15/10/2025

«Νέο Application στη «Μάχη» κατά της Ακρίβειας: Πώς θα σας Βοηθήσει να Εξοικονομήσετε Χρήματα»

Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για να τεθεί σε λειτουργία μια νέα εφαρμογή που ετοιμάζει η Γενική γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του υπουργείου Ανάπτυξης στη μάχη κατά της ακρίβειας.   Γράφει ο  Δημήτρης Χριστούλιας Από το φθινόπωρο οι καταναλωτές θα μπορούν να προχωρούν σε καταγγελίες για φαινόμενα κερδοσκοπίας με το πάτημα ενός κουμπιού από το

Έλεγχοι: Έρχεται νέο application στη «μάχη» κατά της ακρίβειας – enikonomia.gr

Αντίστροφη μέτρηση για τη νέα εφαρμογή κατά της ακρίβειας

Ο χρόνος μετρά αντίστροφα για την ενεργοποίηση μιας καινοτόμου εφαρμογής που αναπτύσσει η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης, στο πλαίσιο της προσπάθειας να περιοριστεί η ακρίβεια.

Γράφει ο Δημήτρης Χριστούλιας

Από το φθινόπωρο, οι πολίτες θα έχουν τη δυνατότητα να υποβάλλουν καταγγελίες σχετικά με κερδοσκοπικές πρακτικές απλά πατώντας ένα κουμπί στο κινητό τους τηλέφωνο.

Σκοπός είναι οι τιμές σε βασικά προϊόντα όπως τρόφιμα και υπηρεσίες να γίνουν πιο ανταγωνιστικές. Σύμφωνα με αξιόπιστες πηγές, εντός του φθινοπώρου θα είναι διαθέσιμη μια νέα εφαρμογή για smartphones που θα επιτρέπει στους χρήστες να κάνουν εύκολα τις καταγγελίες τους. Επιπλέον, θα μπορούν να στέλνουν φωτογραφίες στις ελεγκτικές αρχές του Υπουργείου Ανάπτυξης ώστε οι ελεγκτές να κινητοποιούνται άμεσα.

Οι ελεγκτές του υπουργείου, αφού παραλάβουν τις καταγγελίες, θα έχουν τη δυνατότητα να διασταυρώνουν τα στοιχεία γρήγορα και αποτελεσματικά. Μάλιστα,μπορούν άμεσα ηλεκτρονικά να επιβάλλουν πρόστιμα στις επιχειρήσεις που παραβαίνουν τον νόμο χωρίς την ανάγκη φυσικής παρουσίας στον χώρο.

Eπιπλέον, στην πλατφόρμα e-katanalotis θα υπάρχει ειδική ειδοποίηση για τα σημεία όπου καθημερινά διαμορφώνεται η χαμηλότερη τιμή ανά προϊόν.

Μέτρα κατά της Ακρίβειας

Ένα από τα πιο σημαντικά εργαλεία στα χέρια των ελεγκτών είναι η απαγόρευση προσφορών για τρεις μήνες σε προϊόντα που έχουν αυξήσει την τιμή τους. Για παράδειγμα, αν μια επιχείρηση προσφέρει έκπτωση 10% ή προωθητική ενέργεια 1+1 δώρο αλλά στη συνέχεια προχωρήσει σε οποιαδήποτε αύξηση τιμής – όσο μικρή κι αν είναι – πρέπει αμέσως να σταματήσει αυτές τις προσφορές.

Aυτό το μέτρο δεν αποκλείεται μάλιστα να γίνει μόνιμο μετά τις 30 Οκτωβρίου καθώς οι εκπτώσεις και οι προσφορές αποτελούν στρατηγικό εργαλείο των εταιρειών για την προώθηση των προϊόντων τους.Παράλληλα όμως το Υπουργείο Ανάπτυξης έχει επεκτείνει μέχρι τις 31 Οκτωβρίου την ισχύ του Καλαθιού του Νοικοκυριού καθώς και άλλων μέτρων σχετικά με την ανακοίνωση τιμών οπωροκηπευτικών στις υπηρεσίες του υπουργείου.