06/09/2025

«ΗΠΑ: Η εταιρεία του βαθυσκάφους Titan αναγνωρίζει την ευθύνη για το φονικό δυστύχημα»

Η OceanGate, μια εταιρεία υπαίτια για πολλαπλά περιστατικά μηχανικών βλαβών, φέρει την «κύρια» ευθύνη για την ενδόρρηξη του ιδιωτικού βαθυσκάφους Titan –ένα δυστύχημα στο οποίο πέντε άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους κατά τη διάρκεια εξερεύνησης του ναυαγίου του Τιτανικού το 2023, ανακοίνωσε σήμερα η αμερικανική ακτοφυλακή σε έκθεσή της για το συμβάν, η οποία δόθηκε

ΗΠΑ: Η εταιρεία που διαχειριζόταν το βαθυσκάφος Titan φέρει την κύρια ευθύνη για το δυστύχημα

Η OceanGate Φέρει την Ευθύνη για την Τραγωδία του Βαθυσκάφους Titan

Η OceanGate, μια εταιρεία που έχει βρεθεί επανειλημμένα σε δύσκολες καταστάσεις λόγω μηχανικών προβλημάτων, είναι υπεύθυνη για την «κύρια» ευθύνη της ενδόρρηξης του ιδιωτικού βαθυσκάφους Titan. Το θλιβερό αυτό περιστατικό συνέβη κατά τη διάρκεια της εξερεύνησης του ναυαγίου του Τιτανικού το 2023, με αποτέλεσμα τον θάνατο πέντε ατόμων. Αυτή η πληροφορία προήλθε από μια έκθεση που δημοσιοποίησε η αμερικανική ακτοφυλακή σήμερα.

Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας της ακτοφυλακής, η «παράλειψη τήρησης των καθιερωμένων πρωτοκόλλων ασφαλείας και συντήρησης από την OceanGate ήταν ο κύριος λόγος (του δυστυχήματος)». Το Titan, ένα υποβρύχιο μήκους 6,5 μέτρων που ανήκει στην oceangate Expeditions, είχε ξεκινήσει τις καταδύσεις στις 18 Ιουνίου 2023 για μια τουριστική αποστολή στο ναυάγιο και αναμενόταν να επιστρέψει στην επιφάνεια επτά ώρες αργότερα. Ωστόσο, οι επικοινωνίες διακόπηκαν λιγότερο από δύο ώρες μετά την εκκίνηση.

Ακολούθησε μια εκτενής επιχείρηση διάσωσης που τράβηξε τα βλέμματα των διεθνών ΜΜΕ και κράτησε το κοινό σε αγωνία για πολλές ημέρες. Δυστυχώς, το βαθυσκάφος υπέστη σοβαρή ζημιά λόγω μιας «καταστροφικής ενδόρρηξης», σκοτώνοντας όλους τους επιβάτες άμεσα. Ανάμεσά τους ήταν ο Γάλλος επιστήμονας Πιέρ-Ανρί Ναρζολέ και ο διευθύνων σύμβουλος της OceanGate Στόκτον Ρας.

Μετά το συμβάν προέκυψαν έντονες συζητήσεις σχετικά με πιθανές παραλείψεις στην ασφάλεια, ειδικά όσον αφορά το φινιστρίνι που δεν μπορούσε τεχνικά να αντέξει τις συνθήκες σε τέτοιες βάθη θαλάσσιας πίεσης. Η έκθεση αναφέρει ότι «η OceanGate χρησιμοποιούσε τακτικές πίεσης εδώ και χρόνια» και ότι χορηγούσε εξαιρέσεις για επιστημονικές δραστηριότητες ώστε να αποφύγει τον κανονιστικό έλεγχο.

Η εταιρεία κατάφερε τελικά να λειτουργήσει το Titan χωρίς τη συμμόρφωση προς τις καθιερωμένες διαδικασίες ασφαλείας που είχαν διασφαλίσει μέχρι τότε ένα καλό ιστορικό ασφάλειας στα εμπορικά υποβρύχια. Επιπλέον, καταγγέλθηκε ότι υπήρχε ένα «τοξικό εργασιακό περιβάλλον» που απέτρεπε τους εργαζόμενους από το να εκφράσουν τις ανησυχίες τους σχετικά με θέματα ασφάλειας.

Ο πρόεδρος του Συμβουλίου Ερευνών Ναυτικού της Ακτοφυλακής των ΗΠΑ δήλωσε ότι η ενδόρρηξη θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί σύμφωνα με μια έκθεση 300 σελίδων μετά από διετή έρευνα: «Υπάρχει ανάγκη για ισχυρότερη εποπτεία και σαφή κατευθυντήριες γραμμές για φορείς εκμετάλλευσης νέων τεχνολογιών». Το συμβούλιο κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι κύριοι παράγοντες πίσω από αυτήν τη τραγωδία περιλάμβαναν ανεπαρκείς διαδικασίες σχεδιασμού και πιστοποίησης καθώς επίσης ελλείψεις στη συντήρηση και επιθεώρηση του Titan.