«Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας: Ο Δρόμος προς την Καθολική Εφαρμογή το 2026 – Όλα όσα Πρέπει να Ξέρετε για τη Δεύτερη Φάση»
Το επόμενο μεγάλο στοίχημα είναι να εφαρμοστεί καθολικά εντός του 2026 η ψηφιακή κάρτα εργασίας στο Δημόσιο, όπως επεσήμανε η υφυπουργός Εσωτερικών, Βιβή Χαραλαμπογιάννη μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό Αθήνα 9,84. Η ίδια πρόσθεσε πως «υπάρχουν φορείς που διαθέτουν ψηφιακή κάρτα και ένα μεγάλο ποσοστό έχει χειρόγραφη τήρηση του ωραρίου εργασίας. Επομένως, για εμάς είναι κρίσιμο να

Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας και Αξιολόγηση στο Δημόσιο έως το 2026
Η υφυπουργός Εσωτερικών, Βιβή Χαραλαμπογιάννη, δήλωσε ότι η ψηφιακή κάρτα εργασίας θα είναι σε πλήρη εφαρμογή στο Δημόσιο μέχρι το 2026. Μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό Αθήνα 9,84, είπε: «υπάρχουν φορείς που διαθέτουν ψηφιακή κάρτα και ένα μεγάλο ποσοστό έχει χειρόγραφη τήρηση του ωραρίου εργασίας». Τόνισε την ανάγκη για την ενεργοποίηση του HRMS – ενός νέου ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος του δημοσίου – όπου θα φυλάσσονται όλες οι πληροφορίες σχετικά με την υπηρεσιακή κατάσταση των υπαλλήλων.
Αυτή η νέα πλατφόρμα θα περιλαμβάνει στοιχεία σχετικά με την αξιολόγηση των εργαζομένων καθώς και πειθαρχικά ζητήματα. Το HRMS αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία γύρω στα μέσα Νοεμβρίου του 2005. Έτσι, θα μπορέσουμε εντός του επόμενου έτους να εφαρμόσουμε ευρέως τη χρήση της ψηφιακής κάρτας εργασίας στο δημόσιο τομέα. Είναι εξαιρετικά σημαντικό τόσο για τη σωστή τήρηση των ωραρίων όσο και για τις υπερωρίες των δημοσίων υπαλλήλων.
Aξιολόγηση Υπηρεσιών Δημοσίου
Η υφυπουργός αναφέρθηκε επίσης στη διαδικασία αξιολόγησης που είναι προγραμματισμένη για τον δημόσιο τομέα. Αυτή η διαδικασία σκοπεύει να δώσει φωνή στους πολίτες μέσω μίας “σφυγμομέτρησης”, επιτρέποντας στους φορείς του δημοσίου να αντιληφθούν τυχόν προβλήματα στις συναλλαγές τους με τον κόσμο. «Πρέπει να κατανοούμε αν οι πολίτες είναι γενικά ευχαριστημένοι από τις υπηρεσίες μας», επεσήμανε.
Στην πρώτη φάση της αξιολόγησης που πραγματοποιήθηκε τον Μάιο παρατηρήθηκαν “γκρίνιες” από τους πολίτες σχετικά με συγκεκριμένους τομείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης λόγω της άμεσης καθημερινής αλληλεπίδρασης τους μαζί τους. Ωστόσο,τα αποτελέσματα ήταν θετικά για τις ψηφιακές υπηρεσίες όπως αυτές του ΕΦΚΑ και της ΑΑΔΕ.
Μετασχηματισμός Δεξιοτήτων Δημοσίων Υπαλλήλων
“Το μεγαλύτερο project είναι το κομμάτι του μετασχηματισμού των δεξιοτήτων των δημοσίων υπαλλήλων”. Σκοπός αυτού είναι η γρήγορη προσαρμογή στις νέες συνθήκες μέσω εκπαιδεύσεων που χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης – ήδη έχουν γίνει πάνω από 200.000 εκπαιδευτικές δραστηριότητες μέχρι στιγμής.
Ο στόχος μας είναι μέχρι τα τέλη της χρονιάς να φτάσουμε τις 225.000 εκπαίδευσεις και έως τον επόμενο Αύγουστο άλλες 50.000 εκπαιδεύσεις στην κατεύθυνση αυτή ώστε οι δημόσιοι υπάλληλοι να ανταγωνίζονται καλύτερα στις σύγχρονες απαιτήσεις.
Εκσυγχρονισμός ΑΣΕΠ
“Θα μας δώσει την ταχύτητα που θέλουμε στο κομμάτι των προσλήψεων.” Η τελευταία πενταετία εγκρίνονται προσλήψεις αλλά οι διαδικασίες μπορούν συχνά να καθυστερούν λόγω παλιών πληροφοριακών συστημάτων.
Ο πρόσφατος πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός διεξαγόταν αποκλειστικά μέσω ψηφιακής πλατφόρμας – μια σημαντική αλλαγή για τη λειτουργία του ελληνικού Δημοσίου.
Μέσω αυτού του εκσυγχρονισμού φιλοδοξούμε πως ο χρόνος ανάληψης καθηκόντων μετά από πρόσληψη θα μειωθεί σημαντικά καθώς προηγουμένως χρειαζόταν χρονικό διάστημα δύο ή τριών ετών.