Σοκ στην Ινδία: Μηχανικός της Boeing αποκαλύπτει προειδοποιήσεις για το μοιραίο αεροπορικό δυστύχημα!
Βαθύ σοκ και πολλά δύσκολα ερωτήματα έχει προκαλέσει η συντριβή της πτήσης AI171 της Air India σήμερα έξω από το Αχμενταμπάντ, λίγα μόλις λεπτά μετά την απογείωση, με 242 επιβαίνοντες. Το αεροσκάφος, ένα Boeing 787-8 Dreamliner, είχε απογειωθεί με προορισμό το αεροδρόμιο Gatwick του Λονδίνου, μεταφέροντας 230 επιβάτες και 12 μέλη πληρώματος. Η συντριβή σημειώθηκε

Καταστροφή Πτήσης AI171 της Air India: Ένα Σοκ για τον Κλάδο της Αεροπορίας
Η πτώση της πτήσης AI171 της Air India κοντά στο Αχμενταμπάντ σήμερα έχει προκαλέσει σοβαρή αναστάτωση και πολλά αναπάντητα ερωτήματα, καθώς το αεροσκάφος κατέπεσε λίγα λεπτά μετά την απογείωση με 242 επιβάτες. Το Boeing 787-8 Dreamliner είχε προγραμματιστεί να πετάξει προς το αεροδρόμιο Gatwick του Λονδίνου,μεταφέροντας 230 επιβάτες και 12 μέλη πληρώματος.
Η τραγωδία συνέβη στην περιοχή Meghani, κοντά στο αεροδρόμιο, συνοδευόμενη από μια εκρηκτική έκρηξη λόγω του φορτίου καυσίμου που είχε το αεροσκάφος για τη μακρινή πτήση. Δυστυχώς, όλοι οι επιβαίνοντες εκτός από έναν έχασαν τη ζωή τους σε αυτό το φρικτό περιστατικό, που αποτελεί την πρώτη καταστροφή στην ιστορία αυτού του τύπου αεροσκάφους και κλονίζει τη μέχρι τώρα άψογη φήμη του Dreamliner.
Αμέσως μετά την καταστροφή, τα κοινωνικά δίκτυα γέμισαν με ανησυχίες σχετικά με την αξιοπιστία των Boeing. Πολλοί χρήστες ανέφεραν προηγούμενα περιστατικά και τεχνικές βλάβες που είχαν σημειωθεί στο παρελθόν. Η τιμή των μετοχών της Boeing υποχώρησε κατά περισσότερο από 8%, αντανακλώντας τις ανησυχίες των επενδυτών.
Dreamliner: Από Υπόδειγμα Καινοτομίας σε Αντικείμενο Ελέγχου
Το Boeing 787 dreamliner σχεδιάστηκε για να προσφέρει χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και τεχνολογική πρόοδο. Ξεκίνησε τις πτήσεις του το 2011 με την ANA στην Ιαπωνία και περιλάμβανε σημαντικές αλλαγές όπως η χρήση σύνθετων υλικών και η εγκατάσταση ήσυχων κινητήρων μαζί με ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου.
Η Air India απέκτησε συνολικά 27 Dreamliners στα πλαίσια μιας μεγάλης συμφωνίας αξίας περίπου 4 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2006. Το συγκεκριμένο αεροσκάφος πραγματοποίησε την πρώτη του πτήση τον Δεκέμβριο του 2013 και ενσωματώθηκε στον στόλο της εταιρείας τον Ιανουάριο του επόμενου έτους χωρίς να έχει αναφερθεί κάποιο σοβαρό πρόβλημα μέχρι σήμερα.
