Αξιολόγηση Δημοσίου: Οδικό δίκτυο, τα πεζοδρόμια και το πάρκινγκ γίνονται «αγκάθια» για τους δήμους – Έπανάσταση των ψηφιακών υπηρεσιών
Ενδιαφέροντα στοιχεία προέκυψαν από την έρευνα για την αξιολόγηση των δημόσιων υπηρεσιών από τους πολίτες για τον μήνα Μάιο, τα αποτελέσματα της οποίας παρουσιάστηκαν την Τετάρτη (4/6) στο Μέγαρο Μαξίμου από τον Υπουργό Εσωτερικών, Θεόδωρο Λιβάνιο, παρουσία του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη. Μητσοτάκης: Όσοι αρνούνται την αξιολόγηση στις δομές του δημοσίου αρνούνται να λογοδοτήσουν στους πολίτες

Σημαντικά ευρήματα από την αξιολόγηση των δημόσιων υπηρεσιών για τον μήνα Μάιο
Στο Μέγαρο Μαξίμου παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα της έρευνας σχετικά με την αξιολόγηση των δημόσιων υπηρεσιών από τους πολίτες, την Τετάρτη (4/6), από τον Υπουργό Εσωτερικών, Θεόδωρο Λιβάνιο, παρουσία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.
Ο Πρωθυπουργός δήλωσε: «Όσοι αντιτίθενται στην αξιολόγηση των δημόσιων δομών αρνούνται να λογοδοτήσουν στους πολίτες» και ανακοίνωσε επικείμενες παρεμβάσεις για τις άδειες δόμησης.
Κατηγορίες Υπηρεσιών που Αξιολογήθηκαν
Η έρευνα εστίασε σε τέσσερις κύριες κατηγορίες υπηρεσιών:
- Υπηρεσίες Κεντρικού Κράτους (ΑΑΔΕ, e-ΕΦΚΑ, ΔΥΠΑ κ.α.)
- Ψηφιακές Υπηρεσίες Κεντρικού Κράτους (MyHealth, Ηλεκτρονική Συνταγογράφηση)
- Ψηφιακές Υπηρεσίες Gov.gr
- Υπηρεσίες Αυτοδιοίκησης
Bασικά Συμπεράσματα της Έρευνας
Τα ευρήματα δείχνουν ότι οι κεντρικοί φορείς του Ελληνικού Δημοσίου έχουν γενικά ομοιόμορφη αξιολόγηση σε όλη τη χώρα. Ωστόσο,υπάρχουν συγκεκριμένα ζητήματα που προκύπτουν ανά φορέα και γεωγραφική περιοχή. Στις περισσότερες περιπτώσεις η βαθμολογία είναι αναλογική με τον φόρτο εργασίας.
Xαρακτηριστικό παράδειγμα:
- @Οι χαμηλότερες βαθμολογίες στις υπηρεσίες αλλοδαπών παρατηρούνται σε περιοχές με αυξημένη ανάγκη για άδειες διαμονής λόγω εποχιακών απαιτήσεων όπως η Ηλεία και η Ρόδος.
Aντίστοιχα:
- @Το κτηματολόγιο έχει χαμηλότερη βαθμολογία όπου υπάρχει καθυστέρηση στην κτηματογράφηση ή εκκρεμότητες.
Aυτή η κατάσταση επηρεάζει επίσης την ικανοποίηση σχετικά με τις αστικές συγκοινωνίες στην Αθήνα όπου οι δήμοι χωρίς πρόσβαση στο μετρό εμφανίζουν χαμηλή βαθμολογία.
Pψηφιακές Υπηρεσίες Gov.gr
Aυτές οι ψηφιακές υπηρεσίες λαμβάνουν υψηλή εκτίμηση ανεξαρτήτως ηλικίας των χρηστών. Ιδιαίτερα εντυπωσιακή είναι η αποδοχή εισιτηρίων αθλητικών αγώνων μέσω του gov.gr wallet στις περιοχές όπου υπάρχουν επαγγελματικές ομάδες.
Ωστόσο χρειάζεται βελτίωση στη διαδικασία αναφοράς περιστατικών παραβατικότητας που αφορούν ανήλικους για καλύτερη «ορατότητα» της εφαρμογής.
Aυτοδιοίκηση: Προβλήματα και Προοπτικές
Sτον τομέα της αυτοδιοίκησης παραμένει σημαντική διαφοροποίηση μεταξύ δήμων μεγάλης πόλης και μικρότερους περιφερειακούς δήμους όσον αφορά τις αξιολογήσεις τους. Οι σχετικές βαθμολογίες είναι γενικά πιο χαμηλές σε σύγκριση με άλλες κατηγορίες ερωτήσεων καθώς αυτές σχετίζονται άμεσα με την καθημερινότητα των πολιτών.
Προβλήματα εντοπίζονται κυρίως στο οδικό δίκτυο και στα πεζοδρόμια ενώ υπάρχουν αιτήματα βελτίωσης στις υποδομές στάθμευσης.
“Aυστηροί” Πολίτες στη Βαθμολόγηση
Tα στοιχεία δείχνουν ότι οι συμμετέχοντες ήταν “αυστηροί” στην αξιολόγησή τους τόσο προς τους δήμους όσο και προς συγκεκριμένες κρίσιμες υπηρεσίες.
H τάση αυτή καταγράφεται ιδιαίτερα σε γραφειοκρατικές διαδικασίες ή όταν απαιτείται φυσική παρουσία στα γκισέ.
Eιδικές Αξιολογήσεις Δημόσιας Διοίκησης
- @O υπουργός ανέφερε πως οι χαμηλές βαθμολογίες ενδέχεται να συνδέονται με τη γεωγραφία καθώς πχ στην Ανατολική Αττική ή τα Δωδεκάνησα σημειώνονται καθυστερήσεις στον τομέα του Κτηματολογίου .