Αξιολόγηση δημοσίων υπηρεσιών: Υψηλές «πτήσεις» για τις ψηφιακές υπηρεσίες – «Κίτρινη κάρτα» στους δήμους
Συνολικά 64.789 πολίτες συμμετείχαν στην πρώτη αξιολόγηση των δημοσίων υπηρεσιών που είχε διάρκεια 26 μέρες. Οι δήμοι που συμμετείχαν ήταν 184 και οι περισσότερες αξιολογήσεις αφορούν, όπως ήταν αναμενόμενο, την Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και το Ηράκλειο. Ο υπουργός Εσωτερικών, Θοδωρής Λιβάνιος, σημείωσε στην εκδήλωση που έγινε στο Μέγαρο Μαξίμου για τα αποτελέσματα της έρευνας ότι

Συνολικά 64.789 πολίτες συμμετείχαν στην πρώτη αξιολόγηση των δημοσίων υπηρεσιών που είχε διάρκεια 26 μέρες. Οι δήμοι που συμμετείχαν ήταν 184 και οι περισσότερες αξιολογήσεις αφορούν, όπως ήταν αναμενόμενο, την Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και το Ηράκλειο. Ο υπουργός Εσωτερικών, Θοδωρής Λιβάνιος, σημείωσε στην εκδήλωση που έγινε στο Μέγαρο Μαξίμου για τα αποτελέσματα της έρευνας ότι οι υπηρεσίες της αυτοδοίκησης, εκεί που οι πολίτες είχαν προσωπική εμπειρία, συγκέντρωσαν το μεγαλύτερο ποσοστό αξιολογήσεων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η αξιολόγηση των πεζοδρομίων που έφτασε το 90%. Σύμφωνα με τον κ. Λιβάνιο, υπηρεσίες για τις οποίες οι αξιολογήσεις ήταν κάτω από 50%, δείχνει ότι δεν είναι τόσο γνωστές για να είναι οι πολίτες σε θέση να τις αξιολογήσουν, και έφερε για παράδειγμα μεταξύ άλλων, το εισιτήριο αγώνων του gov.gr και τις κοινωνικές υπηρεσίες δήμων. Η Τοπική Αυτοδιοίκηση συγκέντρωσε σε γενικές γραμμές χαμηλά νούμερα. Οι 23 αρμοδιότητες των δήμων βαθμολογήθηκαν, συνολικά, κοντά ή κάτω από την βάση με την προσοχή να στρέφεται στην κατάσταση του οδικού δικτύου, στην καθαριότητα, στο πρόβλημα στάθμευσης. ► Μητσοτάκης για αξιολόγηση του Δημοσίου: Έρχεται παρέμβαση για τις άδειες δόμησης Αναφερόμενος στους μέσους όρους των έξι κρατικών υπηρεσιών που ρωτήθηκαν η ΑΑΔΕ βρίσκεται στο 6,1, το ΕΦΚΑ στο 5,3, η Υπηρεσία Απασχόλησης στο 5,6, το Εθνικό Κτηματολόγιο 4,9, οι Διευθύνσεις Αλλοδαπών 4,4 και ειδικά για τα μητροπολιτικά συγκροτήματα της Αττικής και της Θεσσαλονίκης τα Μέσα Μεταφοράς βρίσκονται στο 5. Μιλώντας για τις υπηρεσίες που είχαν τη χαμηλότερη βαθμολογία ο κ. Λιβάνιος έκανε λόγο για γεωγραφικά κριτήρια, και περιοχές όπου υπάρχει καθυστέρηση στην κτηματογράφηση ή εκκρεμότητες όπως η Ανατολική Αττική. Στις διευθύνσεις αλλοδαπών έχει ενδιαφέρον, όπως ανέφερε, ότι όπου υπάρχει ανάγκη για εποχιακό προσωπικό και ιδίως περιοχές υψηλής τουριστικής ανάπτυξης και με ανάγκη για εργάτες γης, για παράδειγμα Ηλεία, Δωδεκάνησα, εκεί παρατηρούνται οι χαμηλότερες βαθμολογίες και επιβεβαιώνεται η άμεση συσχέτιση του φόρτου εργασίας μιας υπηρεσίας με την αξιολόγηση. Επίσης, τόνισε ότι όπου υπάρχει μετρό είναι αυξημένη η ικανοποίηση, ενώ όπου δεν υπάρχουν μέσα σταθερής τροχιάς, υπάρχει η μεγαλύτερη δυσφορία. Για τις τέσσερις ψηφιακές υπηρεσίες του δημοσίου, είπε ότι 7,5 πήρε η ΑΑΔΕ, 6,1 το εθνικό κτηματολόγιο, 8,5 η ηλεκτρονική συνταγογράφηση και 7,6 το myHealth. Αναφερόμενος στο Gov.gr είπε μεταξύ άλλων, ότι στα πέντε χρόνια λειτουργίας του προσφέρει 2.176 υπηρεσίες ενώ 8.704.165 πολίτες έχουν κάνει έστω μια υπεύθυνη δήλωση. Για τις υπηρεσίες του gov.gr είπε ότι εννέα συγκέντρωσαν πολύ υψηλές βαθμολογίες, για παράδειγμα με 9 αξιολογήθηκε η υπεύθυνη δήλωση, και με 8,8 το ποινικό μητρώο.