Ξυραδάκης: Η Κρίση στον Περσικό και η Καθοριστική Επιρροή της στα Ελληνόκτητα Τάνκερ
Σε κατάσταση υψηλού συναγερμού παραμένει η διεθνής ναυτιλία μετά την κλιμάκωση της σύγκρουσης μεταξύ ΗΠΑ και Ιράν, με τον ναυτιλιακό οικονομολόγο Γιώργο Ξυραδάκη να τονίζει πως τυχόν κλείσιμο των Στενών του Ορμούζ θα ήταν «οικονομικά αυτοκτονικό» και για το ίδιο το Ιράν. Όπως ανέφερε, μιλώντας στο ΕΡΤNEWS «δεν είναι στο χέρι του Ιράν να κλείσει τα

Διεθνής Ναυτιλία σε Κατάσταση Συναγερμού λόγω της Σύγκρουσης ΗΠΑ – Ιράν
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται σε κατάσταση αυξημένης επιφυλακής εξαιτίας της κλιμάκωσης των εντάσεων μεταξύ Ηνωμένων Πολιτειών και Ιράν. Ο ναυτιλιακός οικονομολόγος Γιώργος Ξυραδάκης υπογραμμίζει ότι το ενδεχόμενο κλεισίματος των Στενών του Ορμούζ θα ήταν «οικονομικά αυτοκτονικό» για το ίδιο το Ιράν.
Σύμφωνα με τον Ξυραδάκη,ο οποίος μίλησε στο ΕΡΤNEWS,«δεν είναι στο χέρι του Ιράν να κλείσει τα Στενά του Ορμούζ,καθώς δεν κατέχει όλο το πλάτος τους». Αυτή η στρατηγικής σημασίας διαδρομή περικλείει χώρες όπως τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, το Κατάρ, το Μπαχρέιν, το Κουβέιτ και τη Σαουδική Αραβία – όλες με σημαντικά συμφέροντα στον πετρελαϊκό τομέα που εξαρτώνται από την ελεύθερη ναυσιπλοΐα.
Ο κ. Ξυραδάκης ανέφερε ότι σήμερα υπάρχουν περίπου 150 δεξαμενόπλοια (τάνκερ) στον Περσικό Κόλπο, εκ των οποίων 50 ανήκουν σε ελληνικές εταιρείες και μεταφέρουν εκατοντάδες ναυτικούς. Συνολικά,σύμφωνα με τις τελευταίες καταγραφές,έως και 270 πλοία ελληνικών συμφερόντων δραστηριοποιούνται στην περιοχή.
Ο πρόεδρος της Ένωσης Τραπεζικών Στελεχών της Ελληνικής Ναυτιλίας τόνισε ότι περίπου 70% έως 75% των εξαγωγών πετρελαίου του Ιράν κατευθύνονται προς ανατολικά κράτη όπως η Κίνα. «Η Κίνα δεν θα επέτρεπε ποτέ ένα παρατεταμένο μπλοκάρισμα στα Στενά», σημείωσε χαρακτηριστικά.Το Υπουργείο Εξωτερικών της Κίνας έχει δηλώσει πρόσφατα ότι τα Στενά πρέπει να παραμείνουν ανοιχτά για τη διασφάλιση της ενεργειακής ροής.
“Αν οι αρχές του Ιράν προσπαθήσουν να κλείσουν τη διώρυγα αυτή,” πρόσθεσε ο Ξυραδάκης “θα επηρεάσουν άμεσα την ενεργειακή προμήθεια προς την Κίνα – έναν από τους πιο σημαντικούς εμπορικούς εταίρους τους.”
Επιπλέον, ο κ. Ξυραδάκης επισήμανε τους κινδύνους που αντιμετωπίζει η ναυσιπλοΐα στην περιοχή αυτή: “Σε περιβάλλον στρατιωτικών επιχειρήσεων και ηλεκτρομαγνητικού πολέμου,” είπε “οι επικοινωνίες μέσω δορύφορων διακόπτονται και τα ραντάρ τυχόν ‘τυφλώνονται’, γεγονός που καθιστά δύσκολη την επικοινωνία μεταξύ πλοιάρχων και ελέγχου.” Οι μαρτυρίες από μέλη πληρωμάτων δείχνουν μια κατάσταση «χαώδη» στα νερά του κόλπου με αυξημένο κίνδυνο ατυχημάτων ή συγκρούσεων πλοίων.