10/12/2025

«Νέοι Συρμοί για το Μετρό: Διαγωνισμός έως Φεβρουάριο με Αποκαλύψεις από τον Κυρανάκη»

Το καλοκαίρι του 2026 θα είναι πλήρως λειτουργικός ο σιδηρόδρομος Αθήνας – Θεσσαλονίκης, με όλα τα συστήματα ασφαλείας, ενώ στα τέλη Ιανουαρίου έρχεται διαγωνισμός για 15 νέους συρμούς στο μετρό, όπως ανέφερε ο Αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, στο 2ο Διεθνές Συνέδριο «Redefining the Future Horizons: Σχεδιάζοντας τις βιώσιμες στρατηγικές του αύριο», που διοργανώνει το

Διαγωνισμός για 15 νέους συρμούς του Μετρό έως τον Φεβρουάριο – Τι είπε ο Κυρανάκης – enikonomia.gr

Σημαντικές Εξελίξεις για τον Σιδηρόδρομο και τις Αστικές Συγκοινωνίες στην Ελλάδα

Ο σιδηρόδρομος που συνδέει την Αθήνα με τη Θεσσαλονίκη αναμένεται να είναι πλήρως λειτουργικός έως το καλοκαίρι του 2026,ολοκληρώνοντας όλα τα απαιτούμενα συστήματα ασφαλείας. Επιπλέον, στα τέλη Ιανουαρίου θα διεξαχθεί διαγωνισμός για την προμήθεια 15 νέων συρμών στο μετρό, σύμφωνα με δήλωση του Αναπληρωτή Υπουργού Μεταφορών, Κωνσταντίνου Κυρανάκη, κατά τη διάρκεια του 2ου Διεθνούς Συνεδρίου «Redefining the Future Horizons: Σχεδιάζοντας τις βιώσιμες στρατηγικές του αύριο», που διοργανώνει το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων (ΤΜΕΔΕ) στις 9 και 10 Δεκεμβρίου στο κτίριο του Συλλόγου Υπαλλήλων Τράπεζας Ελλάδος στην οδό Σίνα 16 στην Αθήνα.

Ο κ. Κυρανάκης ανακοίνωσε ότι προς το τέλος της επόμενης χρονιάς θα ξεκινήσουν οι πρώτες μακροχρόνιες συμβάσεις συντήρησης για βασικά τμήματα του σιδηροδρομικού δικτύου,όπως το τμήμα Αθήνας – Θεσσαλονίκης. «Η χώρα μας πρέπει να σταματήσει να λειτουργεί με μπαλώματα. Το 2026 θα είναι η τελευταία χρονιά που θα έχουμε αποσπασματικές συμβάσεις», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Περιγράφοντας τον σχεδιασμό για τον ελληνικό σιδηρόδρομο, ο υπουργός ανέφερε ένα τρίπτυχο: «νέα υποδομή – νέα τρένα – νέοι σταθμοί». Σε αυτό το πλαίσιο προβλέπονται αναβαθμίσεις στους δύο κεντρικούς σιδηροδρομικούς σταθμούς των πόλεων της Αθήνας και Θεσσαλονίκης σε δύο φάσεις. Η αρχική φάση περιλαμβάνει μια ανακαίνιση ώστε να αποκτήσουν καλύτερη εμφάνιση πριν από μια εκτενή επέκταση των εγκαταστάσεων αυτών μέσω συνεργασιών.

Ως προς τα νέα τρένα, επισημάνθηκε ότι στην επαναδιαπραγμάτευση με την Hellenic Train έχει προστεθεί όρος που αν δεν υλοποιηθεί η δέσμευση επένδυσης ύψους 300 εκατ. ευρώ για την αγορά 23 νέων τρένων μέχρι το 2027, τότε «το δημόσιο αποκτά δικαίωμα καταγγελίας της σύμβασης». Επίσης ανέφερε τη σημασία μιας συμφωνίας που υπογράφηκε πρόσφατα στις Βρυξέλλες σχετικά με την κατασκευή ενός Κάθετου Άξονα Ελλάδας-Βουλγαρίας-Ρουμανίας: «Διαμορφώνεται ένας σύγχρονος κάθετος άξονας που θα βοηθήσει στη σύνδεση της Ελλάδας στον ευρωπαϊκό χάρτη», εξήγησε.

Κλείνοντας σχετικά με τις κυκλοφοριακές προκλήσεις στην πρωτεύουσα ο υπουργός δήλωσε: «Η Αθήνα αντιμετωπίζει υπερβολική συγκέντρωση πληθυσμού ενώ οι υποδομές δεν μπορούν να ανταποκριθούν σε αυτόν τον όγκο», προσθέτοντας ότι χρειάζεται αποκέντρωση και ανάπτυξη περιφερειακών πόλεων όπως είναι το Κιάτο και η Χαλκίδα ώστε αυτές να γίνουν ελκυστικοί κόμβοι εργασίας.

Aνανέωση Αστικών Συγκοινωνιών

Σχετικά με την ανανέωση των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας o κ. Κυρανάκης ανακοίνωσε έναν διαγωνισμό για την προμήθεια επιπλέον νέων συρμών στις γραμμές 2 και 3 του μέτρο μέσα στον Φεβρουάριο. Παράλληλα ξεκινά η διαδικασία αποκατάστασης παλαιότερων συρμών μέχρι τον Σεπτέμβριο ώστε οι χρονοαποστάσεις στη Γραμμή 3 να βελτιωθούν σημαντικά.

Sυγκεκριμένα όσον αφορά στον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο σημειώθηκε πως παρά καθυστερήσεις από πλευράς εργολάβου ο πρώτος ανακαινισμένος συρμός αναμένεται μέχρι τον Μάρτιο του ’26 ενώ αν όλα πάνε καλά προστίθενται ακόμα περισσότερες μονάδες μειώνοντας έτσι τους χρόνους διέλευσης από τα σημερινά επίπεδα των οχτώ λεπτών σε πέντε λεπτά ανά δρομολόγιο.

Όσον αφορά τις δημόσιες συγκοινωνίες υπάρχουν σχέδια ενίσχυσης απόκτησης περίπου χιλιάδας νέων λεωφορείων μέχρι τον Μάρτιο πέρα από τη δυσκολία εύρεσης οδηγών λόγω προηγούμενης πτώσης αριθμού τους κατά τα προηγούμενα χρόνια.» Ο ίδιος δήλωσε ότι υπάρχει πρόθεση εισαγωγής ειδικών κινήτρων στους ενεργούς οδηγούς αστικών συγκοινωνιών καθώς επίσης καθαρισμός λεωφορειολωρίδων μέσω τεχνολογικών λύσεων όπως κάμερες παρακολούθησης αρχής γενομένης από Ιανουάριο αυτού έτους.

Kampania Oδικής Aσφάλειας

Tέλος προγραμματίζεται μία νέα εκστρατεία σχετικά µε την οδική ασφάλεια εστιάζοντας κυρίως στους άνδρες οδηγούς καθώς δείχνουν σύμφωνα µε στοιχεία ότι αποτελούν ποσοστό πάνω από80% των εμπλεκομένων σε σοβαρού τύπου ατυχήματα.«Τα δικά σου λάθη στον δρόμο δεν τα πληρώνεις μόνο εσύ» είναι ένα μήνυμα που απευθύνεται στο κοινό.» Ο στόχος είναι αυτή η χρονιά να ολοκληρωθεί µε λιγότερους θανάτους στους δρόµους όσον αφορά τροχαία ατυχήµατα καταλήγει .