«Συναγερμός στη Ναυτιλία: Εκρηκτική Άνοδος 83% στις Πειρατείες Πλοίων στη Νοτιοανατολική Ασία!»
Ενενήντα πέντε πειρατείες και ένοπλες ληστείες εναντίον πλοίων στην Ασία καταγράφηκαν από τον Ιανουάριο μέχρι τον Ιούνιο φέτος, μια αύξηση 83% σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι, σύμφωνα με δεδομένα από το Κέντρο Διαμοιρασμού Πληροφοριών της διακυβερνητικής ομάδας κατά της πειρατείας ReCAAP. Τα περισσότερα συμβάντα καταγράφηκαν στα Στενά της Μαλάκα και της Σιγκαπούρης, που

Αύξηση Πειρατείας και Ένοπλων Ληστειών στην Ασία
Σύμφωνα με δεδομένα από το Κέντρο Ανταλλαγής Πληροφοριών της διεθνούς οργάνωσης ReCAAP, καταγράφηκαν 95 περιστατικά πειρατείας και ένοπλης ληστείας σε πλοία στην Ασία από τον Ιανουάριο έως τον Ιούνιο του τρέχοντος έτους.Αυτή η αύξηση κατά 83% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους προκαλεί ανησυχία.
Η πλειονότητα των συμβάντων συνέβη στα Στενά της Μαλάκα και της Σιγκαπούρης,περιοχές που θεωρούνται υψηλού κινδύνου. Συγκεκριμένα, 80 περιστατικά σημειώθηκαν σε αυτά τα ύδατα κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2023, έναντι μόλις 21 το ίδιο διάστημα το προηγούμενο έτος.
Ευτυχώς, οι περισσότερες επιθέσεις δεν είχαν σοβαρές συνέπειες: στο 90% των περιπτώσεων δεν υπήρξαν τραυματισμοί για τα μέλη των πληρωμάτων. Εντυπωσιακό είναι ότι σχεδόν το 90% αυτών των επεισοδίων συνέβησαν τη νύχτα, όπως αναφέρει η ReCAAP (Συμφωνία Περιφερειακής Συνεργασίας για την Καταπολέμηση της Πειρατείας και της Ένοπλης Ληστείας εναντίον Πλοίων στην Ασία).
Η οργάνωση υπογραμμίζει ότι δεν υπάρχουν ενδείξεις ότι συγκεκριμένες σημαίες πλοίων αποτελούν στόχο για τους δράστες. Αντίθετα, οι επιθέσεις φαίνεται να επικεντρώνονται σε σκάφη που κινούνται αργά και όπου το προσωπικό δεν είναι ιδιαίτερα προσεκτικό. “Οι δράστες αναλαμβάνουν μεγάλο κίνδυνο για τις ζωές τους στη διάρκεια επιθέσεων σε πλοία για να κλέψουν αντικείμενα μικρής αξίας.Αυτό δείχνει πως κοινωνικοοικονομικοί παράγοντες οδηγούν τους δράστες να διαπράξουν εγκλήματα”, δήλωσε εκπρόσωπος της οργάνωσης κατά της πειρατείας.
Στις μισές από τις συνολικά 80 περιπτώσεις στις δύο αυτές θαλάσσιες οδούς στη Νοτιοανατολική Ασία δεν εκλάπη τίποτα, ενώ στο 29% των περιστατικών οι ληστές απέσπασαν ανταλλακτικά μηχανών. Περίπου οι μισές επιθέσεις σημειώθηκαν σε φορτηγά πλοία ενώ ένα τέτοιο ποσοστό αφορούσε δεξαμενόπλοια.
“Στην πλειονότητα αυτών των συμβάντων παρατηρήθηκε ότι οι εγκληματίες εισήλθαν σε σκάφη που ήταν ανεπαρκώς προετοιμασμένα ή κινούμενα με χαμηλή ταχύτητα στις περιοχές αυτές”, ανέφερε η ReCAAP σχετικά με τις συνθήκες υπό τις οποίες πραγματοποιούνται οι επιθέσεις.
Ο Βιτζάι Ντ.Τσαφέκαρ, εκτελεστικός διευθυντής του Κέντρου Διαμοιρασμού Πληροφοριών της ReCAAP τόνισε την ανάγκη ενίσχυσης της παρουσίας αρχών στις περιοχές όπου παρατηρούνται επαναλαμβανόμενες περιπτώσεις πειρατείας και ληστειας.
“Οι καπετάνιοι που διέρχονται από επικίνδυνες ζώνες πρέπει να ενισχύσουν την επαγρύπνησή τους κατά τη διάρκεια νυχτερινών ωρών και να εφαρμόσουν προληπτικά μέτρα ώστε να αποτρέψουν μη εξουσιοδοτημένες εισόδους”, πρόσθεσε ο Τσαφέκαρ.