11/12/2025

Σοκ για την Αττική: Μόλις το 20% των δρόμων της Αθήνας διαθέτει φρεάτια!

Μόνο το 20% των δρόμων της Αθήνας διαθέτει φρεάτια και αυτά παλιά και με περιορισμένη δυναμική σημείωσε ο Δήμαρχος Αθηναίων, Χάρης Δούκας. Μιλώντας στο 2ο Διεθνές Συνέδριο «Redefining the Future Horizons: Σχεδιάζοντας τις βιώσιμες στρατηγικές του αύριο» του ΤΜΕΔΕ, λίγες ημέρες μετά τα πλημμυρικά φαινόμενα που δημιούργησε η κακοκαιρία Byron, ο κ. Δούκας σημείωσε πως

Δούκας: Η Βασιλίσσης Όλγας ξανανοίγει με σχέδιο, νομιμότητα και ισορροπία

Δήμαρχος Αθηναίων: Ανάγκη για Βελτίωση Υποδομών και Βιώσιμη Ανάπτυξη

Μόνο το 20% των δρόμων στην Αθήνα είναι εξοπλισμένοι με φρεάτια, με αυτά να είναι παλιά και περιορισμένης χωρητικότητας, όπως επεσήμανε ο Δήμαρχος της πόλης, Χάρης Δούκας. Σε ομιλία του στο 2ο Διεθνές Συνέδριο με θέμα «Redefining the future Horizons: Σχεδιάζοντας τις βιώσιμες στρατηγικές του αύριο», που διοργάνωσε το ΤΜΕΔΕ, αναφέρθηκε στα πρόσφατα πλημμυρικά γεγονότα που προκάλεσε η κακοκαιρία Byron.

Ο κ. Δούκας τόνισε ότι ενώ ο ευρωπαϊκός μέσος όρος καλύπτει το 40% των αστικών περιοχών με φρεάτια, η κατάσταση στην Αθήνα είναι τέτοια που το 80% των δρόμων παραμένει χωρίς τις κατάλληλες υποδομές.Σύμφωνα με μια μελέτη του Δήμου Αθηναίων, απαιτούνται περίπου 100 εκατομμύρια ευρώ για να επιτευχθεί η αύξηση στο ποσοστό του 40%. «Αυτή τη στιγμή διαθέτω μόλις 2 εκατ. ευρώ για αυτό το έργο», ανέφερε χαρακτηριστικά ο δήμαρχος, υπογραμμίζοντας την ανάγκη σκέψης έξω από τα συνηθισμένα πλαίσια: να χρησιμοποιήσουμε τους διαθέσιμους πόρους προς όφελος της βιωσιμότητας.

Παράλληλα, ευχαρίστησε τους υπαλλήλους του δήμου για την αποτελεσματική διαχείριση κατά τη διάρκεια της κακοκαιρίας στο συνέδριο που διεξαγόταν στις 9 και 10 Δεκεμβρίου στο κτίριο της Τράπεζας Ελλάδας στη Σίνα. Η εκδήλωση τελεί υπό την αιγίδα τόσο της Τράπεζας όσο και του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας.

Πρωτοβουλίες Δημιουργίας Δημοτικής Συγκοινωνίας

Απαντώντας σε ερωτήσεις σχετικά με τα κυκλοφοριακά προβλήματα στην Αθήνα, ο κ. Δούκας επισήμανσε ότι οι μετακινήσεις ανήκουν σε ένα πεδίο πολυδιάστατης διακυβέρνησης που δεν διέπεται μόνο από τον δήμο. Επισήμανε την ανάγκη ενίσχυσης των δρομολογίων λεωφορείων και συρμών προκειμένου να μειωθούν οι ιδιωτικές μεταφορές. «Η λύση δεν βρίσκεται σε περισσότερους δρόμους αλλά σε έναν νέο τρόπο κινητικότητας» είπε και ανακοίνωσε ότι πριν από τα Χριστούγεννα θα παρουσιαστεί ένα πρόγραμμα δημοτικής συγκοινωνίας με επτά νέες διαδρομές.

Kινητοποιήσεις λόγω Μείωσης Πόρων

Σχετικά με τη χρηματοδότηση στους Δήμους ανά την Ελλάδα, υπενθύμισε ότι στις 16 Δεκεμβρίου θα πραγματοποιηθεί συμβολικό κλείσιμο δημαρχείων ως ένδειξη διαμαρτυρίας στη Βουλή κατά τη διαδικασία ψήφισης του προϋπολογισμού. Όπως τόνισε ο δήμαρχος, οι πόροι κατευθύνονται στους δήμους μειωμένοι κατά δύο τρίτα στον νέο προϋπολογισμό.

