Τα 20 τα κρούσματα στο πλοίο «Ελ. Βενιζέλος» που ΔΕΝ είναι κρουαζιερόπλοιο

Σε 20 ανέρχονται τα κρούσματα του κορονοϊού που εντοπίστηκαν μεταξύ των μελών του πληρώματος του πλοίου «Ελευθέριος Βενιζέλος», το οποίο βρίσκεται αρόδο στο λιμάνι του Πειραιά.
Αρχικά διαπιστώθηκε ότι ήταν θετικός στον κορονοϊό ένας 72χρονος ναυτικός ελβετικής εθνικότητας. Χθες, κλιμάκιο του ΕΟΔΥ ανέβηκε στο πλοίο προκειμένου να διενεργηθεί έλεγχος στο πλήρωμα, που αριθμεί 382 άτομα. Τελικά, 20 από αυτούς βρέθηκαν θετικοί στον κορονοϊό. Το πλοίο «Ελευθέριος Βενιζέλος» παραμένει αρόδο στο λιμάνι του Πειραιά από τις 21 Μαρτίου και δεν του επιτρέπεται να δέσει γιατί επέστρεψε από ταξίδι ανάμεσα στην Ισπανία και την Τουρκία.
Πρόκειται για πλοίο ελληνικών συμφερόντων, το οποίο τον τελευταίο μήνα ναύλωσαν Τούρκοι επιχειρηματίες. Το πλήρωμά του αποτελείται από διάφορες εθνικότητες, ανάμεσά τους και 36 Έλληνες.
Το εν λόγω πλοίο μετέφερε Τούρκους στο Καντίθ της Ισπανίας, προκειμένου να μετάσχουν σε εργασίες ανακατασκευής κρουαζιερόπλοιου. Όμως, λόγω του κορονοϊού οι εργασίες δεν ξεκίνησαν και έτσι το πλοίο επέστρεψε. Στην Τουρκία δεν του επέτρεψαν να δέσει, σύμφωνα με πληροφορίες και έτσι το «Ελευθέριος Βενιζέλος» έπλευσε προς τον Πειραιά, όπου επίσης του απαγορεύθηκε να δέσει.
Θυμόμαστε παλαιότερα το 15 το πλοίο να καταφθάνει στο λιμάνι του Πειραιά με πρόσφυγες όταν για πολιτικούς λόγους δεν πήγε στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης . Το πλοίο τότε άλλαξε ρότα. Aιτία ήταν ο φόβος ενός διπλωματικού επεισοδίου με την τότε ΠΓΔΜ καθώς οι 2.500 πρόσφυγες οδηγούνταν στη βόρεια Ελλάδα για να περάσουν στα Σκόπια τα οποία θα μπορούσαν να αποφασίσουν να κλείσουν τα σύνορά τους. Μάλιστα είχε ανακοινωθεί πως υπεραστικά λεωφορεία θα περίμεναν τους πρόσφυγες στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης για να τους μεταφέρουν, έναντι 10 ευρώ έκαστος, στα σύνορα, στους Ευζώνους. Λόγω όλων αυτών, αποφασίστηκε να καταπλεύσει το «Ελευθ. Βενιζέλος» στην Αττική.
Το πλοίο «Ελευθέριος Βενιζέλος» που φιλοξενούσε ήδη στο λιμάνι της Κω 1308 πρόσφυγες, παρέλαβε 124 από την Κάλυμνο,300 από τη Λέρο και 708 από τη Μυτιλήνη και ξεκίνησε το ταξίδι του με προορισμό τελικά τον Πειραιά –και όχι τη Θεσσαλονίκη, όπως ήταν ο αρχικός σχεδιασμός.