«Κυρανάκης: Το Σύστημα Γεωεντοπισμού ως Νέα Δικλείδα Ασφαλείας»
Χωρίς τηλεδιοίκηση στο 99% της γραμμής Αθήνα -Θεσσαλονίκη και με μόνο ένα κέντρο τηλεδιοίκησης άφησε τον σιδηρόδρομο η προηγούμενη κυβέρνηση το 2019, είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, σχολιάζοντας προηγούμενη παρέμβαση του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκου Παππά. Αντί της “επανάστασης” που λέει ο ΣΥΡΙΖΑ ότι συνέβη επί των ημερών του, η αλήθεια

Αναβάθμιση Σιδηροδρόμων: Νέες Ρυθμίσεις και Κριτική
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, ανέφερε ότι η προηγούμενη κυβέρνηση άφησε τον σιδηρόδρομο χωρίς τηλεδιοίκηση σε ποσοστό 99% στη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη το 2019. Αντιπαραθέτοντας την παρέμβαση του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκου Παππά, τόνισε ότι η πραγματικότητα είναι διαφορετική από την “επανάσταση” που ισχυρίζεται ο ΣΥΡΙΖΑ. Συγκεκριμένα,η τηλεδιοίκηση κάλυπτε μόλις 5,6 χιλιόμετρα της διαδρομής αυτής το 2019 (μόλις το 1%),ενώ μέχρι το 2023 είχε φτάσει στο 31% και σήμερα αγγίζει το 80%. «Εάν δεν είχαμε αντιμετωπίσει τη σοβαρή κακοκαιρία Daniel [. . .], θα είχαμε φτάσει στο απόλυτο ποσοστό», δήλωσε ο κ. Κυρανάκης.
Σχολιάζοντας τις επικρίσεις για τον προτεινόμενο γεωεντοπισμό μέσω του νομοσχεδίου, ο υπουργός αναρωτήθηκε αν οι πολίτες δεν επιθυμούν ένα σύστημα που να τους επιτρέπει να παρακολουθούν σε πραγματικό χρόνο τη θέση των τρένων. «Δεν θέλετε ένα σύστημα έτοιμο σε μήνες αντί για δύο δεκαετίες; Ένα σύστημα που μπορεί με ακρίβεια εκατοστών να μεταδίδει την ακριβή θέση ενός τρένου;» πρόσθεσε.
Ο κ. Κυρανάκης εξήγησε ότι αυτός ο νέος μηχανισμός θα καλύψει τα κενά μεταξύ των σταθμών ελέγχου που μπορεί να είναι από ένα έως πέντε χιλιόμετρα μακριά και θα βοηθήσει στην αποφυγή προβλημάτων λόγω βλαβών στις γραμμές.
Καλώντας τον ΣΥΡΙΖΑ να μην υποδύεται τον υπεύθυνο Ευρωπαίο πολίτη που καταγγέλλει την Ελλάδα στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Σιδηροδρόμων (ERA), σημείωσε πως αυτός είχε δώσει πιστοποιητικό ασφάλειας μόλις έναν μήνα πριν από τα τραγικά γεγονότα στα Τέμπη.
Ο Νίκος Παππάς αντέτεινε ότι κατά τη διάρκεια της θητείας του ΣΥΡΙΖΑ πραγματοποιήθηκαν σημαντικές διορθώσεις στη σιδηροδρομική υποδομή και χαρακτήρισε ψευδή τα στοιχεία περί τηλεδιοίκησης στο επίπεδο του 1%. Επίσης ανέφερε πως η κυβέρνηση της ΝΔ δεν έχει επενδύσει στην αποκατάσταση βλαβών όπως αυτή που συνέβη τον Ιούλιο του 2019.
Συζήτηση για την Αναβάθμιση Ασφάλειας στους Σιδηροδρόμους
Η συζήτηση γύρω από το νομοσχέδιο για την αναβάθμιση της ασφάλειας στους σιδηροδρόμους ξεκίνησε νωρίτερα στην Ολομέλεια της Βουλής με τις παρεμβάσεις των κομματικών εισηγητών. Το σχέδιο νόμου περιλαμβάνει τρεις βασικούς πυλώνες:
- Aναβάθμιση δομών ασφάλειας:
- Iδρυση Ενιαίου Κέντρου Εποπτείας με δυνατότητα real-time παρακολούθησης όλων των δικτύων.
- Επιβολή εγκατάστασης καμερών:
- DigiRail.gov.gr:
- Nέα ασφαλιστικά μέτρα:
- Nέα εταιρική δομή στον ΟΣΕ: li >< span > ,μετατροπή σε «Ελληνικοί Σιδηρόδρομοι ΑΕ» με οικονομική αυτονομία span > li >
, καθώς επίσης αυτοματοποιήσεις εποπτικών λογισμικών στις κρίσιμες υποδομές.
, μια ψηφιακή πλατφόρμα ενημέρωσης με γεωεντοπισμό υψηλής ακρίβειας.
, συμπεριλαμβανομένων ψυχομετρικών εξετάσεων για κρίσιμα καθήκοντα προσωπικού καθώς και θεσμού προϊσταμένου αμαξοστοιχίας με δικαιώματα παρέμβασης σε περίπτωση ανάγκης.
Ο εισηγητής της πλειοψηφίας Λάκης Βασιλειάδης χαρακτήρισε αυτή τη μεταρρύθμιση ως μία εκ βάθρων πρωτοβουλία για τη λειτουργία των σιδηροδρόμων στην Ελλάδα ,εστιάζοντας στην πρόληψη ,διαφάνεια ,λογοδοσία . p >
Από πλευράς ΠΑΣΟΚ , ο Τ. Νικολαΐδης παρουσίασε μια πρόταση ανάπτυξης βασισμένη στη θεσμική σοβαρότητα αλλά δήλωσε ότι θα καταψηφίσουν το κυβερνητικό νομοσχέδιο . p >