09/11/2025

«48ωρη Απεργία από το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής: Πληροφορίες για την Τετάρτη και Πέμπτη 5-6 Νοεμβρίου»

Χωρίς ταξί θα μείνει η Αττική την Τετάρτη και την Πέμπτη (5 – 6 Νοεμβρίου 2025), μετά την απόφαση του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ) να προχωρήσει σε 48ωρη απεργιακή κινητοποίηση. Την Τετάρτη αναμένεται να πραγματοποιηθεί και συγκέντρωση στις 10 π.μ. στη συμβολή των οδών Σπ. Πάτση με τη λεωφόρο Αθηνών. Οι επαγγελματίες οδηγοί ζητούν

48ωρη απεργία στα ταξί της Αττικής από Τρίτη έως Πέμπτη

48ωρη Απεργία Ταξί στην Αττική στις 5 και 6 Νοεμβρίου 2025

Η Αττική θα αντιμετωπίσει έλλειψη ταξί την Τετάρτη και Πέμπτη,καθώς το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ) αποφάσισε να προχωρήσει σε απεργία διάρκειας 48 ωρών. Έχει προγραμματιστεί συγκέντρωση για τις 10 π.μ. της Τετάρτης στη συμβολή των οδών Σπ. Πάτση και λεωφόρου Αθηνών.

Οι επαγγελματίες οδηγοί ζητούν ελεύθερη πρόσβαση στις λεωφορειολωρίδες,αλλαγές στους κανόνες σχετικά με την ηλεκτροκίνηση και άμεση παράταση της υποχρεωτικής ταξινόμησης αποκλειστικά ηλεκτρικών ταξί έως το 2035. Ειδικότερα, η ανακοίνωση του ΣΑΤΑ καταγγέλλει την κυβέρνηση πως επιβάλει «ταφόπλακα στο επάγγελμα του ταξί» και προσφέρει τη δημόσια επιβατική μεταφορά σε μεγάλα ιδιωτικά συμφέροντα που σχεδιάζουν να μεταφέρουν το μεταφορικό έργο σε ΙΧ αυτοκίνητα, δηλώνοντας ότι «δεν θα αφήσουμε κανέναν να διαλύσει το επάγγελμά μας».

Διακήρυξη ΣΑΤΑ

Στην ανακοίνωση αναφέρεται: «Η κυβέρνηση με την Κοινή Υπουργική Απόφαση Κυρανάκη – Κεφαλογιάννη βάζει ταφόπλακα στο επάγγελμα του ταξί και χαρίζει τη δημόσια επιβατική μεταφορά στα μεγάλα ιδιωτικά συμφέροντα μέσω πολυnational εφαρμογών.»

Η υποχρεωτική μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση των ταξί από τον Ιανουάριο του 2026, χωρίς ένα εφαρμόσιμο σχέδιο μετάβασης, θεωρείται απόφαση που πλήττει καίρια τον κλάδο των οδηγών. Είναι μια προσπάθεια να εξοντωθούν χιλιάδες εργαζόμενοι που αγωνίζονται καθημερινά για την επιβίωση τους κάτω από συνθήκες οικονομικής πίεσης.

Aπαραίτητα μέτρα:

  • Ηλεκτροκίνηση: Άμεση παράταση της υποχρέωσης ηλεκτρικής ταξινόμησης μέχρι το 2035.
  • KΥA Κυρανάκη – Κεφαλογιάννη: Άμεση ακύρωση της ΚΥΑ αριθμός 134328/20-8-2025 (ΦΕΚ Β’4564).
  • Φορολογικό: Δίκαιη φορολόγηση με βάση τα βιβλία (ΚΒΣ), με αφορολόγητο όριο τις 12.000 ευρώ.
  • Lευθερία Λεωφορειολωρίδων: Ελεύθερη διέλευση των φορτωμένων ΕΔΧ Ταξί στις ειδικές λωρίδες κυκλοφορίας χωρίς περιορισμούς.

Pειρατεία – Υποκλοπή Μεταφορικού Έργου – Πολυnational εταιρείες:

  • Aναγνωρίζουμε τον νόμο nº4530/2018 που διαχωρίζει τις υπηρεσίες των ΕΔΧ Ταξί από αυτά τα ενοικιαζόμενα ΙΧ αυτοκίνητα με οδηγό ενώ απαιτείται η βελτίωση αυτού αν χρειαστεί.
  • Eφαρμογή ψηφιακής πλατφόρμας για τις συμβάσεις ενοικίων οδηγού καθώς και δημιουργία μητρώου για αυτές.»

The recent intervention of the Competition Commission in relation to SATA and Radio Taxis is not simply a standard procedure but rather an unprecedented move targeting our just struggle against major multinational interests aiming to eliminate small and medium-sized enterprises and impose unfair competition at our expense.
The official announcement by the Commission regarding the control of taxi associations is provocatively insulting to our entire sector.
This tactic has never been witnessed before and clearly indicates that ulterior motives are behind this attack on us.
We will not allow anyone to destroy our profession or force us into submission; we will continue fighting for our rights with determined solidarity across Greece.
We urge all fellow drivers to unite and stand strong in this battle for justice in the industry as we prepare for these two days of protest set forth ahead of us!

T.Finally S.A.T.A extends its call for unity and battle among all taxi unions across the country stating “the attack we face as a sector knows no borders – it makes no distinctions weather you’re from Athens or Thessaloniki or Patras or any island: our goal remains common — defending this profession”.