«Πάρκινγκ στην Αθήνα: Η “χρυσή” αξία της θέσης στάθμευσης και η εκτόξευση των τιμών»
Σε προνόμιο έχει μετατραπεί η στάθμευση στην Αθήνα, καθώς οι θέσεις είναι δυσεύρετες, οι τιμές έχουν εκτοξευθεί και πλέον η αγορά τους θεωρείται ακόμα και επενδυτική επιλογή με σταθερή απόδοση. Στην πράξη, οι χώροι στάθμευσης ανταγωνίζονται τα μικρά διαμερίσματα σε αξία, με τις τιμές τους τα τελευταία χρόνια να έχουν πολλαπλασιαστεί, φτάνοντας σε επίπεδα που

Η Αγορά Στάθμευσης στην Αθήνα: Ένας Νέος Χρυσός Κανόνας
Η κατάσταση της στάθμευσης στην Αθήνα έχει εξελιχθεί σε ένα σημαντικό προνόμιο, καθώς οι διαθέσιμες θέσεις είναι σπάνιες και οι τιμές έχουν εκτοξευθεί. Πλέον, η αγορά χώρων στάθμευσης θεωρείται μια ελκυστική επενδυτική επιλογή με σταθερές αποδόσεις. Οι τιμές των θέσεων είναι αρκετές φορές συγκρίσιμες με αυτές μικρών διαμερισμάτων και έχουν αυξηθεί δραματικά τα τελευταία χρόνια, φτάνοντας σε επίπεδα που πριν από μια δεκαετία θα ήταν αδιανόητα.
Σήμερα, οι πιο ακριβές περιοχές για την αγορά ή ενοικίαση θέσεων στάθμευσης βρίσκονται στο κέντρο της Αθήνας, ενώ η Κηφισιά και το κέντρο της Γλυφάδας ακολουθούν στη σειρά. Σύμφωνα με την εφημερίδα Παραπολιτικά, στο κέντρο της πόλης μία θέση 20 τ.μ. πωλήθηκε αντί 200.000 ευρώ,ενώ στην Κηφισιά μία θέση μόλις 18 τ.μ., έφτασε το εντυπωσιακό ποσό των 487.000 ευρώ – δηλαδή πάνω από 27.000 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο.
Στο Κολωνάκι οι τιμές ξεπερνούν τις 380.000 ευρώ για μια θέση στάθμευσης· στη Γλυφάδα όμως υπάρχει περίπτωση να βρείτε μία θέση μόνο 12 τ.μ., προς πώληση στα 50.000 ευρώ! Στο Παλαιό Φάληρο ένα γκαράζ επιφανείας 60 τ.м καθορίζεται στα 165.000 ευρώ.
Ακόμα και περιπτώσεις που φαίνονται «λογικές» δείχνουν τη μεγάλη πίεση της αγοράς: στον Λυκαβηττό η αξία ανέβηκε από τα 60 σε πάνω από 70 χιλιάδες ευρώ μέσα σε λίγα χρόνια, ενώ στον Νέο Κόσμο υπάρχει περίπτωση να βρείτε μία θέση μόλις δέκα τ.m., που κόστιζε το έτος του Covid-19 περίπου δέκα χιλιάδες ευρώ σήμερα πωλείται έναντι είκοσι χιλιάδων.
Αντίστοιχα αυξανόμενες είναι και οι τιμές στις ενοικιάσεις: στους Αμπελοκήπους μία θέση επιφανείας είκοσι πέντε τετραγωνικών κοστίζει γύρω στα διακόσια ευρώ τον μήνα· στο Παγκράτι αντίστοιχη περιοχή κοστίζει δύο εκατόν τριάντα (230) – ενώ στου Γκύζη η ζητούμενη αξία φτάνει τα εκατόν πενήντα (150) μηνιαίως για μόλις δώδεκα τετραγωνικά μέτρα!
Επιπλέον στις περιοχές γύρω από τη Λεωφόρο Βασιλίσσης Σοφίας τίθενται υπόγειες θέσεις προς ενοικίαση με κόστος έως επτακόσια (700) μηνιαίως – καταστάσεις δηλαδή που ξεπερνούν ακόμα και το νοίκια ενός μικρού διαμαντιού! Με την αύξηση των οχημάτων ανά νοικοκυριό —πολλές φορές δυο ή περισσότερα— το πρόβλημα γίνεται ολοένα πιο πιεστικό.
Μια Επενδυτική Ευκαιρία
Tα πάρκινγκ πλέον δεν αποτελούν απλά μια πρακτική λύση αλλά εξελίσσονται σε ιδιαίτερα προσοδοφόρες επενδύσεις.
Πώς λειτουργεί αυτό; Όπως αναφέρει η ίδια εφημερδική δημοσίευση: αν αποκτήσετε έναν χώρο με κόστος μεταξύ σαράντα έως πενήντα χιλιάδες (40-50k), μπορείτε να τον νοικιάσετε για διακόσια (200) τον μήνα εξασφαλίζοντας έτσι πολύ καλύτερη ROI συγκριτικά με οποιοδήποτε άλλο ακίνητο για μίσθωση.
Η ζήτηση παραμένει υψηλή κι ενδέχεται οι διαθέσιμοι χώροι να μην παραμένουν ποτέ άδειοι πολύ καιρό — λόγω καθημερινών αναγκών парковки.
Γνωρίζουμε ότι πολλοί ενδιαφερόμαστε ακόμη κι αγοράζουν μεγάλους υπόγειους χώρους τους οποίους μετά κόβουν ώστε να δημιουργήσουν πολλαπλές μισθώσεις εξασφαλίζοντας περισσότερα εισοδήματα.
Επιπλέον οικονομικά συμφέρουσα μπορεί να φανεί στους ιδιώτες αυτή η επιλογή έναντι μιας κατοικίας καθώς απαιτεί λιγότερη αρχική επένδυση χωρίς τους κινδύνους που συνδέονται με τις κλειστές μισθότητες ή την πιθανότητα ζημιών του ακινήτου.
Όμως όπως μαθαίνουμε κι άλλες μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις δείχνουν ότι χρειάζονται στρατηγικές λύσεις όπως περικοπή κυκλοφορίας στις κεντρικές αρτηρίες ή ανάπτυξη δημόσιων συγκοινωνιών μέσω σύνδεσης θετικών περιοχών στάθμης.
Ωστόσο μέχρι κάποια στιγμή θα συνεχίζει αυτή η κατάσταση όπου όσοι διαθέτουν αυτού του τύπου ακίνητης περιουσίας θα θεωρούνται ως “τυχεροί” όσο άλλοι αγωνίζονται καθημερινώς ώστε να βρουν χώρο για αυτοκίνητο τους σ’ αυτή τη δύσκολη πόλη!