«Βασίλης Κικίλιας: Επανεξετάζουμε τον Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου για ένα ασφαλέστερο μέλλον»
Την αναμόρφωση του Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου προανήγγειλε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, στο 11ο Διεθνές Συνέδριο Ναυτικού Δικαίου που διοργάνωσε ο Δικηγορικός Σύλλογος Πειραιά στο Ίδρυμα Ευγενίδου, εκφράζοντας παράλληλα την πεποίθηση ότι τα πορίσματα των εργασιών του Συνεδρίου, θα αποτελέσουν χρήσιμο οδηγό για την πανεπιστημιακή και ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό

Εκσυγχρονισμός του Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου
Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, ανακοίνωσε την προγραμματισμένη αναθεώρηση του Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου κατά τη διάρκεια του 11ου Διεθνούς Συνεδρίου Ναυτικού Δικαίου. Το συνέδριο διοργάνωσε ο Δικηγορικός Σύλλογος Πειραιά στο Ίδρυμα Ευγενίδου. Ο Υπουργός εξέφρασε την πεποίθηση ότι τα συμπεράσματα που θα προκύψουν από τις εργασίες του συνεδρίου θα είναι πολύτιμα για τις πανεπιστημιακές και ναυτιλιακές κοινότητες.
Σε αυτό το πλαίσιο, ευχαρίστησε θερμά την Πρόεδρο της Συντονιστικής Επιτροπής, καθηγήτρια Λία Αθανασίου, συγχαίροντάς την για τη σημαντική συμβολή της στην αναμόρφωση του Κώδικα Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου. «Φιλοδοξούμε να συνεχίσουμε το νομοθετικό αυτό έργο με αντίστοιχους κομβικούς τομείς, όπως είναι ο Κώδικας Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου. Προσβλέπουμε στη συνδρομή σας και στη συμμετοχή σας», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Στη συνέχεια, ο Υπουργός τόνισε τη σπουδαιότητα αυτού του συνεδρίου, περιγράφοντάς το ως έναν θεσμό που καθιερώνει τον Πειραιά ως κέντρο επιστημονικού διαλόγου και συνεργασίας στον τομέα της ναυτιλίας. «Η φετινή θεματολογία σχετικά με τους κινδύνους των θαλάσσιων μεταφορών δεν είναι απλώς θεωρητική αλλά έχει άμεσο πρακτικό αντίκτυπο τόσο στην Ελλάδα όσο και παγκοσμίως», σημείωσε.
Ακολούθως ανέφερε τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η βιομηχανία ναύλων σήμερα. Από τη διαδικασία πράσινης μετάβασης μέχρι τα κριτήρια ESG αλλά και τις γεωπολιτικές εντάσεις καθώς και ζητήματα ασφάλειας στις θάλασσες. «Αυτές οι πτυχές είναι καίριες για το μέλλον της ναυτιλίας μας», επεσήμανε ο κ. Κικίλιας υπενθυμίζοντας ότι «το 20% της διεθνούς ναυτιλίας ανήκει στην ελληνική ποντοπόρο». Στο τέλος πρόσθεσε πως η Ελλάδα έχει ιστορική ευθύνη λόγω της μακραίωνης θαλάσσιας παράδοσης ώστε να δημιουργήσει ένα θεσμικό πλαίσιο πρωτοπόρο στις ανάγκες των επιχειρήσεων στον χώρο αυτόν.