Μετρό Αθήνας: Ολοκληρώνεται η γραμμή 4 το 2029 – Ανακαλύψτε την πορεία των έργων και τα φιλόδοξα σχέδια επέκτασης!
Η γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας αναμένεται να ολοκληρωθεί και να δοθεί σε χρήση περίπου στα τέλη του 2029. Τα έργα για την κατασκευή της γραμμής προχωρούν γρήγορα και εάν δεν προκύψουν απρόβλεπτες κατασκευαστικές δυσκολίες, η ολοκλήρωσή τους, βάσει και της συμβατικής υποχρέωσης ορίζεται στο συγκεκριμένο διάστημα. Ο μετροπόντικας (ΤΒΜ) «Νίκη» ξεκίνησε την διαδρομή

Η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας: Πρόοδος και Προοπτικές
Η ολοκλήρωση της γραμμής 4 του Μετρό στην Αθήνα αναμένεται περίπου μέχρι τα τέλη του 2029. Η κατασκευή προχωρά με γοργούς ρυθμούς, και εφόσον δεν παρουσιαστούν απροσδόκητα προβλήματα κατά τη διάρκεια των εργασιών, οι προθεσμίες αναμένονται να τηρηθούν όπως έχει συμφωνηθεί.
Ο μετροπόντικας (ΤΒΜ) «Νίκη» ξεκίνησε την πορεία του από το φρέαρ ΤΒΜ Άλσος Βείκου και έχει ήδη διασχίσει τον σταθμό Γαλάτσι. Αυτή τη στιγμή βρίσκεται κοντά στον επόμενο σταθμό Ελικώνος, έχοντας ολοκληρώσει περίπου 1900 μέτρα σήραγγας. Αφού περάσει από τον σταθμό Ελικώνος και ολοκληρωθούν οι απαραίτητες συντηρήσεις, θα συνεχίσει προς τον σταθμό Κυψέλης.
Στη συνέχεια της διαδρομής του περιλαμβάνονται οι σταθμοί Δικαστήρια,Αλεξάνδρας καθώς και τρεις κεντρικοί σταθμοί: Εξάρχεια,Ακαδημία και Κολωνάκι. Σύμφωνα με το υφιστάμενο χρονοδιάγραμμα, η πορεία θα πρέπει να ολοκληρωθεί έως τα τέλη του 2026 βγαίνοντας από το φρέαρ Ευαγγελισμός στην περιοχή του ομώνυμου σταθμού.
Από την άλλη πλευρά, ο δεύτερος μετροπόντικας (ΤΒΜ) «Αθηνά» ξεκίνησε την περιοδεία του από το φρέαρ ΤΒΜ Κατεχάκη. Έχει ήδη περάσει τον Σταθμό Πανεπιστημιούπολη κατευθυνόμενος προς το Σταθμό Καισαριανής με περίπου 3700 μέτρα έτοιμης σήραγγας πίσω του.
Μετά θα κατευθυνθεί προς τον νέο Σταθμό Ευαγγελισμός κι αναμένεται ότι η πορεία αυτή θα ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη της χρονιάς που μας έρχεται ή στις αρχές του ’26 μέσω των αντίστοιχων υποδομών στο συγκεκριμένο σημείο.
Για λόγους εξοικονόμησης χρόνου οι μετροπόντικες διέρχονται προσωρινά τους νέους σταθμούς που ακόμη δεν έχουν ανοίξει για κοινό. Η κατάσταση αυτή ισχύει επίσης για τις επόμενες στάσεις που σχεδιάζονται.» Στον Πανεπιστημιούπολη διεξάγεται αρχαιολογική έρευνα ενώ σε άλλους χώρους όπως στον Γουδή έχουν γίνει επιτυχείς ανασκαφές αλλά έχουν εντοπιστεί προβλήματα λόγω των υπάρχοντων υποδομών νερού.» Αντίστοιχα στον Ευαγγελισμό υπάρχουν αντιδικίες σχετικά με ένα πάρκο στην περιοχή καθώς ο Δήμος Αθηναίων εκφράζει ανησυχίες.»
Επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον
Aυτή τη στιγμή εξελίσσονται έργα επέκτασης στη γραμμή δύο προς Ίλιον μήκους περίπου τεσσάρων χιλιομέτρων που περιλαμβάνει τρεις νέους σημαντικούς σταθμούς: Παλατιανή, Ίλιον και Αγίου Νικολάου.
Aκόμη μέρος αυτού του έργου είναι η εξυγχρονιστική παρέμβαση στο αμαξοστάσιο Ελαιώνα καθώς επίσης η αντικατάσταση παλιών συστημάτων ηλεκτρολογίας/μηχανολογίας στους γραμμές δύο και τρία.
Aυτό το πρώτο στάδιο των διαδικασιών έχει ήδη κλείσει ενώ σύντομα θα κινηθούν περαιτέρω βήματα.
Nέα σχέδια ανάπτυξης
- Aνάπτυξη υφισταμένων αμαξοστασίων:Mελλοντικά απαιτείται πρόβλεψη για νέα χώρους αμαξοστασίων για την εξυπηρέτηση πρόσθετων συρμών.
- Eπεξεργασία ψηφιακών μεταδόσεων δεδομένων:Sυστήματα ανάγκης αντικατάστασης σε όλους τους υγειούς σημένους χαρακτηριστικά πλοήγησης στις υπάρχουσες λειτουργικές γραμμές δύο & τρία χωρίς διακοπή υπηρεσίας.