“Το μισθολογικό κόστος στην Αθήνα ανέρχεται στα 160 εκατ., ενώ η Πολιτεία παρέχει μόλις 90 εκατ.”, σημείωσε προσθέτοντας ότι η κυβέρνηση προτείνει αυξήσεις στα δημοτικά τέλη για κάλυψη αυτής της έλλειψης – κάτι που απορρίπτει ξεκάθαρα ο Δήμος σύμφωνα με τις αποφάσεις περί μη αύξησης των τελών.

Aνοικτή Οδός Βασιλίσσης Όλγας τον Ιανουάριο

Η οδός Βασιλίσσης Όλγας παραμένει κλειστή εδώ και πέντε χρόνια κοστίζοντας συνολικά περίπου έξι εκατομμύρια ευρώ λόγω καθυστέρησης ολοκλήρωσης έργου – κάτι που επιβαρύνει οικονομικά τους πολίτες περισσότερο κάθε μέρα.» Η πρόταση είναι αυτή να γίνει ήπια κυκλοφορίας ώστε τον Ιανουάριο να ανοίξει επιτέλους πλήρως.

Nέα Συστήματα Διαχείρισης Απορριμμάτων

Aπαντώντας ερωτήσεις σχετικά με θέματα καθαριότητας στην πόλη μας παρουσίασε πρωτοβουλίες όπως προσλήψεις νέων εργαζομένων (300),εγκατάσταση υπόγειων κάδων (100) οι οποίοι θα διπλασιαστούν εντός του έτους καθώς επίσης αναμένονται νέα οχήματα καθαρισμού (10) ειδικά σχεδιασμένα για πυκνά κατοικημένες περιοχές όπως η Κυψέλη.

Πρόκειται επίσης εγκαταστάθηκαν αισθητήρες στα απορριμματοφόρα καθώς βομβαρδίζουν άμεσα πληροφορίες σχετικά ακριβώς πότε χρειάζεται καθαρισμός κάποιο σημείο ανάλογα φυσικά πάντα εξελισσόμενες ανάγκες.

Παρόλα αυτά γίνετε αντιληπτό πως δεν μπορεί o Δήμος ν’ αναλάβει πλήρη ευθύνη ακόμη γενικευμένα εμπορικές συνθήκες ίσως εμείς επικεντρώνουμε κατα τη διάρκεια λειτουργιών μεγάλες επιχειρήσεις όπως ξενοδοχεία εστιατόρια .
Σχολιάζοντας σχέση αυτή ,αναφέρθηκε Παρατηρητήριο Τουρισμού ουσιαστικά στόχος δουλειά είναι ν’ εντάξει θεματολογία κορεσμού ώστε βοηθώντας σφυγμούς ιδιοκτησίες Airbnb.

Κλείνοντας είπε πως έχει φυτεύσει μαζί άλλων τόπων ήδη πέντε χιλιάδες δέντρα παράλληλα συνεχίζεται προς ένα πάρκο μεγαλύτερης διάσταξης ενός μισού φορά μεγαλύτερου απ’ τον Εθνικό Κήπο στη περιοχή βoτανικής ,καθώς έγινε ιδιαίτερα σημαντική συνδυάζονται πράγματα πλέον αρκετές περιβαλλοντικές δράσεις προστασίας κάθε πράσινου χώρου .

Aνάγκη Δημιουργίας Συμφωνιών Χωρίς Πολιτικές Ταυτότητες

“Τα ζητήματα οικολογικών αλλαγών χρειάζονται συζητήσεις γύρω κοινωνικών ζητημάτων”, επισήμαινε ξανά μένοντας συμμέτοχος εκείνος κι όλες οι δυνάμεις πρέπει συνεργάζονται πάνω από πολιτικού χρώματος ενδιαφέρον “, τελευταία παρακολούθησαν γεγονός Θεσσαλονίκης δείχνοντας ωστόσο πάντως υπάρχουν συλλογικοτήτων εξαιρετικού συνεργασία βασισμένη στόχο ποιότητα ζωής,” κόστη καθημερινότητας ” δηλαδή δικαιοσύνης”.Αυτό μπορεί ν᾽ οδηγήσει καλύτερες συμφωνίες μεταξύ όλως.