04/12/2025

«Ραγδαία Άνοδος: Σούπερ Μάρκετ Πωλήσεις Ξεπερνούν τα 13 δισ. ευρώ το 2024 – Όλες οι λεπτομέρειες»

Στα 13,06 δισ. ευρώ ανήλθαν οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ το 2024, αυξημένες κατά 548.356 ευρώ ή κατά 4,38% συγκριτικά με το 2023, σύμφωνα με την 29η έκδοση του «Πανοράματος των Ελληνικών Σούπερ Μάρκετ» που κυκλοφορεί από την Boussias Media. Τα στοιχεία του εφετινού «Πανοράματος των Ελληνικών Σούπερ Μάρκετ» αντλούνται από τους ισολογισμούς χρήσεως των

Ανεξάρτητη Αρχή Εποπτείας της Αγοράς και Προστασίας του Καταναλωτή:Μέχρι τις 11 Νοεμβρίου 2025 η δημόσια

Αύξηση Πωλήσεων Σούπερ Μάρκετ το 2024

Οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ ανήλθαν το 2024 σε 13,06 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 548.356 ευρώ ή ποσοστό 4,38% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, όπως αναφέρεται στην 29η έκδοση του «Πανοράματος των Ελληνικών Σούπερ Μάρκετ», που δημοσιεύτηκε από την Boussias Media.

Τα δεδομένα του φετινού «Πανοράματος» προέρχονται από τους ισολογισμούς χρήσης των κορυφαίων 43 εταιρειών του κλάδου, εξαιρουμένης της Lidl Ελλάς, που δεν δημοσιεύει ισολογισμό. Σύμφωνα με τα ευρήματα της συγκεκριμένης έκδοσης, το έτος 2024 αποδείχθηκε θετικό για τον κλάδο από οικονομικής πλευράς. Παρ’ ότι υπήρχαν προκλήσεις όπως τα αυξανόμενα λειτουργικά και μισθολογικά έξοδα και οι πληθωριστικές πιέσεις, η οργανική ανάπτυξη και η προσεκτική διαχείριση συνέβαλαν στη δημιουργία ενός θετικού αποτελέσματος για τον κλάδο.

Επιπλέον διευκρινίζεται ότι οι εταιρείες θα συνεχίσουν να αγωνίζονται για την αποδοτικότητα μέσω καλύτερης διαχείρισης κόστους σε διάφορους τομείς όπως ο λειτουργικός τομέας και ο δανεισμός.

Αναλύοντας τις Μεγαλύτερες Εταιρείες

Οι δέκα μεγαλύτερες επιχειρήσεις σούπερ μάρκετ παρουσίασαν ακριβώς την ίδια αύξηση πωλήσεων σε ποσοστό με το σύνολο των υπόλοιπων συμμετεχουσών εταιρειών (4,38%), φτάνοντας συνολικά στα 11,99 δισεκατομμύρια ευρώ.Αυτό σημαίνει ότι αυτές οι δέκα επιχειρήσεις αντιπροσωπεύουν περίπου το 91,81% όλων των πωλήσεων στον κλάδο.

Η Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης κατέχει τη μεγαλύτερη θέση στην αγορά με τζίρο στα 4,65 δις ευρώ και αύξηση κατά 336 εκατομμύρια ευρώ ή ποσοστό σχεδόν 7,79% συγκριτικά με πέρυσι. Ακολουθεί η ‘Αλφα Βήτα Βασιλόπουλος με ετήσια έσοδα ύψους περίπου1 ,94 δις ευρώ αλλά -1.75% σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο. Την τρίτη θέση καταλαμβάνει η Μετρό παρουσιάζοντας μικρή άνοδο της τάξεως του +2%,φτάνοντας τα ετήσια έσοδά της στο ποσό των οδηγώντας έτσι τα συνολικά αποτελέσματα στον κλάδο προς μια θετική κατεύθυνση.

Τα Οικονομικά Αποτελέσματα



“Για ακόμα μια χρονιά.”  αποκάλυψε πως οι μικτές εκμεταλλεύσεις στις εν λόγω επιχειρήσεις ανέβηκαν περαιτέρω αναγκαζόντας τις εταιρείες να επενδύσουν περισσότερο στη βιώσιμη ανάπτυξή τους καθώς τα καθαρά αποτελέσματα πριν από φόρους μειώθηκαν κατά -6%, σύμφωνα πάντα με στοιχεία που παρατίθενται στους ισολογισμούς που αναλύθηκαν.”


“Σημειώνεται”  πως αποτελέσματα μετά φόρων ανέρχονται στα “164”   εκατομμύρια. 

  • “Οι εννιά από τις δέκα μεγαλύτερες αλυσίδες εμφάνισαν καθαρά κέρδη”

    . “Ωστόσο μόλις δύο απ’ αυτές κατάφεραν να αυξήσουν αυτά τα ποσά συγκριτικά με πέρυσι.”

  • “Το συνολικό λειτουργικό κόστος για τις παραπάνω αλυσίδες ανήλθε στο “3”  ⁠€
    ⁠ “08”  &”δισεκατομμύριο”, υψηλό
    “" επιβεβαιώνει την κατάσταση στην οποία βρίσκονται αρκετές βιομηχανίες σήμερα.”

    Πηγές: ΑΠΕ-ΜΠΕ