Νέες θέσεις ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών σε 3.000 σχολεία –Παράλληλη στήριξη και στο ολοήμερο σχολείο
Στη δημιουργία 1.200 νέων οργανικών θέσεων ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών προχωρά το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, στο πλαίσιο νομοσχεδίου που κατατέθηκε στη Βουλή και φέρνει σημαντικές αλλαγές στην εκπαιδευτική καθημερινότητα από τη νέα σχολική χρονιά. Το μέτρο προβλέπει την παροχή ψυχοκοινωνικής υποστήριξης σε περίπου 3.000 σχολεία, ενώ προβλέπεται και η σύσταση 700 οργανικών θέσεων

Στη δημιουργία 1.200 νέων οργανικών θέσεων ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών προχωρά το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, στο πλαίσιο νομοσχεδίου που κατατέθηκε στη Βουλή και φέρνει σημαντικές αλλαγές στην εκπαιδευτική καθημερινότητα από τη νέα σχολική χρονιά. Το μέτρο προβλέπει την παροχή ψυχοκοινωνικής υποστήριξης σε περίπου 3.000 σχολεία, ενώ προβλέπεται και η σύσταση 700 οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών στα ΚΕΔΑΣΥ, ενισχύοντας τη στήριξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Η Υπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη, κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου, τόνισε πως η ένταξη στην εκπαίδευση δεν αποτελεί προνόμιο αλλά θεμελιώδες δικαίωμα, που δεν πρέπει να περιορίζεται μόνο στο πρωινό πρόγραμμα ή στη γενική παιδεία, αλλά να καλύπτει το σύνολο της εκπαιδευτικής διαδικασίας, από το δημοτικό έως και τα Επαγγελματικά Λύκεια. Παράλληλα, υπογράμμισε ότι το προσωπικό ενισχύεται ουσιαστικά, καθώς διαχειρίζεται κρίσιμες λειτουργίες και προγράμματα που επηρεάζουν άμεσα τη νέα γενιά. Με το νέο πλαίσιο προβλέπεται για πρώτη φορά η θεσμοθέτηση τμημάτων ένταξης και στα ΕΠΑ.Λ., επεκτείνεται η δυνατότητα παροχής παράλληλης στήριξης στο ολοήμερο σχολείο και δημιουργούνται συνολικά 3.448 νέα τμήματα ένταξης σε όλες τις περιφέρειες της χώρας, αριθμός-ρεκόρ για τα ελληνικά δεδομένα. Παράλληλα, ενισχύεται από τον Σεπτέμβριο ο ρόλος του σχολικού νοσηλευτή, δίνοντας πλέον τη δυνατότητα σε κάθε νοσηλευτή (από τους 2.000 που ήδη υπηρετούν) να εξυπηρετεί μαθητές έως και δύο κοντινών σχολείων σε απόσταση έως 100 μέτρων, προκειμένου να καλυφθούν περισσότερες ανάγκες. Στο επίκεντρο βρίσκονται επίσης η σταθερή χρηματοδότηση των βιβλίων ξένων γλωσσών από τον κρατικό προϋπολογισμό, η ενίσχυση των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων μέσω παράτασης της θητείας των εκπαιδευτικών και της θεσμοθέτησης μηχανισμών διάχυσης καλών πρακτικών στο υπόλοιπο εκπαιδευτικό σύστημα, καθώς και η έμπρακτη στήριξη της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης του εξωτερικού με την παράταση του ειδικού επιμισθίου στους Συντονιστές Εκπαίδευσης. Τέλος, ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται στην αναβάθμιση του ΙΝΕΔΙΒΙΜ, με νέο οργανόγραμμα, ενίσχυση της διαφάνειας, της λογοδοσίας και της επιχειρησιακής του αποτελεσματικότητας.