18/11/2025

Τα ΕΛΤΑ παγώνουν το κλείσιμο υποκαταστημάτων στην περιφέρεια για τρεις μήνες: Μια ανάσα για τις τοπικές κοινότητες

Έπειτα από τις ένοτνες αντιδράσεις βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας και της ευρύτερης κοινωνίας, η διοίκηση των ΕΛΤΑ ανακοίνωσε την αναστολή της διακοπής λειτουργίας των υποκαταστημάτων που βρίσκονται στην περιφέρεια. Αντιθέτως,τα υποκαταστήματα στην Αττική και στις πρωτεύουσες νομών θα κλείσουν όπως ακριβώς προέβλεπε το εν λόγω πλάνο.Το συγκεκριμένο θέμα αναμένεται να τεθεί προς συζήτηση στην Βουλή

Τα ΕΛΤΑ αναστέλουν το κλείσιμο υποκαταστημάτων της περιφέρειας για τρεις μήνες

Σημαντικές αλλαγές στα υποκαταστήματα των ΕΛΤΑ

Μετά από τις έντονες διαμαρτυρίες βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας και την ευρεία αντίδραση της κοινωνίας, η διοίκηση των Ελληνικών Ταχυδρομείων ανακοίνωσε ότι αναστέλλει τη διαδικασία κλεισίματος υποκαταστημάτων που βρίσκονται στην περιφέρεια.

Ωστόσο, οι μονάδες που λειτουργούν στην Αττική καθώς και σε πρωτεύουσες νομών θα κλείσουν σύμφωνα με το αρχικά προγραμματισμένο σχέδιο. Αυτό το ζήτημα αναμένεται να συζητηθεί στη Βουλή την ερχόμενη εβδομάδα.

Στην ανακοίνωση των ΕΛΤΑ επισημαίνεται πως: “Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία βρίσκονται αντιμέτωπα με τη μεγαλύτερη πρόκληση της ιστορίας τους. Για περισσότερες από τρεις δεκαετίες καταγράφουν ζημιές, λειτουργώντας σε ένα περιβάλλον που αλλάζει ριζικά και ραγδαία. Επιπλέον, οι Ευρωπαϊκοί κανόνες δεν επιτρέπουν πλέον καμία κρατική ενίσχυση. Αν δεν ληφθούν τώρα οι απαραίτητες αποφάσεις, μέσα στους επόμενους έξι έως εννέα μήνες οι συνέπειες θα είναι μη αναστρέψιμες – απειλώντας τη βιωσιμότητα των ΕΛΤΑ.”

Ενόψει αυτής της κατάστασης, η διοίκηση αποφασίζει να προχωρήσει με υπευθυνότητα και ορθολογισμό. Ο μετασχηματισμός που σχεδιάζεται δεν αποσκοπεί στη συρρίκνωση αλλά στη διάσωση και επανάσταση των ΕΛΤΑ ως μια σύγχρονη εταιρεία παροχής υπηρεσιών αποτελεσματικής φύσεως.Αντιμετωπίστηκαν διαχρονικές καταστάσεις αδράνειας που είχαν ως αποτέλεσμα αρκετοί εργαζόμενοι να παραμένουν χωρίς ουσιαστικό αντικείμενο εργασίας ενώ ταυτόχρονα υπήρχαν κενά όπου απαιτείτο πραγματικά βοήθεια.

Μέσω του νέου σχεδιασμού αυτοί οι πόροι θα επανακατευθυνθούν στις υπηρεσίες διανομής και εξυπηρέτησης πελατών – εκεί όπου οικοδομείται καθημερινά η αξιοπιστία του οργανισμού.

Όλα αυτά δεν αναιρούν τον κοινωνικό χαρακτήρα του οργανισμού· αντιθέτως τον ενδυναμώνουν μέσω νεότερων εργαλείων και τεχνολογίας. Υπηρεσίες που προηγουμένως απαιτούσαν φυσική παρουσία στα γραφεία τώρα παρέχονται στον πολίτη μέσω του προγράμματος “ΕΛΤΑ κατ’ οίκον” καθώς επίσης και με τον ψηφιακό ταχυδρόμο εξοπλισμένο με tablet και POS για γρήγορη, ασφαλή κι αξιόπιστη εξυπηρέτηση.

Η πλειονότητα των συναλλαγών – όπως επιστολές, δέματα κι πληρωμές – πραγματοποιούνται πλέον εκτός γραφείου· το φυσικό κατάστημα έχει περιοριστεί σε δεύτερη μοίρα σε πολλές περιοχές.

Τα ΕΛΤΑ μετασχηματίζουν το λειτουργικό τους μοντέλο, διασφαλίζοντας την απρόσκοπτη συνέχιση των υπηρεσιών τους και την καλύτερη δυνατή παροχή υπηρεσιών στην πόρτα κάθε πολίτη — ακόμη και στις πιο απομακρυσμένες περιοχές της χώρας μας.

Aναφορικά με αυτό το πλαίσιο:

  • Aξιολόγηση:
  • “Η διοίκηση των ΕΛΤΑ γνωστοποιεί ότι έχοντας αξιολογήσει το σύνολο… “
  • Kλείσιμο:
  • “Προχωρά σε πρώτη φάση στην αναστολή λειτουργίας μόνο… “
  • Mεταβολές:
  • “Οι μεταβολές θα γίνουν εντός τριμήνου… “