27/06/2025

Ψηφίστηκε η τροπολογία Αμυρά για την συνέχιση του «Μεγάλου Περίπατου» με νομοθετική ρύθμιση

panepisthmiou-min

Νομοθετική ρύθμιση έφερε στη Βουλή ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας για τον Μεγάλο Περίπατο λίγη ώρα μετά την σχετική απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας  προσπαθώντας να «διορθώσει» καταστάσεις.

Σύμφωνα με την τροπολογία που εισηγείται ο κ. Αμυράς «καθίσταται αναγκαία η παράταση της εφαρμογής των προβλεπόμενων στην παρ. 7 του άρ. 65 του ν. 4688/2020 μέτρων και ιδίως της δημιουργίας προσωρινών διαδρόμων κίνησης πεζών, προσωρινών διαδρόμων κίνησης ποδηλάτου και προσωρινής δημιουργίας περιοχών ήπιας κυκλοφορίας ή δρόμων ήπιας κυκλοφορίας με μείωση του ορίου ταχύτητας στα τριάντα χιλιόμετρα». Σύμφωνα, δε, με τη συγκεκριμένη ρύθμιση οι αποφάσεις θα ισχύουν μέχρι την 28.02. 2021. Με βάση την πρόταση του κ. Αμυρά από την Ολομέλεια, θα δοθεί η δυνατότητα στο δήμο Αθηναίων να συνεχίσει ή ακόμα και να επεκτείνει τον Μεγάλο Περίπατο αφού η ρύθμιση στηρίζεται σε έναν νόμο και όχι στην ΚΥΑ και τις ΠΝΠ που κατέπεσαν στο ΣτΕ.

Υπενθυμίζεται ότι νωρίτερα το Συμβούλιο της Επικρατείας αποφάνθηκε ότι η κοινή υπουργική απόφαση που αφορά το «Μεγάλο Περίπατο της Αθήνας», η ισχύς της οποίας λήγει την 21η Νοεμβρίου 2020, «δεν ευρίσκει εξουσιοδοτικό έρεισμα» στις διατάξεις δυο σχετικών Πράξεων Νομοθετικού Περιεχομένου (ΠΝΠ) και ως εκ τούτου πρέπει να ακυρωθεί. Παράλληλα έκανε δεκτή την αίτηση Αθηναίου δικηγόρου που ζητούσε την ακύρωση της υπ΄ αριθμ. Δ1α/ΓΠ.οικ.31688/21.5.2020 κοινής υπουργικής απόφασης (παρατάθηκε η ισχύς της με νεώτερη υπουργική απόφαση έως 21 Νοεμβρίου 2020). Το δικαστήριο έκρινε ότι η προσβαλλόμενη υπουργική απόφαση που προβλέπει την λήψη μέτρων για το «Μεγάλο Περίπατο της Αθήνας», «δεν ευρίσκει εξουσιοδοτικό έρεισμα στις διατάξεις των ΠΝΠ τής 25.2.2020 και τής 20.3.2020, κατ’ επίκληση των οποίων εξεδόθη, και πρέπει, ως εκ τούτου, να ακυρωθεί, όπως και η υ.α. 179/21.8.2020, με την οποία παρατάθηκε η ισχύς της».

 Η τροπολογία ψηφίστηκε αργά το βράδυ της Πέμπτης και θα έχει ισχύ μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου 2021

Είναι προφανές ότι η κυβέρνηση και ο Δήμος Αθηναίων έχουν κάθε δικαίωμα να διατηρήσουν ή ακόμη και να επεκτείνουν, αν το επιθυμούν, τον αποκαλούμενο «Μεγάλο Περίπατο». Εξίσου προφανές είναι ότι θα κριθούν γι’ αυτό από τους ψηφοφόρους όπως συμβαίνει σε κάθε δημοκρατία. Αυτό που δεν είναι ξεκάθαρο, όμως, είναι γιατί η πολιτεία αισθάνεται την ανάγκη να χρησιμοποιεί την πανδημία ως πρόσχημα για μια τέτοια παρέμβαση. Και μάλιστα σε πείσμα της κρίσης του ανώτατου διοικητικού δικαστηρίου της χώρας.

Αναλυτικά η τροπολογία του Γ. Αμυρά:

«Για επιτακτικούς λόγους αντιμετώπισης σοβαρού κινδύνου δημόσιας υγείας που συνίσταται στη μείωση του κινδύνου διασποράς του κορωνοϊού COVID-19, επιβάλλονται ως μέτρα πρόληψης και για το απολύτως αναγκαίο χρονικό διάστημα, προσωρινά κυκλοφοριακά μέτρα και ρυθμίσεις αύξησης του χώρου για την εξυπηρέτηση των πεζών και των μετακινούμενων με ήπιες μορφές μετακίνησης.

Με απόφαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής του οικείου δήμου ή της οικείας περιφέρειας, η οποία εκδίδεται κατά παρέκκλιση του άρθρου 52 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ν. 2696/1999, Α ́ 57) και του άρθρου 225 του ν. 3852/2010 (Α ́ 87), και ύστερα από μελέτη της Τεχνικής Υπηρεσίας, είναι δυνατή η απαγόρευση κυκλοφορίας οχημάτων σε οδούς αρμοδιότητάς τους, είτε για ορισμένες ώρες της ημέρας είτε για το σύνολο της ημέρας, καθώς και η προσωρινή απαγόρευση στάσης και στάθμευσης, υπό την προϋπόθεση ακώλυτης διέλευσης οχημάτων άμεσης ανάγκης και διέλευσης/στάσης/στάθμευσης οχημάτων μονίμων κατοίκων και ΑμεΑ.

Με όμοια απόφαση είναι δυνατή η δημιουργία προσωρινών διαδρόμων κίνησης πεζών, προσωρινών διαδρόμων κίνησης ποδηλάτου και προσωρινή δημιουργία περιοχών ήπιας κυκλοφορίας ή δρόμων ήπιας κυκλοφορίας με μείωση του ορίου ταχύτητας στα 30 χλμ/ώρα, σε τοπικές οδούς ή σε περιοχές κατοικίας. Οι αποφάσεις της περίπτωσης αυτής ισχύουν μέχρι 28.02.2021».