Ρούμπιο: Η επιβολή διοδίων στο Στενό του Ορμούζ απειλεί με “απόλυτο χάος” και “επιδημική” εξάπλωση σε διεθνή θαλάσσια περάσματα
Ο υπουργός Εξωτερικών Μάρκο Ρούμπιο επανέλαβε σήμερα την αντίθεση της Ουάσινγκτον στην επιβολή τελών διέλευσης στο Στενό του Ορμούζ, δηλώνοντας ότι αυτό θα μπορούσε να προκαλέσει «απόλυτο χάος». «Εάν δεχθούμε ότι μπορούμε να επιβάλλουμε χρέωση για τη χρήση μιας διεθνούς θαλάσσιας οδού διότι βρίσκεται κοντά στο έδαφός μας, αυτό θα εξαπλωνόταν στον κόσμο σαν επιδημία»
Ο Υπουργός Εξωτερικών, Μάρκο Ρούμπιο, επιβεβαίωσε εκ νέου την αντίθεση της Ουάσινγκτον στην επιβολή τελών διέλευσης στο Στενό του Ορμούζ, προειδοποιώντας για τον κίνδυνο πρόκλησης «απόλυτου χάους». Κατά τη διάρκεια συνάντησης με τους ομολόγους του από το Συμβούλιο Συνεργασίας του Κόλπου (CCG) που πραγματοποιήθηκε στη Μανάμα του Μπαχρέιν, ο κ. Ρούμπιο δήλωσε χαρακτηριστικά: «Εάν αποδεχθούμε την επιβολή χρέωσης για τη χρήση μιας διεθνούς θαλάσσιας οδού, απλώς και μόνο επειδή βρίσκεται κοντά στην περιοχή μας, αυτό θα μπορούσε να εξαπλωθεί παγκοσμίως σαν επιδημία». Η τοποθέτηση αυτή υπογραμμίζει τις σοβαρές επιπτώσεις που θα μπορούσε να έχει μια τέτοια κίνηση σε παγκόσμιο επίπεδο, θέτοντας εν αμφιβόλω την ελεύθερη ναυσιπλοΐα σε πολλαπλά στρατηγικά περάσματα.
