«Στη Βουλή η Επικίνδυνη Πρόταση για την 4η FDI Belharra «ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ»: Τι Ακολουθεί;»
Στη Βουλή παρουσιάζει ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Δένδιας την επιλογή της κυβέρνησης για ναυπήγηση και 4ης φρεγάτας FDI Belharra. Ο «ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ» φέρει νέες δυνατότητες, οι οποίες θα εφαρμοστούν και στις πρώτες τρεις φρεγάτες που είναι να παραδοθούν. Ωστόσο δεν λείπουν οι αντιδράσεις για τους όρους της συμφωνίας. Του Χρήστου Μαζανίτη Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας

Παρουσίαση της 4ης Φρεγάτας FDI Belharra από τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας
Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, ανακοινώνει στη Βουλή την απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει στην κατασκευή της 4ης φρεγάτας FDI Belharra. Το πλοίο θα ονομαστεί «ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ» και θα έχει τον αύξοντα αριθμό F-600. Αυτή η νέα φρεγάτα έρχεται με καινοτομίες που θα υιοθετηθούν και στις τρεις πρώτες φρεγάτες που πρόκειται να παραδοθούν σύντομα.
Σύμφωνα με τα λεγόμενα του κ. Δένδια, η νέα φρεγάτα θα είναι σχεδιασμένη σύμφωνα με τη διαμόρφωση STANDARD 2++, σε αντίθεση με τις τρεις προηγούμενες (ΚΙΜΩΝ, ΝΕΑΡΧΟΣ, ΦΟΡΜΙΩΝ) που έχουν διαμόρφωση STANDARD 2. Η «ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ» θα ενσωματώνει περισσότερες από δέκα καινοτομίες, εκ των οποίων ξεχωρίζει η δυνατότητα εκτόξευσης στρατηγικών πυραύλων του ευρωπαϊκού προγράμματος ELSA με εμβέλεια έως 2.000 χιλιόμετρα.
Όλα τα πλοία περιλαμβάνουν τα χαρακτηριστικά που έχει ζητήσει το Πολεμικό Ναυτικό: 32 κελιά για πυραυλικά συστήματα καθώς και αντιαεροπορικό πυραυλικό σύστημα RAM μαζί με αερόφυλλα chaffs για την αποπλάνηση των εχθρικών πυραύλων κατά την προσβολή τους. Όλες αυτές οι δυνατότητες υποστηρίζονται από ένα ολοκληρωμένο σύστημα αισθητήρων – το PSIM (Panoramic Sensor Intelligence Module) – το οποίο αποτελεί την ψηφιακή καρδιά του πλοίου.
Ωστόσο,εμφανίζονται ερωτήματα σχετικά με τη συμπερίληψη του ηλεκτρονικού πολέμου ECM (Electronic CounterMeasures).Αν και ανεπίσημες διαβεβαιώσεις υπάρχουν ότι αυτό το σύστημα θα συμπεριληφθεί στα πλοία, η κατασκευάστρια εταιρεία δεν έχει δώσει επίσημη απάντηση σε σχετική αίτηση του enikos.gr μέχρι στιγμής. Αυτό σημαίνει ότι ενδέχεται να υπάρξει αύξηση στο κόστος όλων των σκαφών λόγω αυτής της παράλειψης στην αρχική συμφωνία.
Επιπλέον προβληματισμός αφορά τη διαδικασία ναυπήγησης της τέταρτης φρεγάτας στη Γαλλία όταν υπήρχαν προτάσεις για πλήρη κατασκευή στην Ελλάδα μέσω των ναυπηγείων Ελευσίνας που προσέφεραν μάλιστα χαμηλότερη τιμή κατά 10%. Σύμφωνα με πληροφορίες από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, οι πρώτες τρεις φρεγάτες εμπλέκουν περίπου 70 εταιρείες ελληνικού ενδιαφέροντος κατά ποσοστό 12% στη διαδικασία κατασκευής τους.
Με βάση τον νέο νόμο για τις Ένοπλες Δυνάμεις απαιτείται οι ελληνικές εταιρείες να συμμετέχουν τουλάχιστον κατά 25% σε κάθε νέο οπλικό σύστημα που αποκτάται. Ωστόσο,δεν διευκρινίζεται ακόμα ποιος τρόπος θα χρησιμοποιηθεί ώστε το επιπλέον ποσοστό των εγχώριων βιομηχανιών να συνδεθεί ενεργά στον κύκλο δράσης αυτών των έργων.