρχουν και θα προσφέρει λύσεις.” Εξέφρασε επιθυμία να μην τρομοκρατούνται οι πολίτες χωρίς λόγο.
Αναφερόμενος στους στόχους εκμοντερνισμού στον ελληνικό σιδηρόδρομο υπογράμμισε: “Βρισκόμαστε σε πορεία υλοποίησης έργων αποκατάστασης στη διπλή γραμμή Αθήνας – Θεσσαλονίκης μαζί με όλα τα απαραίτητα συστήματα ασφαλείας”. Διαβεβαίωσε ότι μέχρι το καλοκαίρι του 2026 θα είναι διαθέσιμα τα ευρωπαϊκά πρότυπα ασφαλείας σε όλη τη γραμμή.
“Οι Ιταλοί συνεργάτες μας δεσμεύθηκαν επίσης να παραδώσουν νέα τρένα”, συμπλήρωσε.” Για το χρονοδιάγραμμα είπε: “Δε μπορούμε παρά μόνο να εγγυηθούμε ολοκλήρωση μέχρι το καλοκαίρι ’26”.
Επιπλέον, αποκάλυψε σχέδια για αντικατάσταση των παλαιών λεωφορείων λέγοντας: “Μέχρι τέλος αυτού του έτους θα αρχίσουμε αδειάζοντας καλώδια στην Αθήνα και τον Πειραιά”.Αντικείμενο αυτής της προσπάθειας είναι όχι μόνο η αισθητική αλλά κυρίως η οικονομική εξοικονόμηση λειτουργικών δαπανών μέσω ηλεκτρικών λεωφορείων.
“Με ίδιο κόστος μπορούμε να αγοράσουμε περισσότερες μονάδες νέας τεχνολογίας”, επισήμανε επίσης σχετικά με την αλλαγή στόλου.
Τέλος ανέφερε ότι οι προτεραιότητες περιλαμβάνουν ανακαινίσεις στους υπάρχοντες σταθμούς Προαστιακού καθώς πολλοί βρίσκονται σε κακή κατάσταση.
“Αυτό το πρόγραμμα πρόκειται να ξεκινήσει αρχές 2026″, συμπλήρωσε ο υπουργός ζητώντας παράλληλα καλύτερες υπηρεσίες προς τους επιβάτες.”
