07/09/2025

«Θερινές Εκπτώσεις: Ο Τουρισμός Σώζει το Εμπόριο – Ανοιχτά τα Καταστήματα Αύριο!»

«Σωσίβιο» για το εμπόριο αποτελεί ο Τουρισμός, τουλάχιστον στους δημοφιλούς τουριστικούς προορισμούς. Οι καταστηματάρχες κρατούν μικρό καλάθι καθώς η πλειονότητα των καταναλωτών έχει περιορίσει τις αγορές του στα απολύτως αναγκαία. Γράφει ο Δημήτρης Χριστούλιας Οι εκπτώσεις έκαναν και επίσημα «πρεμιέρα» την περασμένη Δευτέρα και θα διαρκέσουν έως τις 31 Αυγούστου. Αύριο Κυριακή 20 Ιουλίου τα

Θερινές εκπτώσεις: «Σωσίβιο» για το εμπόριο ο Τουρισμός– Ανοιχτά αύριο τα καταστήματα – enikonomia.gr

Ο Τουρισμός ως Στήριγμα του Εμπορίου

Ο τομέας του τουρισμού λειτουργεί σαν «σωσίβιο» για τις επιχειρήσεις, κυρίως σε δημοφιλείς προορισμούς. Οι ιδιοκτήτες καταστημάτων είναι επιφυλακτικοί, καθώς οι περισσότεροι καταναλωτές έχουν περιορίσει τις αγορές τους μόνο στα απολύτως απαραίτητα.

Γράφει ο Δημήτρης Χριστούλιας

Οι εκπτώσεις ξεκίνησαν επίσημα την περασμένη Δευτέρα και θα διαρκέσουν μέχρι τις 31 Αυγούστου. Την Κυριακή 20 Ιουλίου, τα καταστήματα θα μπορούν να λειτουργήσουν προαιρετικά από τις 11 το πρωί έως τις 6 το απόγευμα, με τα μεγαλύτερα καταστήματα να έχουν τη δυνατότητα να παραμείνουν ανοιχτά μέχρι και τις 8 το βράδυ. Οι επιχειρηματίες ελπίζουν ότι αυτή η κίνηση θα ενισχύσει την κίνηση στα ταμεία τους μετά από μια μακρά περίοδο οικονομικής πίεσης.

Παράλληλα, αναμένονται εντατικοί έλεγχοι από τις αρμόδιες Αρχές για τον περιορισμό των πλασματικών εκπτώσεων. Οι έλεγχοι αυτοί θα επικεντρωθούν στη σύγκριση τιμών που ίσχυαν πριν την έναρξη της εκπτωτικής περιόδου με αυτές που ισχύουν σήμερα. Έχει παρατηρηθεί στο παρελθόν ότι ορισμένες επιχειρήσεις αυξάνουν προσωρινά τις τιμές πριν από την εκπτωτική περίοδο και στη συνέχεια επιστρέφουν στις προηγούμενες τιμές κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων,γεγονός που δεν προσφέρει πραγματικό όφελος στους καταναλωτές.

Σημαντικές Πληροφορίες για τους Καταναλωτές

Από την πλευρά του ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς ενημερώνει τα μέλη του και καλεί τους πολίτες να επισκεφτούν τα καταστήματα της πόλης.Υπενθυμίζει στους εμπόρους τη σημασία τήρησης των κανόνων σύμφωνα με τον νέο Κώδικα Δεοντολογίας (ΥΑ 66877/30-8-2024) σχετικά με τον τρόπο ανακοίνωσης των εκπτώσεων:

  • Kάθε ανακοίνωση πρέπει να περιλαμβάνει σαφή αναφορά στην προηγούμενη τιμή (τιμή αναφοράς) βάσει της οποίας υπολογίζεται η έκπτωση.
  • Η προγενέστερη τιμή είναι η χαμηλότερη που είχε εφαρμοστεί για κάθε προϊόν κατά τη διάρκεια των τελευταίων 30 ημερών πριν από την πρώτη έκπτωση (δηλαδή πριν στις 14 Ιουλίου).

Η μείωση της τιμής κατά τη διάρκεια των κανονικών εκπτώσεων μπορεί να παρουσιαστεί με διάφορους τρόπους, πάντα υπό τον όρο ότι θα αναγράφεται η προηγούμενη τιμή:

  • % ποσοστό π.χ., «20% έκπτωση».
  • Kαθορισμένο ποσό π.χ., «10 ευρώ έκπτωση».
  • Aναγραφή νέας (χαμηλότερης) τιμής μαζί με την παλιά (υψηλότερη), π.χ., «τώρα 50 ευρώ, πριν ήταν 100 ευρώ».

Η προηγούμενη τιμή μπορεί επίσης να εμφανίζεται διαγραμμένη.