Ωστόσο, δεν ήταν όλα ιδανικά για τον Dreamliner: προβλήματα μπαταρίας είχαν προκαλέσει φωτιές το 2013 οδηγώντας σε παγκόσμια καθήλωση αυτού του τύπου.Πρόσφατα παρατηρήθηκαν υδραυλικές διαρροές καθώς επίσης βλάβες στα πτερύγια που οδήγησαν σε αναγκαστικές προσγειώσεις όπως αυτή ενός άλλου μοντέλου νωρίτερα μέσα στο τρέχον έτος.
Mηχανικός Εξωτερικεύει Προβλήματα Ποιότητας
Tον Απρίλιο αυτού του έτους, ο μηχανικός Sam Salehpour αποκάλυψε ότι η Boeing είχε παραλείψει σημαντικούς κανόνες ποιότητας κατά τη διάρκεια κατασκευής αυτών των μοντέλων σύμφωνα με καταγγελία που υπέβαλε στην FAA (Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας). Ο ίδιος δήλωσε ότι οι προειδοποιήσεις σχετικά με ελαττωματικές διαδικασίες αγνοούνταν ενώ μετατέθηκε μακριά από τα προγράμματα παραγωγής των Dreamliners.
Ο Salehpour επισήμανε ότι δύο κρίσιμα ζητήματα ποιότητας θα μπορούσαν να μειώσουν δραματικά τη διάρκεια ζωής αυτών των αεριωθούμενων – ίσως ακόμα λιγότερα από τα υποτιθέμενα σαράντα χρόνια λειτουργίας τους σύμφωνα με τις δηλώσεις της εταιρείας. Αν οι ισχυρισμοί αυτοί αποδειχθούν βάσιμοι τότε μπορεί να υπάρχουν πιο σοβαρά προβλήματα δομικής αντοχής στον τύπο αυτό.
Iστορικό Δυστυχημάτων: Μια Επαναλαμβανόμενη Τάση;
Aυτό το συμβάν έρχεται ως συνέχεια πολλών κρίσεων γύρω από την boeing. Οι δύο συντριβές των μοντέλων MAX (Lion Air to 2018 & Ethiopian Airlines to 2019) είχαν κοστίσει τη ζωή σε εκατοντάδες ανθρώπους οδηγώντας στη διεθνή απαγόρευση αυτού του μοντέλου.
Επιπλέον ένα πρόσφατο περιστατικό όπου ένα door plug αποκολλήθηκε εν πτήσει από άλλο μοντέλο MAX εξέθεσε τους επιβάτες στους ανέμους δημιουργώντας νέες ανησυχίες σχετικά με τις διαδικασίες ποιοτικού ελέγχου στην εταιρεία αυτή.
Tο Μέλλον στον Ουρανό της Ινδίας
Aπό πριν αυτήν την τραγωδία η Air India διέθετε συνολικά είκοσι επτά Dreamliners εξυπηρετώντας κυρίως διεθνείς γραμμές προς Λονδίνο αλλά κι άλλους προορισμούς στη Βόρεια Αμερική καθώς επίσης στη Μέση Ανατολή.
Λόγω χαρακτηριστικών όπως η αυτονομία αλλά κι η οικονομία τους αυτά τα αεριωθούμενα αποτελούσαν στρατηγικό εργαλείο για τον νέο σχεδιασμό ανάπτυξης της εταιρίας.
Ωστόσο τώρα μετά τη συντριβή AI171 τίθεται ένα κρίσιμο ζήτημα αξιοπιστίας – θα είναι αυτό ένα μοναδικό γεγονός ή δείχνει μια βαθύτερη κρίση;
Aυτή τη στιγμή συνεχίζεται η διερεύνηση υπόθεση μέσω ειδικής επιτροπής επικεντρωνόμενοι στα μαύρα κουτιά αλλά κι στις τελευταίες διαδικασίες συντηρήσεων.
H αποκατάσταση εμπιστοσύνης τόσο προς πλευράς boeing όσο κι εκείνης της air India θα απαιτήσει χρόνο καθώς επίσης προσπάθεια ώστε να ξανακερδηθεί η εμπιστοσύνη όλων μας!