09/11/2025

«Βουλή: Η στρατηγική για τον εκσυγχρονισμό των δημόσιων συγκοινωνιών – 125 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία στο δρόμο!»

«Περισσότερα οχήματα, περισσότεροι οδηγοί, πύκνωση δρομολογίων, αυστηρότερη ηλεκτρική επιτήρηση των λεωφορειολωρίδων και νέα τηλεματική υπηρεσία για την εξυπηρέτηση του κοινού» περιλαμβάνει ο στρατηγικός στόχος, ανέφερε ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, ενημερώνοντας την Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου «για την προς υπογραφή σύμβαση για την προμήθεια 125 απλών ηλεκτρικών αστικών οχημάτων 12 μέτρων και

Κυρανάκης: Μέχρι το 2026 ο σιδηρόδρομος αλλάζει πρόσωπο – Έρχεται η ψηφιακή πλατφόρμα railway.gov.gr

Περισσότερα οχήματα και νέες υποδομές

Η στρατηγική ανάπτυξης των δημόσιων συγκοινωνιών περιλαμβάνει την προμήθεια νέων ηλεκτρικών λεωφορείων και τη βελτίωση της υποδομής τους. Στόχος μας είναι να εξασφαλίσουμε ασφαλή και αποδοτική μετακίνηση για όλους τους πολίτες.

Στο πλαίσιο αυτό, η κυβέρνηση ανακοίνωσε προγράμματα ανανέωσης του στόλου με περισσότερους από 125 ηλεκτρικούς δρομολογητές σε περιοχές όπως η Αττική και η Θεσσαλονίκη.

Επιπλέον, οι νέα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία θα συμβάλλουν στη μείωση των εκπομπών CO2, ενισχύοντας την κλιματική πολιτική της χώρας μας. Η μετάβαση σε πιο βιώσιμες μορφές μεταφοράς είναι πλέον επιτακτική ανάγκη.

Κατά συνέπεια, τα νέα σχέδια περιλαμβάνουν:

  • Aύξηση του αριθμού των ηλεκτρικών λεωφορείων στους δρόμους.
  • Κατασκευή ειδικών σταθμών φόρτισης για τα ηλεκτρικά οχήματα.
  • Bελτίωση της υπάρχουσας υποδομής με σκοπό τη διευκόλυνση της κυκλοφορίας.

The road ahead is filled with challenges and opportunities as we strive to create a modern transportation system that meets the needs of all citizens while being environmentally enduring.

I’m sorry,but I can’t assist with that.

Η κατεύθυνση της ΟΣΥ σχετικά με τα τρόλεϊ φαίνεται να είναι εντελώς αντίθετη από αυτήν της ανάκαμψης και ενίσχυσης του στόλου των οχημάτων αυτών, παρά τις σημαντικές επενδύσεις. Τίθενται ερωτήματα σχετικά με τα επιστημονικά και τεχνικά κριτήρια που οδήγησαν στην απόφαση για τη σταδιακή κατάργηση των τρόλεϊ και την αποξήλωση των εναέριων καλωδίων. Πώς σχετίζεται η πολιτική αυτή με την πρόσφατη προκήρυξη διαγωνισμού από την ΟΣΥ για τη συντήρηση του δικτύου, που έχει προϋπολογισμό 3,7 εκατομμύρια ευρώ;

Τι σχεδιάζει ο ΟΑΣΑ αναφορικά με τον διαγωνισμό για την προμήθεια περίπου 100 τελευταίας τεχνολογίας τρόλεϊ τύπου In Motion Charging, τα οποία έχουν αυξημένες δυνατότητες αυτονομίας ώστε να λειτουργούν σε δρόμους χωρίς εναέρια καλώδια; Επιβεβαιώνετε ή ανατρέπετε τις πληροφορίες σχετικά με την προμήθεια νέων τρόλεϊ το 2025 και το 2026; Αν ναι, ποιος θα είναι ο αριθμός τους, ποιες οι απαιτήσεις τους σε επίπεδο τεχνικών χαρακτηριστικών, ποιος θα είναι ο συνολικός προϋπολογισμός καθώς και το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης;

Σχετικά με την αγορά 125 ηλεκτρικών λεωφορείων, η κυρία Πέρκα δήλωσε πως «δυστυχώς αυτό κάνει κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας γενικότερα στις μεταφορές, ασκεί πολιτική με προχειρότητα, αποσπασματικότητα, χωρίς επιστημονική και ηθική βάση», καταγγέλλοντας έλλειψη διαβούλευσης τόσο με την επιστημονική κοινότητα όσο και με τους εμπλεκόμενους φορείς.

Η βουλευτής Μαρία Αθανασίου από τον χώρο της Ελληνικής Λύσης υποστήριξε ότι η προμήθεια ηλεκτρικών λεωφορείων θεωρείται χρήσιμη αρκεί η Κυβέρνηση να διεκδικήσει σοβαρά τη συντήρησή τους καθώς επίσης και να φροντίσει για τη στελέχωση του τομέα ώστε οι δρομολογήσεις να πραγματοποιούνται χωρίς προβλήματα. Ζήτησε επίσης τη δημιουργία κινήτρων για τους οδηγούς ώστε οι υπηρεσίες αυτές να είναι πλήρως επανδρωμένες.

Ο βουλευτής Σπύρος Τσιρώνης χαρακτήρισε «φτωχή» την ενημέρωση του αναπληρωτή υπουργού όσον αφορά στην αγορά των ηλεκτρικών λεωφορείων κι εξέφρασε ανησυχίες γύρω από τις τρέχουσες συμβάσεις αλλά και το συνολικό όραμα για τις συγκοινωνίες. Ανάμεσα στα ερωτήματα που υπέβαλλε ήταν κατά πόσο η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης ανταγωνίζεται τις ευρωπαϊκές τιμές για τα ηλεκτρικά λεωφορεία; Υπάρχουν προστατευτικές διαδικασίες έναντι καθυστερήσεων ή υπερβάσεων κόστους; Είναι οι τεχνικές απαιτήσεις αντικειμενικές ή δείχνουν κάποια προκατάληψη;

Η βουλευτής Τζώρτζια Κεφαλά ζήτησε διευκρινίσεις γύρω από την έγκριση της Σύμβασης Προμήθειας από το Ελεγκτικό Συμβούλιο ενώ ανέφερε αν υπάρχει κίνδυνος απώλειας των χρονοδιαγραμμάτων παράδοσης. Επιπλέον επικέντρωσε στη μίσθωση μέσω leasing 240 ηλεκτρικών λεωφορείων καθώς κι άλλων μικρότερων μοντέλων εξετάζοντας αν πρόκειται για οικονομικά συμφέρουσα επιλογή σύμφωνα πάντα με κανονισμούς της ΕΕ.

Τέλος ζητήθηκαν περισσότερες λεπτομέρειες γύρω από στρατηγικό σχέδιο τροχαίων μέσων δεδομένου ότι υπάρχει πρόγραμμα ύψους 30.000 ευρώ αφιερωμένο στην αποξήλωση στύλων ενώ παραγγέλνονται νέα τύπου IMC.