28/10/2025

«Πολυκατοικίες: Αποκαλύπτοντας τα Μυστικά των Στάθμευσης στις Πιλοτές!»

Πονοκέφαλο προκαλεί για πολλούς ενοίκους πολυκατοικιών η έλλειψη χώρων στάθμευσης. Οι πιλοτές, που συχνά προορίζονται για πάρκινγκ, συχνά καταλαμβάνονται από άλλες χρήσεις ή δεν αξιοποιούνται σωστά, δημιουργώντας πρόβλημα για τους κατοίκους που αναζητούν λύση. Οι δήμοι προσπαθούν να αντιμετωπίσουν την κατάσταση με νέες ρυθμίσεις και προτάσεις, αλλά η εφαρμογή τους συναντά πολλές δυσκολίες. Η συνεργασία

Πολυκατοικίες: Τι ισχύει για τους χώρους στάθμευσης στις πιλοτές – enikonomia.gr

Προκλήσεις Στάθμευσης στις Πολυκατοικίες: Επείγουσες Ανάγκες για Λύσεις

Η απουσία επαρκών χώρων στάθμευσης αποτελεί σοβαρό ζήτημα για πολλούς ενοίκους πολυκατοικιών. Οι πιλοτές, που συχνά προορίζονται για στάθμευση, συχνά δεν αξιοποιούνται σωστά ή χρησιμοποιούνται για άλλες δραστηριότητες. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι δυσκολίες στην αναζήτηση λύσεων.

Οι δημοτικές αρχές καταβάλλουν προσπάθειες να βρουν λύσεις μέσω νέων κανονισμών και προτάσεων. Ωστόσο, η εφαρμογή αυτών των σχεδίων συναντά πολλές δυσκολίες. Είναι επιτακτική ανάγκη η συνεργασία ανάμεσα στους κατοίκους και τις δημόσιες υπηρεσίες προκειμένου να αναζητηθούν βιώσιμες λύσεις που θα διευκολύνουν την κυκλοφορία και θα περιορίσουν την κυκλοφοριακή συμφόρηση.

Αν και οι ρυθμίσεις σχετικά με τη στάθμευση στις πιλοτές έχουν πλέον θεσπιστεί νομοθετικά, πολλοί παραμένουν ανενημέρωτοι όσον αφορά τις αλλαγές στο ιδιοκτησιακό καθεστώς που αφορούν αυτές τις θέσεις.Αυτό έχει ως αποτέλεσμα το πρόβλημα να παραμένει «αγκάθι», ιδιαίτερα ανάμεσα στους κατοίκους παλαιών πολυκατοικιών (που κατασκευάστηκαν από τη δεκαετία του ’70 έως τις αρχές του ’90). Σύμφωνα με τις ισχύουσες ρυθμίσεις, έχει γίνει δυνατή:

  • Η ένταξη μιας θέσης σε ιδιοκτησία κύριας χρήσης ως μέρος αυτής.
  • Η μεταβίβαση της θέσης σε άλλο ιδιοκτήτη της ίδιας οικοδομής, υπό την προϋπόθεση ότι είναι συνδεδεμένη με χώρο κύριας χρήσης.
  • Η σύνδεσή της με τον κοινόχρηστο χώρο στάθμευσης στην πιλοτή ή στον ακάλυπτο χώρο ως τμήμα αποκλειστικής χρήσεως από την οριζόντια ιδιοκτησία του ίδιου κτιρίου.

Μια δημοσιογραφική αναφορά από την εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ» περιλαμβάνει έναν οδηγό σχετικά με τα δικαιώματα που ισχύουν για κλειστές και ανοικτές θέσεις στάθμευσης στα ισόγεια και στις πιλοτές όπως παρουσιάζεται από τον πρόεδρο της ΠΟΜΙΔΑ / δικηγόρο Στράτο Παραδιά.

Kλειστές Θέσεις Ισογείου

Οι κλειστές θέσεις στο ισόγειο καθώς και αυτές στα υπόγεια θεωρούνται αυτόνομη ιδιοκτησία χωρίς περιορισμούς.

Xώροι Στάθμευσής στις Πιλοτές

Aυτοί οι χώροι που βρίσκονται στο ανοιχτό τμήμα των πιλοντών συνήθως ανήκουν νόμιμα σε συγκεκριμένες ιδιοκτησίες κι αποτελούν συμπληρώματα αυτών χωρίς δυνατότητα ανεξάρτητης πώλησης.

Nομιμοποίηση Ανοιχτών Χώρων Parking

Χώροι στους κοινόχρηστους χώρους parking μπορούν πλήρως να νομιμοποιηθούν εφόσον έχουν δημιουργηθεί βάσει νόμιμων συμβολαίων που περιλαμβάνουν χιλιοστά επί του οικοπέδου.

T τι μπορεί κανείς;

  • Οι συγκεκριμένοι χώροι μπορούν επίσης –να– μεταγραφούν είτε προς άλλο κάτοχο οριζόντιας ιδιωτικής περιουσίας εντός της ίδιας πολυκατοικίας είτε «ενσωματωμένοι» σε μια άλλη θέση κύριας χρήσεως από τον ίδιο κάτοχο.< / li >
  • Γιατί είναι σημαντική η έννοια “αποκλειστικότητας”;< / li >

    < span style= “font-weight:bold” >Λόγω αποφυγής εισόδου τρίτων προσώπων στη πολυκατοικία,< / span > κάτι το οποίο μπορεί να προκαλέσει εντάσεις ή παράνομη δράση εις βάρος των κατοίκων.»< / p >

    < strong >Πρακτικά τι μπορεί ένας κάτοχος οριζόντιας ιδιωτικής περιουσίας;

    Ο κάτοχος αυτού έχει δικαίωμα μονομερής τροποποίησεως ( )της πράξης οριζοντίου δήλωσε ότιείναι υπεύθυνος επιλογών σχετικών;. Η σύσταση μιας αυτοτελής εξαρτώμαστενος όλης αυτής δύναται ν’ αποδεδειχεί μέχρι ημερών!

    …(Συνέχεια άρθρου)…