ΠΑΣΟΚ: Απαραίτητες οι διευκρινίσεις για τους χειρισμούς Κυρανάκη στο δίκτυο των τρόλεϊ!
Απαντήσεις για τους χειρισμούς του αναπληρωτή υπουργού Μεταφορών, Κωνσταντίνου Κυρανάκη, σχετικά με το δίκτυο των τρόλεϊ, ζητούν με ανακοίνωση τους ο υπεύθυνος Κ.Τ.Ε. Υποδομών-Μεταφορών του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, Αναστάσιος Νικολαΐδης, και ο γραμματέας του Τομέα Μεταφορών του κόμματος, Νίκος Ηλιού. Όπως σημειώνουν, η ξαφνική απόφαση του «δημιουργεί έντονους προβληματισμούς όσον αφορά την τεχνικοοικονομική σκοπιμότητά της, την
Ανησυχίες για τις ενέργειες του αναπληρωτή υπουργού Μεταφορών σχετικά με τα τρόλεϊ
Σύμφωνα με ανακοίνωση των επαγγελματιών του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, Αναστάσιου Νικολαΐδη και Νίκου Ηλιού, υπάρχουν σοβαροί προβληματισμοί γύρω από τον χειρισμό του αναπληρωτή υπουργού Μεταφορών Κωνσταντίνου Κυρανάκη σε σχέση με το δίκτυο των τρόλεϊ. Αναφέρουν ότι η ξαφνική απόφαση του υπουργείου προκαλεί ερωτήματα σχετικά με την τεχνικοοικονομική σκοπιμότητά της και τη διαδικασία διαβούλευσης που θα έπρεπε να έχει προηγηθεί.
Υποστηρίζουν ότι «η γενικευμένη κατάργηση που εφαρμόζεται αυτή τη στιγμή στην πρωτεύουσα δεν μπορεί εύκολα να χαρακτηριστεί ‘ορθή’,αν εξεταστεί μόνο μέσω κριτηρίων συγκοινωνιακού σχεδιασμού και περιβάλλοντος». Επισημαίνουν επίσης ότι φαίνεται περισσότερο ως μια πολιτική επιλογή παρά ως μια βέλτιστη τεχνική λύση.
Αναλυτική προσέγγιση στα θέματα που προκύπτουν
Τα στελέχη του ΠΑΣΟΚ επισημαίνουν σημαντικά ζητήματα σχετικά με τους χειρισμούς του κ. Κυρανάκη: «Προκύπτει η ανάγκη απάντησης σε κρίσιμα ερωτήματα βασισμένα στα δημόσια διαθέσιμα στοιχεία: Είμαστε σίγουροι ότι η κατάργηση ενός ώριμου δικτύου ηλεκτροκίνησης υπέρ της εισαγωγής ηλεκτρικών λεωφορείων είναι πράγματι φιλικότερη προς το περιβάλλον; Υπάρχει κάποια πλήρης ανάλυση Κόστους Κύκλου Ζωής 20-25 ετών που να δικαιολογεί την απομάκρυνση μιας ήδη υπάρχουσας υποδομής;»
Οι εκπρόσωποι διερωτώνται γιατί ο υπουργός χρησιμοποιεί το απλουστευτικό επιχείρημα ότι “με τα χρήματα για δύο τρόλεϊ αγοράζουμε τρία ηλεκτρικά λεωφορεία”, παραβλέποντας πως αυτό αφορά κυρίως το αρχικό κόστος αγοράς οχημάτων, χωρίς να λαμβάνει υπόψη άλλες σημαντικές πτυχές όπως το κόστος αποξήλωσης ή εγκατάστασης νέων υποδομών φόρτισης.
Επιχειρησιακή θεώρηση και προοπτικές
Αναφορικά με την επιχειρησιακή διάσταση της αλλαγής αυτής, τίθεται υπό αμφισβήτηση η δήλωση πως σύμφωνα με δεδομένα του ΟΑΣΑ, τα τρόλεϊ εκτέλεσαν περίπου το 82% των προγραμματισμένων δρομολογίων φέτος. Η μειωμένη τους λειτουργία αποδίδεται κυρίως σε έλλειψη προσωπικού και παλαιότητα στόλου – όχι στην τεχνολογία τους.
Eπιστημονικές προσεγγίσεις στη συζήτηση
Έχουν διερευνηθεί δυνατότητες όπως:
- Εκσυγχρονισμός των τρολοίων μέσω λύσεων in-motion charging (τρόλεϊ που λειτουργούν μπαταρίες), όπως συμβαίνει σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις;
- – Στρατηγικός περιορισμός ή αναδιάρθρωση δικτύου ώστε να διατηρούνται οι γραμμές μόνο στις κύριες αρτηρίες;
- – Συνδυασμός τρολοίων και ηλεκτρικών λεωφορείων στις λιγότερες ή περιφερειακές γραμμές;
Aισθητική προσέγγιση στην ανάπτυξη πόλης
Teh primary argument for the removal of trolley cables centers around “liberating the urban horizon,” a political and aesthetic priority that is open to debate. While it is acknowledged that removing cables may enhance visual appeal in certain areas—particularly historical centers—it raises questions about whether trolley lines truly represent the most important visual disruption amidst other urban clutter such as numerous billboards and air conditioning units.
Kλείνοντας τις σκέψεις μας για την συζήτηση:
If a genuine consultation had taken place—one that aligns with PASEOK’s core values—scientific data and international practices coudl have been assessed more thoroughly regarding optimal solutions for enhancing public transport infrastructure without compromising existing resources or public needs.
