Προετοιμασίες για την Ιστορική Πρώτη Αποστολή Έλληνα Αστροναύτη στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό
Ο σχεδιασμός για την ιστορική πρώτη αποστολή Έλληνα αστροναύτη στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό, μετά την επίσημη έναρξη της εκπαίδευσης αστροναυτών του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος από τον Αδριανό Γολέμη, βρέθηκε στο επίκεντρο σύσκεψης στην οποία προήδρευσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, χθες, στο Μέγαρο Μαξίμου. Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης συζητήθηκαν τα σημαντικά οφέλη που θα έχει
Προτάσεις για την Ενίσχυση της Ελληνικής Έρευνας και Τεχνολογίας στο Διάστημα
Στο επίκεντρο σύσκεψης στο Μέγαρο Μαξίμου, υπό την προεδρία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, βρέθηκε ο σχεδιασμός για την ιστορική πρώτη αποστολή Έλληνα αστροναύτη στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό (ΔΔΣ). Η έναρξη της εκπαίδευσης αστροναυτών από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Διαστήματος (ESA), με τον Αδριανό Γολέμη να αποτελεί τον πρώτο Έλληνα που εισέρχεται σε αυτή τη διαδικασία, σηματοδοτεί ένα νέο κεφάλαιο για την ελληνική παρουσία στο διάστημα.
Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης, αναδείχθηκαν τα σημαντικά οφέλη που θα προκύψουν για την εγχώρια επιστημονική κοινότητα από την απόφαση να εκπροσωπηθεί η χώρα μας στο πλήρωμα του ΔΔΣ. Ο Έλληνας αστροναύτης θα αναλάβει την εκτέλεση πειραμάτων και τεχνολογικών επιδείξεων, οι οποίες έχουν προταθεί από δεκάδες ελληνικές ερευνητικές ομάδες, φορείς και πανεπιστήμια. Αυτή η πρωτοβουλία προσφέρει στις ελληνικές εταιρείες την ευκαιρία να παρουσιάσουν καινοτόμες λύσεις σε συνθήκες διαστήματος, να συλλεχθούν πολύτιμα δεδομένα για μελλοντικές εφαρμογές και περαιτέρω έρευνα, ενώ ταυτόχρονα ανοίγεται ο δρόμος για την ανάπτυξη ουσιαστικών συνεργασιών με διεθνείς εταίρους.
Η εκτόξευση της αποστολής αναμένεται εντός της επόμενης διετίας, με τη διάρκειά της να εκτιμάται έως τρεις εβδομάδες. Το εγχείρημα αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της νέας Εθνικής Στρατηγικής Διαστήματος, η οποία έχει ορίζοντα το 2035.
Πέρα από την ενίσχυση της ελληνικής έρευνας και την προβολή των ελληνικών τεχνολογιών, η αποστολή θα υποστηρίξει την υλοποίηση προγραμμάτων που στοχεύουν στην ενθάρρυνση των νέων να ασχοληθούν με τις επιστήμες και την πρακτική εφαρμογή τους. Θεωρήθηκαν, μεταξύ άλλων, η διοργάνωση μαθητικού διαγωνισμού για την κατασκευή δορυφόρου, η διεξαγωγή διαγωνισμών STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) και η δυνατότητα οι μαθητές να στέλνουν ερωτήσεις στους αστροναύτες που υπηρετούν στον ΔΔΣ.
Στη σύσκεψη συμμετείχαν ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τεχνητής Νοημοσύνης, Δημήτρης Παπαστεργίου, ο γενικός γραμματέας Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, Κωνσταντίνος Καράντζαλος, και ο εκπαιδευόμενος αστροναύτης και γιατρός διαστημικών αποστολών, Αδριανός Γολέμης.
