«Ανατροπή στα Σούπερ Μάρκετ: Καταργείται το Πλαφόν στο Περιθώριο Κέρδους για Βενζίνη!»
Μέχρι σήμερα ισχύει το πλαφόν στο περιθώριο κέρδους σε σούπερ μάρκετ και στην βενζίνη. Υπενθυμίζεται δε πως το εν λόγω μέτρο εφαρμόστηκε από το 2020 σε βασικά είδη διατροφής, σε καύσιμα και σε μέσα ατομικής προστασίας στο πλαίσιο των παρεμβάσεων για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της πανδημίας και διήρκησε για περισσότερα από 3 έτη. Αυτό

Διατήρηση Πλαφόν στο Περιθώριο Κέρδους σε Σούπερ Μάρκετ και Καύσιμα
Από σήμερα παραμένει σε εφαρμογή το ανώτατο όριο κέρδους για τα σούπερ μάρκετ και τη βενζίνη. Θυμίζουμε ότι αυτό το μέτρο εισήχθη το 2020 για βασικά διατροφικά προϊόντα, καύσιμα και μέσα ατομικής προστασίας, ως μέρος των προσπαθειών να αντιμετωπιστούν οι συνέπειες της πανδημίας, με διάρκεια μεγαλύτερη από τρία χρόνια.
Αυτό σημαίνει ότι οι επιχειρήσεις του λιανικού και χονδρικού εμπορίου θα έχουν πλέον την ελευθερία να καθορίσουν το περιθώριο κέρδους τους. Παράλληλα, η ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης έχει ενεργοποιήσει πλήρως τους ελεγκτικούς μηχανισμούς για να διασφαλίσει τη σωστή λειτουργία της αγοράς και την τήρηση των κανόνων κατά της αθέμιτης κερδοφορίας.
Στο πλαίσιο αυτής της διαδικασίας, η ΔΙΜΕΑ απέστειλε πρόσφατα επιστολές σε οργανωμένες λιανικές επιχειρήσεις καθώς και προμηθευτές, ζητώντας αναλυτικά στοιχεία τιμών για τον Μάιο του 2025. Οι εν λόγω εταιρείες υποχρεούνται να υποβάλουν δεδομένα τιμών για πέντε βασικούς κωδικούς ανά κατηγορία προϊόντων σε συνολικά 70 κατηγορίες.
Παρόμοιες επιστολές έλαβαν επίσης πολυεθνικές εταιρείες καθώς και μεγάλοι προμηθευτές. Οι έλεγχοι που διεξάγονται από τη ΔΙΜΕΑ αποσκοπούν στη διαπίστωση αν οι επιχειρήσεις συμμορφώνονται με το πλαφόν στο μικτό περιθώριο κέρδους, που υπολογίζεται βάσει των στοιχείων πριν από τις 31 Δεκεμβρίου 2021.
Παρά την επίσημη κατάργηση του μέτρου από την 1η Ιουλίου, τα δεδομένα που συγκεντρώθηκαν κατά τη διάρκεια εφαρμογής του συνεχίζουν να επεξεργάζονται.
Ρυθμιστικό Πλαίσιο
Σύμφωνα με τις ισχύουσες κανονιστικές διατάξεις, είναι δυνατή η επιβολή προστίμων στις επιχειρήσεις που παραβαίνουν τους κανόνες σχετικά με την κερδοφορία. Επίσης προβλέπεται η δημοσιοποίηση των στοιχείων τους μόνο όταν τα πρόστιμα υπερβαίνουν τις 50.000 ευρώ.
Aυτές οι έλεγχοι εντάσσονται στην ευρύτερη στρατηγική εποπτείας της αγοράς που περιλαμβάνει επίσης αξιολόγηση πολιτικών τιμολόγησης προϊόντων συμμετεχόντων σε εκστρατείες αποφυγής παραπλανητικών εκπτώσεων ή πρόληψης υπερβολικών αυξήσεων τιμών.