Απεργία Διαρκείας στα Συνεργεία Αυτοκινήτων: Οι Αιτίες και οι Απαιτήσεις των Εργαζομένων
Σε απεργίες διαρκείας θα προχωρήσουν οι επαγγελματίες του κλάδου αυτοκινήτου (συνεργεία, φανοποιεία, πλυντήρια, πάρκινγκ, εταιρείες μίσθωσης) προκειμένου να εκφράσουν τη δυσαρέσκεια τους για την υποχρεωτική εφαρμογή του ψηφιακού πελατολογίου της ΑΑΔΕ από την 1η Ιουλίου του 2025 λόγω της τεχνικής και λειτουργικής τους αδυναμίας στο να ανταποκριθούν στις νέες απαιτήσεις. Σημειώνεται δε πως οι ιδιοκτήτες

Απεργιακές Κινήσεις από Επαγγελματίες του Κλάδου Αυτοκινήτου
Οι επαγγελματίες του τομέα αυτοκινήτου, συμπεριλαμβανομένων συνεργείων, φανοποιείων, πλυντηρίων και εταιρειών ενοικίασης οχημάτων, προγραμματίζουν απεργίες διαρκείας για να εκφράσουν την αντίθεσή τους στην υποχρεωτική εφαρμογή του ψηφιακού πελατολογίου της ΑΑΔΕ που θα τεθεί σε ισχύ από την 1η Ιουλίου 2025. Οι επαγγελματίες αυτοί δηλώνουν ότι δεν έχουν τη δυνατότητα να ανταποκριθούν στις νέες απαιτήσεις λόγω τεχνικών και λειτουργικών περιορισμών.
Επιπλέον, οι ιδιοκτήτες συνεργείων θα ξεκινήσουν 24ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες σε όλη τη χώρα από την ίδια ημερομηνία. Πολλά μικρά και οικογενειακά συνεργεία δεν διαθέτουν τις απαραίτητες υποδομές ή το εκπαιδευμένο προσωπικό για να χρησιμοποιούν αποτελεσματικά την ψηφιακή πλατφόρμα. Οι ίδιοι οι επαγγελματίες επισημαίνουν ότι δεν έχει υπάρξει καμία μεταβατική περίοδος ή κατάλληλη ενημέρωση από τις αρμόδιες αρχές.
Το νέο μέτρο αφορά όλες τις επιχειρήσεις ανεξαρτήτως μεγέθους και απαιτεί καταγραφή κάθε εισόδου οχήματος καθώς και των τεχνικών εργασιών μέσω μιας ειδικής πλατφόρμας που θα ενεργοποιείται την ημέρα εφαρμογής.
Στις 27 Ιουνίου οι επαγγελματίες του κλάδου προγραμματίζουν πανελλαδική πορεία διαμαρτυρίας στο κέντρο της Αθήνας. Δηλώνουν ότι η ψηφιακή μετάβαση δεν μπορεί να στηρίζεται σε εξοντωτικές υποχρεώσεις χωρίς στήριξη και ουσιαστικό σχεδιασμό.
Η Επιστολή του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Αθήνας (ΒΕΑ)
Το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Αθήνας έχει αποστείλει επιστολή προς τον υπουργό Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών Κυριάκο Πιερρακάκη καθώς και τον διοικητή της ΑΑΔΕ Γιώργο Πιτσιλή σχετικά με το θέμα του ψηφιακού πελατολογίου. Στην επιστολή αναφέρεται:
«Η εφαρμογή του Ψηφιακού Πελατολογίου στα συνεργεία αυτοκινήτων χωρίς πρόβλεψη για τις τεχνικές, οργανωτικές και λειτουργικές ιδιαιτερότητες του κλάδου δημιουργεί νέα βάρη και σοβαρούς κινδύνους για την επιβίωση χιλιάδων επιχειρήσεων. Ζητούμε άμεσα την αναστολή της υποχρεωτικής εφαρμογής αυτού του μέτρου.»
Το ΒΕΑ ζητά επίσης τη συμμετοχή των επαγγελματιών στον σχεδιασμό μεταρρυθμίσεων ώστε αυτές να μην γίνονται ερήμην τους. Η πρόοδος στην ψηφιοποίηση δε θα πρέπει να οδηγεί σε αποκλεισμούς.
Κύρια Θέματα που Αναδεικνύει το ΒΕΑ:
- Aνεπάρκεια τεχνικής υποδομής στα περισσότερα μικρά ή οικογενειακά συνεργεία που δυσκολεύονται με τη συμμόρφωση.
- Aπουσία ουσιαστικής εκπαίδευσης ή στήριξης για τους μεγαλύτερους ηλικιακά επαγγελματίες χωρίς εμπειρία στη χρήση ψηφιακών εργαλείων.
- Pεαλιστική καθημερινότητα λειτουργίας των συνεργείων που καθιστά δύσκολη τη χρήση τυποποιημένων διαδικασιών μέσω ηλεκτρονικών φορμών.
- Aυξημένος διοικητικός φόρτος με ασαφή όρια στις καταχωρίσεις εργασιών προκαλεί σύγχυση στους επιχειρηματίες.
- Aνησυχίες σχετικά με τη χρήση δεδομένων από φορολογικές αρχές χωρίς σαφή κριτήρια μπορεί να οδηγήσουν σε άνιση μεταχείριση των επιχειρήσεων.
Προτάσεις ΒΕΑ:
- anastolí tis ypoxreotikis efarmogis tou psifiakou pelatologioy gia ta mikra synergéia;
- Tekniki ypostirixi kai ekpaideusi ton epaggelmation me parallili enisxysi meso xrhmatodotikon ergaleion;
- Dichorismos twn katagrafewn se esas pou aforoun eswterikh diaxeirisi kai se ekeines pou sxetizontai me elegktikous h forologikous skopous;