31/07/2025

«Βουλή: Καίρια Συζήτηση για την Επανάσταση στη Σιδηροδρομική Ασφάλεια»

Με τις τοποθετήσεις των εισηγητών ξεκίνησε στην Ολομέλεια η συζήτηση του νομοσχεδίου για την αναβάθμιση της ασφάλειας των σιδηροδρόμων, που έφερε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, μετά την τραγωδία στα Τέμπη. Η κυβέρνηση μιλά για «εκ βάθρων μεταρρύθμιση» και ενίσχυση της ασφάλειας, ενώ σχεδόν το σύνολο της αντιπολίτευσης καταγγέλλει «ιδιωτικοποίηση», «εξυπηρέτηση συμφερόντων» και «ανεπαρκή μέτρα».

Η ΠΟΜΙΔΑ εναντιώνεται σε νέο νομοσχέδιο για την τραπεζική καταβολή ενοικίων

Συζήτηση στην Ολομέλεια για την Αναβάθμιση της Ασφάλειας των Σιδηροδρόμων

Η συζήτηση του νομοσχεδίου που αφορά την αναβάθμιση της ασφάλειας στους σιδηροδρόμους ξεκίνησε στην Ολομέλεια, με τις τοποθετήσεις των εισηγητών. Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχώρησε σε αυτήν την πρωτοβουλία μετά το τραγικό συμβάν στα Τέμπη. Η κυβέρνηση χαρακτηρίζει αυτή τη διαδικασία ως «εκ βάθρων μεταρρύθμιση» με στόχο τη βελτίωση της ασφάλειας, ενώ σχεδόν όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης εκφράζουν ανησυχίες σχετικά με «ιδιωτικοποίηση», «εξυπηρέτηση συμφερόντων» και «ανεπαρκή μέτρα».

Ο εισηγητής από τη Νέα Δημοκρατία, Λάκης Βασιλειάδης, περιέγραψε το νομοσχέδιο ως μια σημαντική μεταρρύθμιση που στοχεύει στη διαφάνεια, την πρόληψη και τη λογοδοσία. Τόνισε ότι είναι επιτακτική ανάγκη να αποφευχθούν παρόμοιες τραγωδίες όπως αυτή στα Τέμπη.

Ο αναπληρωτής υπουργός Κώστας Κυρανάκης παρουσίασε τους τρεις κύριους άξονες του σχεδίου:

  1. Αναβάθμιση δομών ασφάλειας και τεχνολογικής εποπτείας: Δημιουργία ενός Ενιαίου Κέντρου Εποπτείας που θα παρακολουθεί σε πραγματικό χρόνο ολόκληρο το σιδηροδρομικό δίκτυο, καταγράφοντας εντολές και παρέχοντας δυνατότητα ακινητοποίησης συρμών.Υποχρεωτική εγκατάσταση καμερών σε θαλάμους οδήγησης καθώς και σε κρίσιμες υποδομές.
  2. Νέες ασφαλιστικές δικλείδες και έλεγχοι προσωπικού: Επιβολή υποχρεωτικών ψυχομετρικών εξετάσεων καθώς και ιατρικών ελέγχων για κρίσιμες θέσεις εργασίας. Δημιουργία θέσης προϊσταμένου αμαξοστοιχίας με εξουσία παρέμβασης σε επείγουσες καταστάσεις.
  3. Αναδιοργάνωση του ΟΣΕ και άλλων κρίσιμων φορέων: Μετατροπή του ΟΣΕ σε «Ελληνικοί Σιδηρόδρομοι ΑΕ» ώστε να αποκτήσει διοικητική και οικονομική αυτονομία. Ενίσχυση της ΡΑΣ (Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρομικών Μεταφορών) καθώς επίσης ίδρυση μιας Ειδικής Μονάδας Επιθεωρητών.