30/10/2025

Τζιτζικώστας: Έρχεται το ιστορικό σύμφωνο συνεργασίας Ελλάδας, Βουλγαρίας & Ρουμανίας τον Νοέμβριο!

Τον Νοέμβριο θα υπογραφεί στις Βρυξέλλες σύμφωνο συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας, Βουλγαρίας, Ρουμανίας και της Κομισιόν για τον κάθετο άξονα που θα ενώνει την Ελλάδα με τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία, όπως δήλωσε στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο Ευρωπαίος Επίτροπος για τις Βιώσιμες Μεταφορές και τον Τουρισμό, Απόστολος Τζιτζικώστας. Ο ίδιος χαρακτήρισε το εν λόγω έργο

Τζιτζικώστας: Νοέμβριο θα υπογραφεί το σύμφωνο για τον άξονα Ελλάδας, Βουλγαρίας & Ρουμανίας

Νέος Κάθετος Άξονας Συνδέει Ελλάδα,Βουλγαρία και Ρουμανία

Στις αρχές Νοεμβρίου στις Βρυξέλλες θα υπογραφεί μια συμφωνία συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας,Βουλγαρίας,Ρουμανίας και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη δημιουργία ενός κάθετου άξονα που θα συνδέει την Ελλάδα με τις γειτονικές χώρες. Αυτό δήλωσε ο Ευρωπαίος Επίτροπος υπεύθυνος για τις βιώσιμες μεταφορές και τον τουρισμό, Απόστολος Τζιτζικώστας. Ο Τζιτζικώστας αναγνώρισε το έργο αυτό ως «απόλυτη προτεραιότητα» και ως έναν πρότυπο ευρωπαϊκό διασυνοριακό πρόγραμμα υποδομών.

«Η κατασκευή αυτού του σιδηροδρομικού και οδικού άξονα με σύγχρονους αυτοκινητόδρομους και τρένα θα προσφέρει σημαντικά οφέλη στην Ευρώπη καθώς επίσης στις τρεις αυτές χώρες», ανέφερε χαρακτηριστικά. «Θα συνδέσει τη θάλασσα του Αιγαίου με την Μαύρη Θάλασσα μέσω του Εύξεινου Πόντου».

Ο Ευρωπαίος Επίτροπος εξήγησε ότι «θα υπάρχει σύνδεση της Ελλάδας με τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία, από όπου οι δρόμοι θα οδηγούν ανατολικά στη Μολδαβία και την Ουκρανία καθώς επίσης δυτικά προς άλλες περιοχές της Ευρώπης». Πρόσθεσε ότι αμέσως μετά την ανάληψη των καθηκόντων του κάλεσε τους υπουργούς συγκοινωνιών των τριών χωρών σε σύσκεψη στις Βρυξέλλες ώστε να ξεκινήσει η διαδικασία αναβάθμισης υπάρχοντος δικτύου ή ανάπτυξης νέας χάραξης.

“Έτσι λοιπόν,ένα σύμφωνο συνεργασίας μεταξύ των τριών κρατών μαζί με την Κομισιόν θα υπογραφεί φέτος τον Νοέμβριο,περιλαμβάνοντας συγκεκριμένο πλάνο δράσης”,δήλωσε σχετικά.

Επιπλέον σημείωσε: “Αυτός ο άξονας είναι κρίσιμος τόσο για εμπορικούς σκοπούς όσο και για στρατιωτική κινητικότητα”. Ανέφερε πως λόγω των πρόσφατων γεωπολιτικών εξελίξεων είναι επιτακτική ανάγκη να ενισχυθούν οι υποδομές που θα διευκολύνουν τη γρήγορη μεταφορά βαρέων οχημάτων αλλά κι εξοπλισμού στα σημεία που απαιτείται.

Για την Ελλάδα ειδικότερα επισήμανε πως “η χώρα μας αποκτά έναν πολύ σημαντικό ρόλο στον γεωστρατηγικό χάρτη”, καθώς τα λιμάνια της αναμένεται να λειτουργήσουν ως κύριες πύλες εισόδου για το εμπόριο στην υπόλοιπη Ευρώπη έως τις γειτονικές χώρες όπως η Μολδαβία κι η Ουκρανία.

Όσον αφορά στη Θεσσαλονίκη είπε ότι στόχος είναι “η σύνδεση αυτής της πόλης με το Βουκουρέστι”. Αυτό δεν αφορά μόνο στρατιωτικούς ή εμπορικούς σκοπούς αλλά επίσης έχει μεγάλη σημασία στον τομέα τουρισμού αφού οι ταξιδιώτες θα μπορούν να χρησιμοποιούν αυτόν τον άξονα για εύκολη πρόσβαση σε όλη την Ευρώπη.

Τελειώνοντας ανέφερε πως η χρηματοδότηση αυτού του σημαντικού έργου θα γίνει μέσα από ευρωπαϊκούς πόρους αλλά κι εθνικά κονδύλια από τις συμμετέχοντες χώρες.