«Επιτόπια Εξέταση της Προόδου των Εργασιών στον ΒΟΑΚ από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών»
Αυτοψία για την παρακολούθηση της προόδου των εργασιών που αφορούν στην εφαρμογή των άμεσων μέτρων με σκοπό τη βελτίωση του επιπέδου οδικής ασφάλειας στον Βόρειο Οδικό ‘Αξονα της Κρήτης (ΒΟΑΚ), έως ότου ολοκληρωθεί η κατασκευή του νέου αυτοκινητοδρόμου, πραγματοποίησε, σήμερα, στα Χανιά, υπηρεσιακό κλιμάκιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, υπό τον γενικό γραμματέα Υποδομών Δημήτριο
Παρακολούθηση των Εργασιών Αναβάθμισης Οδικής Ασφάλειας στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης
Σήμερα, στα Χανιά, έγινε επίσκεψη από κλιμάκιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με σκοπό την αξιολόγηση της προόδου στις εργασίες που σχετίζονται με την εφαρμογή άμεσων μέτρων για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας κατά μήκος του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), μέχρι να ολοκληρωθεί η ανέγερση του νέου αυτοκινητοδρόμου. Στην αυτοψία συμμετείχε ο γενικός γραμματέας Υποδομών Δημήτριος Αναγνώπουλος.
Έχουν ήδη δρομολογηθεί κρίσιμες παρεμβάσεις σε επτά διαφορετικά τμήματα που εκτείνονται συνολικά σε 145 χιλιόμετρα, ανάλογα με τις ανάγκες και το επίπεδο προτεραιότητας. Συγκεκριμένα, δύο τμήματα (Κολυμπάρι – Χανιά και ΧΥΤΑ Ηρακλείου – Λινοπεράματα) βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο και αναμένεται να ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος αυτού του έτους. Επιπλέον, προβλέπονται εργασίες σε πέντε ακόμη τμήματα (Χανιά – Γεωργιούπολη, Πετρές – Ατσιπόπουλο, Κίσσαμος – Κολυμπάρι, Ρέθυμνο – Γεροπόταμος και Γεροπόταμος – ΧΥΤΑ Ηρακλείου), με στόχο την ολοκλήρωσή τους έως το καλοκαίρι του 2026.
Όπως δήλωσε η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, οι παρεμβάσεις αυτές βασίζονται σε θετικές πρακτικές που έχουν παρατηρηθεί τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς. Τα αποτελέσματα από εφαρμογές αντίστοιχων μέτρων στις ευρωπαϊκές χώρες καθώς και στο ελληνικό οδικό δίκτυο Πάτρα – Πύργος – ενός δρόμου με παρόμοια επικινδυνότητα – είναι ενδεικτικά της επιτυχίας αυτών των στρατηγικών. Στην περίπτωση αυτήν οι ενέργειες είχαν ως αποτέλεσμα τη σημαντική πτώση των θανάτων από τροχαία ατυχήματα καθώς επίσης και των σοβαρών τραυματισμών.
Με την υλοποίηση αυτών των μέτρων επιδιώκεται: «Μείωση θανάτων και σοβαρών τραυματισμών. Διατήρηση της λειτουργικότητας της οδού. Ικανοποιητική κυκλοφοριακή ροή στη φάση κατασκευής του αυτοκινητοδρομου όταν θα εφαρμόζονται εργοταξιακές σημάνσεις κατά τμήματα ώστε να εξασφαλίζεται ασφαλής διέλευση στους κόμβους καθώς επίσης στις εισόδους- εξόδους».