Σούπερ Μάρκετ: Επιστροφή στην Εθελοντική Μείωση Τιμών – Πώς θα επηρεάσει τους Καταναλωτές!
Με τα νοικοκυριά να βρίσκονται συνεχώς αντιμέτωπα με νέες ανατιμήσεις στα ράφια των σούπερ μάρκετ και αρκετές εστίες ακρίβειας να μένουν ενεργές, η κυβέρνηση ετοιμάζει να ενεργοποιήσει εκ νέου ένα εργαλείο, που δοκίμασε στο παρελθόν και φαίνεται να είχε θετικό αντίκτυπο στις τσέπες των καταναλωτών. Σύμφωνα με τον Ελεύθερο Τύπο, πρόκειται για την εθελοντική μείωση

Η νέα πρωτοβουλία της κυβέρνησης για τη μείωση των τιμών στα σούπερ μάρκετ
Καθώς οι οικογένειες συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν τις αυξανόμενες τιμές στα καταστήματα τροφίμων και οι εστίες ακρίβειας παραμένουν ενεργές, η κυβέρνηση προγραμματίζει την επαναφορά ενός μέτρου που έχει δοκιμαστεί στο παρελθόν και φαίνεται να είχε θετική επίδραση στους καταναλωτές.
Σύμφωνα με πληροφορίες από τον Ελεύθερο Τύπο, το σχέδιο αφορά σε μια εθελοντική μείωση των τιμών κατά τουλάχιστον 5% από τους προμηθευτές, με αντάλλαγμα την καλύτερη έκθεση των προϊόντων τους στα ράφια. Αυτή η πρωτοβουλία έχει εφαρμοστεί δύο φορές στο πρόσφατο παρελθόν: πρώτα το 2023, όπου συμμετείχαν περίπου 1.100 κωδικοί προϊόντων και δεύτερη φορά τον περασμένο Οκτώβριο με τη συμμετοχή 66 εταιρειών που προσέφεραν μειώσεις από 5% έως 15% σε συνολικά 705 κωδικούς.
Στη τελευταία συνάντηση του Υπουργού Ανάπτυξης, Τάκη Θεοδωρικάκου, με εκπροσώπους από τα σούπερ μάρκετ τέθηκε το αίτημα για μειώσεις σε περίπου 1.000 βασικά είδη και έλαβε υποσχέσεις ότι θα ανταποκριθούν στην απαίτηση αυτή αν οι προμηθευτικές εταιρείες δείξουν θετική διάθεση.
Αν και η συνάντηση του υπουργού με στελέχη πολυεθνικών εταιριών είναι ακόμα εκκρεμής, πηγές αναφέρουν ότι υπάρχει θετική στάση απέναντι στην επαναφορά αυτού του μέτρου.
“Το βασικό ζητούμενο είναι να υπάρχει υγιής ανταγωνισμός και αυτό διασφαλίζεται με όσο το δυνατόν χαμηλότερες τιμές. Είναι δεδομένο ότι το μέτρο της μείωσης τιμής, τουλάχιστον κατά 5%, θα φέρει κάποια θετική αντίδραση στην αγορά, αλλά δεν ξέρουμε για πόσο διάστημα. Χρειάζεται κάτι που θα φέρει ισορροπία στην αγορά”, δηλώνει εκπρόσωπος πολυεθνικής εταιρίας.
Ωστόσο, κύκλοι στον οργανωμένο λιανεμπόριο σημειώνουν ότι υπάρχουν ορισμένα εμπόδια που δεν υπήρχαν στις προηγούμενες φάσεις υλοποίησης αυτού του μέτρου. Σύμφωνα με τον νέο Κώδικα Δεοντολογίας, οι προσφορές πρέπει να βασίζονται στη χαμηλότερη τιμή των τελευταίων τριάντα ημερών. Αυτό προκαλεί δυσκολίες σχετικά με την καθορισμένη αναφορά για τη μειωμένη τιμή κατά τουλάχιστον 5%, δεδομένου ότι πολλές προωθητικές ενέργειες δεν έχουν μόνιμο χαρακτήρα.” δήλωσε εκπρόσωπος μιας μεγάλης αλυσίδας σούπερ μάρκετ.
“Επιπλέον,” συμπληρώνει ο ίδιος “υπάρχουν αμφιβολίες σχετικά με τα περιθώρια που έχουν οι επιχειρήσεις ώστε να προχωρήσουν σε μειώσεις τiμών όταν πολλές εξ’ αυτών δεν αύξησαν τις τιμές μετά την ολοκλήρωση της προηγούμενης πρωτοβουλίας.”
Κατά συνέπεια κάποιοι παράγοντες εκφράζουν ανησυχίες σχετικά στο επιπλέον κόστος τόσο προς τα σούπερ μάρκετ όσο κι προς τους προμηθευτές λόγω της ειδικής σημασίας που απαιτείται.
Σε κάθε περίπτωση θεωρείται σχεδόν βέβαιος ο υψηλός βαθμός συμμετοχής των επιχειρήσεων στη συγκεκριμένη πρωτοβουλία καθώς θα χρειαστεί να αγωνιστούν ώστε ν’ ακολουθήσουν τον ανταγωνισμό ενώ ωφελημένοι θα είναι επίσης οι καταναλωτές.