«Νέο Σχέδιο Νόμου για τον Σιδηρόδρομο: Όλες οι Επαναστατικές Παρεμβάσεις που Αλλάζουν το Τοπίο»
Κατατέθηκε στη Βουλή, προς συζήτηση και ψήφιση, το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με τίτλο: «Αναβάθμιση της ασφάλειας των σιδηροδρόμων, αξιολόγηση προσωπικού σιδηροδρόμων, ενίσχυση εποπτείας σιδηροδρομικού δικτύου, οργανωτική ενίσχυση της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων, του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Ατυχημάτων και της εταιρείας Σιδηρόδρομοι Ελλάδος Α.Ε. και άλλες διατάξεις». Πρόκειται για ένα κρίσιμο βήμα για

Κατατέθηκε το νέο σχέδιο νόμου για την αναβάθμιση των σιδηροδρόμων
Στη Βουλή κατατέθηκε προς συζήτηση και ψήφο το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με τίτλο: «Αναβάθμιση της ασφάλειας των σιδηροδρόμων, αξιολόγηση προσωπικού σιδηροδρόμων, ενίσχυση εποπτείας σιδηροδρομικού δικτύου, οργανωτική ενίσχυση της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων, του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Ατυχημάτων και της εταιρείας Σιδηρόδρομοι Ελλάδος Α.Ε. και άλλες διατάξεις».
Αυτό το νομοσχέδιο αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προς τον εκσυγχρονισμό και την ασφάλεια του ελληνικού σιδηροδρομικού συστήματος, στοχεύοντας στην κάλυψη παλαιών αδυναμιών και στη θεμελίωση μιας νέας εποχής υπευθυνότητας, διαφάνειας και τεχνολογικής επάρκειας.
Ο Αναπληρωτής Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης παρουσίασε το σχέδιο νόμου που βασίζεται σε τρεις κύριους άξονες:
- Ενίσχυση δομών ασφαλείας και τεχνολογικής παρακολούθησης του σιδηροδρομικού δικτύου
- Δημιουργία ενός Ενιαίου Κέντρου Εποπτείας που θα λειτουργεί ως κεντρικός κόμβος ελέγχου για τον σιδηρόδρομο με δυνατότητα παρακολούθησης σε πραγματικό χρόνο όλου του δικτύου.
- Υποχρεωτική εγκατάσταση καμερών στους θαλάμους οδήγησης αμαξοστοιχιών καθώς επίσης σε σταθμούς κλειδιά.
- Διαδικτυακή πλατφόρμα ενημέρωσης railway.gov.gr με γεωεντοπισμό μέσω HEPOS (ακρίβεια έως 5 εκατοστά) που θα δείχνει τη θέση κάθε αμαξοστοιχίας σε πραγματικό χρόνο.
- Kαθιέρωση Ψηφιακού Μητρώου Στοιχείων Σιδήρου καθώς επίσης ηλεκτρονικό σύστημα ειδοποιήσεων για παραβάσεις κανονισμών κίνησης.
- Θεσπίσεις νέων ασφαλιστικών μέτρων σύμφωνα με ευρωπαϊκά πρότυπα
- Υποβολή όλων των εργαζομένων σε κρίσιμες θέσεις σε ψυχομετρικές εξετάσεις συνεργαζόμενοι με τις Ένοπλες Δυνάμεις.
- Kαθίερωση Προϊσταμένου Αμαξοστοιχίας που θα έχει τη δυνατότητα παρέμβασης αν χρειαστεί να σταματήσει την αμαξοστοιχία λόγω προβλημάτων ή παραβιάσεων από τον μηχανοδηγό.
- Sύστημα κατηγοριοποίησης παραβάσεων ώστε να μπορεί να γίνεται έλεγχος στη συμπεριφορά κάθε υπαλλήλου με δυνατότητα απομάκρυνσης αν απαιτείται.
.
- Mετατροπή του ΟΣΕ σε «Ελληνικοί Σιδηρόδρομοι Α.Ε.» προσφέροντας διοικητική αυτονομία καθώς επίσης ευελιξία στις διαδικασίες πρόσληψης προσωπικού από τον ιδιωτικό τομέα ή διεθνώς.
..
- Eνίσχυση της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) μέσω ταχείας στελέχωσης αλλά κι ίδρυση ειδικής μονάδας επιθεώρησης.
..
- Kαθορισμός ενός Ενιαίου Πλάνου Αντιμετώπισης Στρατηγικών Ζήτημάτων στον Τομέα των Στρατηγικών Συγκοινωνιών.
..
Mε αυτό το νομοθέτημα,η κυβέρνηση προχωρά ένα αποφασιστικό βήμα προκειμένου να αναμορφώσει τις συνθήκες λειτουργίας του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου. Η επιδίωξη είναι η εφαρμογή κανόνων λειτουργίας βασισμένων στη σύγχρονη τεχνολογία ώστε οι μεταφορές να γίνονται πιο ασφαλείς κι αξιόπιστες κατά τη διάρκεια κάθε ταξίδι.